Sfeer op het forum

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik heb het prima naar mijn zin op 't forum hoor :)
    Kom eigenlijk nauwelijks in de lounge en wel veel in corona gedeelte.

Eerlijk gezegd trek ik me niet zoveel aan van de negatieve reacties van sommige en heb ook wel 't idee dat leden elkaar lekker uitdagen... Dan denk ik waar 2 vechten hebben 2 schuld en kun je ook denken laat maar ik reageer niet meer ;)

En als forum leden weg gaan om een corona forum moeten ze dat zelf weten toch... Je kan er ook voor kiezen daar niet meer te komen... Maar goed misschien is dat te makkelijk gedacht :)

Spectre, Zuul, Zeebra en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    beetje wel want sommige waren daar erg actief, en als je dan tijdens de discussie hele nare opmerkingen krijgt over een overleden familielid of een steek onder water over je ziekte dan kan ik me voorstellen dat je jezelf helemaal verwijderd ipv enkel daar want het gaat een grens over. Er wordt schaamteloos vanalles uit de kast getrokken om iemand de mond te snoeren.
    Ik lees af en toe even maar ben blij dat ik niet geïnvesteerd heb in die topics.

Dus nou goed. Ik snap wel dat er mensen zijn weggegaan (zou ik ook doen) En ik hoop dat dit een eye opener is naar anderen om te beseffen dat je tegen mensen praat met ook hun verhaal en gevoelens en situaties, net zoals jij die hebt.

Knuffelmonster, juf1987, Philou en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Het is jammer dat in bepaalde topics de sfeer wat minder is en daar heb ik ook aandeel in. Maar ik denk dat je dit op een forum altijd blijft houden. Zoveel verschillende soorten mensen, zoveel verschillende standpunten, enz… dat kan soms botsen.
    ik weet de vorige periode nog goed dat iedereen hier elkaar ophitste en wegging. Nieuwe forum werd gestart en daar was het o zo gezellig. Een soort van nieuwe start voor velen, maar ook daar blijf je dat niet volhouden. Ook daar ontstaan meningsverschillen, botsingen, enz… en ook daar gaan de leden dan weg doordat ze zich niet meer prettig voelen. Het is een forum, dus je kan heel makkelijk uit de situatie stappen. De één doet dat door niet meer zoveel te reageren, de ander doet dat door het account op te zeggen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Op de een of andere manier haalt Corona het slechtste in sommige mensen naar boven. Ik begrijp dat ook echt niet maar ik zie het ook op Facebook etc. Het Corona forum kijk ook ook amper meer op daarom. Verder heb ik er gelukkig weinig last van in de onderwerpen waar ik meestal op reageer maar ik snap wel wat er bedoeld wordt door ts en dat is inderdaad jammer.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ben nog nooit op het corona forum geweest en zo te lezen ga ik dat ook lekker zo houden :D Ik zit wel eens ergens mee en dan vind ik het fijn om de verschillende meningen/adviezen te lezen. Het helpt mij soms ook anders tegen dingen aan te kijken. Maar echt nare reacties, nee, niet echt meegemaakt.

bulakgirl vindt dit leuk.
  6. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik snap dit soort topics nooit zo goed! Je klikt toch alleen op topics welke jij interessant vindt en staat het je niet aan dat zoek je een ander topic op....! Ik vind niet dat je dan gelijk de hele sfeer op het hele forum over 1 kam kan scheren! Juist door dit soort topics vergroot je dit alleen maar!

Narcisje, Peppabig, Summerbelle en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    dit is helaas niet alleen op het forum. De algehele samenleving is er niet bepaald op vooruit gegaan de laatste anderhalf jaar. Wij hebben een bedrijf in het toerisme en zoals dit jaar zo zout hebben we het nog nooit gegeten. Wat mensen al niet zeggen en doen... Ik schaam me wekelijks echt om Nederlander te zijn.

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Tja, elk huisje heeft zijn eigen kruisje... En nogmaals waar 2 vechten hebben 2 schuld... Heb genoeg zien gebeuren waarin iets persoonlijk werd aangetrokken terwijl dat niet de bedoeling is en er dan lekker over door gaan... Dan is 't uitlokken en ipv dan te stoppen en denken, laat maar wij gaan er niet uitkomen tis goed zo, kinderachtig door bekvechten.
    Dat doen de personen dan toch echt zelf! Kies dan voor eer aan jezelf en weg te blijven uit de bepaalde topics.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Amen!

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Jep, helemaal mee eens. Een topic als dit vergroot het alleen maar uit. De nodige reacties hier bestonden alweer uit, zij doen dit, zij zeggen dat...
    Je kunt een topic openen om mee te lezen of te schrijven. Maar met 1 klik op de knop kan je 'm ook weer sluiten. En dan hoef je niet meer te lezen of te reageren.

Bloem85 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Toch zit ik te denken of dit soort topics nou het gewenste effect gaan hebben zoals TS hoopt.
    Ik ben bang dat je hiermee alleen maar het tegenovergestelde bereikt…
    En juist waar velen onder ons wensen dat het, oa in De Lounge, niet over het virus gaat, wordt door zo’n Topic er toch wel over gesproken…

citroenrasp, Ysabella en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    weet dan ook dat degene die het actiefste waren in dit topic er zo goed als niet meer komen. En waarom? Omdat er na heeeeel vaak vragen om ontopic te blijven nog steeds forummers off-topic door blijven drammen. Er was een heel fijn topic over niet vaccineren wat compleet verpest is door bepaalde leden die daar alleen kwamen om een relletje te zoeken of te starten. Blijf gewoon weg dan, zeker als er meerdere malen om gevraagd is.

Er hoeft niemand weggepest te worden, absoluut met je eens.
    Ik snap dat rellen dus echt niet. Irriteer me daar aan. Verwijten niet normaal. echt als ik alle verwijten die ik hier in de afgelopen 1,5 jaar naar m’n koo geslingerd heb gekregen optel dan had ik al vaak weg moeten zijn.
    Beetje respect voor elkaar. Maar dat ga je met zo’n topic als dit echt niet bereiken. Dat is al zo veel vaker geprobeerd.

Mim89 vindt dit leuk.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Ja ik zie dat echt wel anders. Ik zou er vanuit gaan dat iedereen een bepaalde mate van fatsoen en respect heeft, en als je te emotioneel bent (boos, gefrustreerd, whatever) dat je dan besluit voor jezelf om te stoppen met reageren ipv uit te halen naar anderen.
    Dit gedrag is imo niet goed te praten en is er helemaal geen sprake van 2 vechten 2 schuld.

Lizoe, GossipGirlxoxo, Philou en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ja mee eens. Ik vind dat sowieso altijd zo'n flut uitspraak, alsof je altijd de schuldige bent als iemand niet normaal tegen je kan doen.

Syane en KleineLai vinden dit leuk.
  15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik ben het wel met je eens, natuurlijk hoort iedereen elkaar met respect te behandelen. En ik snap heel goed dat er uit emotie iets geroepen kan worden, maar hoeveel nut heeft het om naar elkaar te blijven uithalen? Dan zijn er toch 2 die vechten, 2 die schuld hebben?

Ik denk dat we ergens wel hetzelfde bedoelen. Maar dat met schrift het soms lastig is om intentie te lezen.

Spectre en KleineLai vinden dit leuk.
  16. TempusFugit

TempusFugit Actief lid

16 sep 2017
    164
    331
    63
    Vrouw
    Toen ik hier net lid werd in 2012 vond ik het net zo erg. Vrouwen onder elkaar zijn echt vreselijk. Ik reageer bijna nooit, in welk topic dan ook, want kan altijd wel rekenen op vervelende reacties.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Precies, want het lounge gedeelte is gewoon gezellig en gemoedelijk. Ik kom weinig op het corona gedeelte en heb daardoor ook niet het idee dat de sfeer niet goed is hier. Dus dan ligt het toch echt aan je zelf en waar je actief bent. En bevalt het niet dan kijk je er idd toch niet.

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik weet niet precies wat voor effect ze ermee zou willen bereiken, maakt verder ook niet uit, ze wilde het vooral even kwijt en dat mag, daar is een forum toch voor? Voor mij heeft het in ieder geval het effect dat ik het fijn vind dat iemand benoemd wat ik zelf ook zo voel. Voor mij is het dus herkenbaarheid en dacht al, ben ik nu de enige die;zo denkt? Wat dat betreft haalt iedereen weer iets uit andere topics wat bij je aansluit of juist niet, maar soms wel weer tot denken zet.

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Dat laatste ben ik met je eens, maar volgens mij ging het in beginsel vooral over de sfeer en hoe Corona discussies uit de hand lopen en doorsijpelen in niet daarvoor bedoelde topics.
    Daarom zeg ik dat ik bang ben dat het niet het gewenste effect heeft. En zie wat er op de eerste pagina’s al gebeurde. Er wordt toch weer gewezen met een vingertje, er wordt gerefereerd aan én toch nog even wat dingen gezegd. En volgens mij waren deze 3 voorbeelden nou net niet wat TS wil met dit Topic.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik heb er weinig last van persoonlijk, moet wel zeggen dat mn mute lijst behoorlijk wat groter is geworden sinds de start van corona en nog voor de vaccinaties een ding werden, dat dan weer wel.

Kan me dan wel weer vinden in beide standpunten en probeer ook zo neutraal mogelijk te zijn. Beiden komen soms met boeiende stukken en items, mag dat graag lezen en waardeer elke informatie ongeacht "welk kamp". Kom ik wat boeiends tegen, laat ik t ook gerust weten net waar de discussie plaats vindt die daar over gaat.

Vooralsnog heb ik geen enkel gekat over me heen gehad van niet vaxxers, terwijl ik wel gevaccineerd ben. Genoeg punten aan beiden kanten waar ik t ook absoluut niet mee eens ben.

Maar dr zijn wel de nodige voorvallen geweest die echt niet door de beugel konden qua bewoording op zn minst, mja 1 is in elk geval weg en de ander zit er gelukkig nog wel.

Een ander die t nogal nodig vindt om te narren en sarren had ik kennelijk al vrij lang op "negeer" staan. Snapte geen jotem van die hele rel...totdat ik genegeerde berichten aanzette...dat verklaarde een boel.

Cin85, Nellie4, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina