Ja omdat dat andere tijden waren... Nu zeg ik...met de bezem er doorheen en politiek en religie volledig los van elkaar koppelen. Ik hoop het nog mee te maken
Mee eens: Ik blijf er bij dat je in de politiek niet met een Bijbel kunt gaan lopen zwaaien, we hebben een grondwet, waarin staat dat vrouwen en mannen gelijk zijn. Een grondwet waar ook de SGP zich aan hoort te houden, is mijn mening Bovendien hebben we meer dan een eeuw lang een vrouw aan het hoofd van ons land als koningin gehad, die ook de SGP als koningin accepteerde, indien zij het er dan (zogenaamd) niet mee eens waren om onder een vrouw te staan, snap ik überhaupt al niet waarom zij een politieke partij zijn begonnen!
Waarom niet? Wanneer zij een bepaalde gedachte willen uitdragen dan moet dat toch gewoon kunnen. Ze vinden dat vrouwen in de politiek een ander soort functie horen te bekleden, niet op de voorgrond. Ze mogen dat naar mijn idee toch helemaal zelf beslissen? Mensen die het er niet mee eens zijn hoeven zich toch niet bij hun aan te sluiten of op hun te stemmen?
Nee ben serieus wel benieuwd wat je wilde typen Bosi. Ik vind het soms wel jammer dat alle religieuze uitingen maar met de grond gelijk gemaakt moeten worden.
vind het diep triest dat dit raar is in nederland in 2013. dacht dat we gelijke rechten hadden. een grote rede om vooral niet op deze partij te stemmen. pure discriminatie en 1/3 is er blijkbaar nog op tegen ook dat het een vrouw is. pfff
Als een moslimpartij opgericht zou worden en deze verkondigd dezelfde waarde tov vrouwen in de politiek, dan zou het land te klein zijn. Als een partij zou zeggen dat een niet-blanke zich bij de god gegeven taken op de achtergrond hoort te houden, zou er opstand uitbreken. Maar omdat het om vrouwen en hun door god gegeven taak gaat, mag er wel gediscrimineerd worden. Ik ben oprecht blij dat de SGP gedwongen wordt vrouwen op de lijst te accepteren. Ik vind het werkelijk in dezelfde lijn liggen als het afbranden van meisjesscholen om vrouwen te weigeren.
Nee ben het niet met jou eens Ook zij hebben zich aan de grondwet te houden, sterker misschien nog: JUIST zij, omdat zij in principe (als er genoeg mensen op zouden stemmen ) zouden kunnen regeren. Partijen in een regering hebben zich gewoon aan de wet te houden, die wet zegt: mannen en vrouwen zijn gelijk. Het gaat mij er dus totaal niet om of mensen het er wel of niet mee eens zijn en die zich daarom wel of niet bij hun aansluiten of op hun stemmen, het gaat mij er met name om dat zij discrimineren op grond van geslacht, waardoor zij zich niet houden aan de wet. En mijn mening is dat dit niet kan wanneer je in de politiek zit.
Maar de Bijbel was er eerder dan de grondwet van NL he Bovendien past het woord discrimineren totaal niet in deze context. Als ik wilde mee regeren en me gediscrimineerd voelde had ik wel een andere partij gestemd, Clara niet voor nodig
Vrouwen en mannen kunnen heel goed gelijk zijn maar toch een andere functie bekleden. Ik vind het een beetje hypocriet om hierover te vallen dat dit anno 2013 nog mogelijk is terwijl we dagelijks ontzettend veel met discriminatie te maken hebben wat sekse betreft. Hoeveel vrouwen op dit forum staan ook alweer te springen om een mannelijke leider op een kdv bijv? De SGP hangt een bepaalde religieuze stroming aan en voert aan de hand hiervan hun politie partij.. ik kan me niet voorstellen dat deze verandering in de partij nu een enorme omslag zal betekenen wat betreft hun kiezers. Overigens vind ik ook dat ze zich aan de wet moeten houden, maar dat geld dus voor alle partijen. Ook die partij die artikel 1 van de grondwet wilde laten schrappen.
Ik vind het belachelijk. Geloof is geloof, er is niks van bewezen of het waat is en dus mag het niet boven de grondwet staan. Of dat boekje nou eerder of later bestond dan de wet, het is niet bewezen waar en mag dus naar mijn mening geendeel uitmaken van de politiek. De wet die door de mens voor de mens is gemaakt hoort ook na geleefd te worden, zeker in de politiek!
Ik vind het erg moeilijk om echt iets goeds te zeggen zonder mensen te kwetsen. Want dat wil ik liever niet. Ik geloof niet. Dus bestaat het voor mij ook niet. Ik vind dus dat het niet in de politiek thuis hoort. Ik vind dat je geloof thuis moet houden en daar verder voor jezelf mee bezig moet zijn. Net als ik hobby's heb zeg maar. Ik zie het geloof dus een beetje als een hobby waar je heel veel geluk en plezier aan kan beleven. Maar verder niet.
Ik ben zelf wel gelovig, maar vind dit niet kwetsend. Ik ben ook van mening dat geloof en politiek gescheiden horen te zijn. Wel is het natuurlijk zo dat een gelovige bepaalde andere normen en waarden kan hebben dat een ongelovige (denk aan bijv abortus, homosexualiteit etc) Ik kan dan ook wel snappen dat een gelovig politicus hier anders tegen aankijkt dan een ongelovige. Je hoeft het namelijk niet altijd overal mee eens te zijn, dat kan ook niet, want iedereen is anders. Als politicus moet je je soms nu eenmaal schikken naar dingen waar je het niet mee eens bent. Wel vind ik dat je je als politicus gewoon aan de grondwet hoort te houden, in dit geval is dus een vrouw gelijkwaardig aan een man en mag hier geen onderscheid in gemaakt worden. vind je dat wel en wil je je vervolgens niet aan de wet houden, hoor je naar mijn mening niet in de politiek thuis.