Onze zoon eet dus nagenoeg geen warm eten, haalt alleen het vlees eruit, dan is hij klaar. Sinds kort wil hijook geen gewone melk meer! gelukkig wel wat kaas. Maar aardbeiendrankjes (lees: suiker) is het enige dat ik erin krijg verder. Ik weet het wel, hij krijgt waarschijnlijk genoeg binnen, maar ondanks dat wil ik toch eens proberen of hij peutermelk lust. Maar welke wordt nou door de meeste kinderen ervaren als lekker? Welke hebben jullie?
Mijn meisje van 21 maanden drinkt ook geen gewone melk meer, ze lust het niet meer. Maar ik ga geen peutermelk aanbieden, dit voed toch echt meer dan gewone melk. Ik geef gewoon eens een extra plakje kaas, of een beker yogurt als tussendoortje soms. Verder blijf ik soms gewone melk aanbieden, tot ze het wel een keer drinkt.
Mijn kinderen drinken normaal altijd gewoon volle melk (naast water e.d), nooit fristi-achtige drankjes. Maar ik heb toch vaak nog een pak Nutrilon peutermelk staan. Het zet voor mijn magere peuter net wat meer aan en als ze eens in een groente-fruit weiger periode zijn, geef ik ze wel eens volkoren pap van die Nutrilon melk. Daarnaast is het fijn om iets achter de hand te hebben voor als de gewone melk op is. Poedermelk is open een stuk langer houdbaar dan open melk.
En geen avondeten en geen zuivel? Ik zou toch een beetje bang zijn voor een 'fussy eater' en er niet aan mee doen. Gewoon blijven aanbieden (variatie: volle melk, yoghurt, karnemelk, met een beetje nesquick etc) en een vitamine tablet geven voor de dagelijks gewenste hoeveelheid. Peutermelk is erg zoet en vooral erg duur.
En als je nou zelf eens melk met wat fruit blendert ofzo.. Heeft hij toch aardbeien smaak oid maar wel met melk en een stuk gezonder En na het eten een toetje geven, das ook zuivel natuurlijk
Achja, kaas lust hij en de meeste toetjes dus het zit eigenlijk wel goed. Jullie hebben gelijk, ik ga het niet doen.
Onze zoon drinkt al geen melk meer sinds hij van de borst af is. Toetjes zoals vla en yoghurt pakt hij wisselend. Kaas eet hij niet. Hij doet het nog steeds, is kerngezond en groeit prima. Ik zou me er dus niet te veel zorgen om maken. Peuters staan er om bekend dat ze slechter eten. Er zijn zoveel kinderen die langere tijd achter elkaar hun groenten of ander eten laten staan. Dat gaat denk ik eerder over als je geen alternatief aanbiedt. Daarmee geef je het signaal af "Je hoeft dat niet te eten, ik gee je wel iets anders dat lekkerder is." Overigens zie je de laatste jaren steeds vaker kritische berichten over het nut van zuivel voor oudere kinderen en volwassen mensen. Het is niet iets dat we echt van nature nodig hebben. Dat is dus voor mij ook een reden om me niet al te druk te maken om zijn zuivelinname.
Hier precies hetzelfde met onze oudste. Ik maak me geen zorgen. Ze krijgt regelmatig (room)kaas op brood, en altijd een zuiveltoetje na het eten, meestal Turkse yoghurt, soms vla of vruchtenyoghurt ofzo. Bij uitzondering een keer chocolademelk maar dat is meer voor de 'lekker' dan voor de zuivel.
je kunt misschien yogurt geven(turkse emmer yogurt, werkt hier perfect). geef je ook multivitaminen?want hier werkt het als eetlustwekker. anders eet zoontje hier ook weinig.
Mijn zoontje van 18 mnd drinkt nog steeds elke dag Nestle peutermelk. Vindt hij heerlijk. Dit is ook de voordeligste overigens, 1,50 per pak bij AH.