Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het bevallen in het Boven IJ ziekenhuis en iemand met het Waterland ziekenhuis. Ik heb namelijk de keuze uit deze 2 ziekenhuizen en vind het wel belangrijk dat de zorg en professionals goed zijn. Iemand. Bedankt.
kijk eens op www.kindenziekenhuis.nl en dan zoeken op kraamafdeling. Belangrijkste verschil wat ik tussen deze twee zkh'en zie, is dat in het Boven IJ geen 7x24 epidurale pijnstlling is, en in het Waterland wel (maar alleen op indicatie gyn). Eigenlijk dacht ik dat alle zkh'en dit tegenwoordig op verzoek van bevallende vrouw moesten aanbieden, dus misschien is deze info al verouderd... Ben zelf niet in zkh bevallen. Vriendinnetje wel in BovenIJ, ze was wel tevreden over de zorg (maar dat was een spoedbevalling, met ambu naar zkh omdat de uitdrijving thuis niet lukte - baby is er met vrij grof geweld en een vacu pomp uit getrokken).
Boven IJ staat ook op het lijstje van mogelijkheden voor me, ik ga zelf naar het OLVG voor een keizersnee, maar heb wel positieve ervaringen gehoord over Boven IJ.
Persoonlijk vind ik het boven IJ ziekenhuis echt 3x niks, oude zooi daar! Maar het Waterland ken ik niet echt. Als je de keus hebt zou ik naar het OLVG gaan. Hier is het ook nog wel oud qua meubulair enzo, maar de kennis is daar erg goed! Succes. Groetjes, Caitlin