Hèhè nahja ik ga gauw slapen en dan morgen dochterlief even checken. Gelukkig is ze blonder dan blond dus ze vallen wel op
Echt balen als ze luizen hebben. Mijn zoon heeft ze twee keer gehad bij de peuterspeelzaal toen en ik had ze zelf toen ook. Heerlijk met mijn haar. Ook krullen dik makkelijk veel klitten not. Met mijn zoon was het makkelijk die ging onder de tondeuse. Kan niet wachten tot dochter terug komt met luizen not ook krullen en heel fijn dik haar. Kammen kammen kammen. bahhh.
Ik zag gisteren op internet dat er een spray is die luizen voorkomt door het iedere dag in het haar te spuiten, ook azijnwater iedere dag erin spuiten voorkomt het. Ik ga dit zeker doen, liever dit dan steeds luizen brrrr
Gelukkig! Hier een manneke met heel donker dik haar die vorig jaar héél erg onder zat(meer dan 20 luizen van zijn bolletje geplukt) Nu dus een flink korter kapsel. In zijn klas was er trouwens niemand die toen luizen had en in onze vriendenkring ook niet. Ik denk dat hij het toen via zwemles heeft opgelopen.
Wat ik altijd doe is flink wat haarlak spuiten in mijn dochter d'r haren. Ik gebruik wel een haarspray die sterk is maar wel makkelijk uit te borstelen is.
Mja dat is misschien wel een idee... Gel schijnt ook te schelen (en die heb ik wel in huis.. Haarlak niet) En een vlecht dus... Zodat ze d'r haar tenminste bij zich houdt
hier is op school van de week ook hoofdluis gevonden Heb preventieve spray in huis gehaald, ik vlecht nu haar haren strak in en dan die spray erover........hopen dat het helpt voorkomen!! (maar goed, behandelspul staat ook al in de kast uit voorzorg )
@saskia78, die tip kreeg ik dus ook van iemand, ik ga dat toch doen denk ik. Liever voorkomen dan genezen.
Ja ik mopperde nog... Stinkt dat dan niet heel erg? Maar dt schijnt dus wel mee te vallen. En het is vast goedkoper dan zo'n spray...
Tegen mij hebben ze verteld 1/3 azijn en de rest water zeg maar. Alleen nou weet ik niet welke azijn??
hier word er 1 x per maand op school gekeken of er hoofdluis is maar toevallig geloof het of niet bij kinderen met gel of wat dan ook in het haar blijven ze bijna altijd weg dat willen ze niet aan hun pootjes melde hier de huisarts en de apotheek
Je hebt ook van die glansspray voor in je haar die kan je er ook inspuiten of haarlotion? Dat is wat ik in ieder geval bij mijn dochter doe en als ik weet dat het heerst dan vlecht ik het strak in en gaat er haarlak overheen. blijft het ook nog goed zitten