sh*t, ik heb een hernia..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Boukje34, 14 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    nou, lekker weer.. in het ziekenhuis is geconstateerd dat ik een hernia :confused: heb.. ik mag wel zwanger worden, maar het lijkt me niet echt fijn om op zo'n manier zwanger te zijn.. :( balen! nu gaan we er eindelijk voor en nou dit.. :(

sorry, moest dit even kwijt.. :rolleyes:

2. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Heftig. Balen meid. Maare zie ik nu dat je vandaag kunt testen?
    En niks geen "sorrry dit moest ik even kwijt". Daar is dit forum voor. Niemand zal het je kwallijk nemen.

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    dank je, bianca. ik heb geen test in huis, maar ik voel me niet zwanger en we hebben het (bijna) niet gedaan.. eerst maar even kijken hoe het gaat.. ik heb al de pre-menstruale vreetbuien en opgezette buik... dus ik denk dat de duiveltjes eraan komen..
    en jij? heb jij al getest? want jij bent ook overtijd

4. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    jeetje das echt ***
    vind het erg voor je
    hopelijk komt alles goed, en belemmerd het niet om zwanger te worden.
    we denken aan je !

5. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hee nora,
    waarom heb je geen banner? ben je niet regelmatig (net als ik; ben in sept. 06 gestopt met pil)?

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat vervelend voor je...

Take care,

7. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ja, heb vanmorgen een test gedaan (omdat ik 4 dagen later ben dan mijn langste cyclus tot nu toe, maar vooral omdat ik maandagochtend -dag32- een hele lichte bloeding had en mijn hubbie vroeg of dat een innestelingbloeding kon zijn - ja hubbie heeft wel opgelet bij biologie). De test was helaas negatief. Nog steeds niet ongi.....

8. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    @ boukje 34

tja ik word gek van mijn cyclus, vorige keer bleef tie 71 dagen..een keertje 41 dagen...dus niet echt een banner voor mij helaas.
    werd ik niet vrolijk van, we zijn nu al bijna een jaartje bezig.

9. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Balen meid, hopelijk valt het allemaal mee en ben je er snel weer boven op.

Liefs, Bibu !

10. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hernia is #$%^& . Ik heb er ook een (maar het gaat nu eindelijk beter).
    Stond afgelope herfst op rand van operatie en heb toen besloten te stoppen met wedstrijdsporten en alleen tijd te nemen voor mijn rug. Toen ging het beter.
    Na de zwangerschap zien we wel weer opwelk niveua ik terug kan komen.

Heel veel sterkte, hoop dat je het red met alleen paracetamol ( ik zat zelfs kort aan de morfine)

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Auw das erg pijnlijk.... Moet je plat liggen?

12. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ben zelf in september geopereerd aan hernia, en mocht absoluut niet zwanger worden.. van huisarts en chirurg.
    Misschien is dit per hernia verschillend, maar doe wel voorzichtig!

Veel sterkte hoop dat de pijn meevalt! En je er snel weer bovenop bent.

13. NicenChar

NicenChar Actief lid

1 okt 2006
    124
    0
    0
    Jeetje ik begrijp dat je daar flink van baalt. Hopelijk gaat het gauw beter met je rug.

14. Hoi Boukje,

Wat sneu voor je! Ik begrijp je helemaal hoor! Ik ben anderhalf jaar geleden geopereerd aan een hernia. Nadat ik ontzettend veel pijn had en uitvalverschijnselen had in mijn linkervoet (tenen, hiel en onderkant voet gevoelloos) werd ik eindelijk geopereerd. Ik heb jaren gesukkeld. De hernia was in het begin niet groot genoeg om te opereren. Dat ik veel pijn had, maakte voor het ziekenhuis niet uit. eerst maar eens therapie proberen. Na al die jaren is het toch uitgegroeid tot een flinke hernia. Na de operatie moest ik revalideren (één jaar revalidatie gehad). Ik blijf altijd een zwakke rug houden, dit omdat ik slijtage (artrose) heb aan de onderste twee wervels. Vorig jaar ben ik nog ter controle in het ziekenhuis geweest. Ik heb het met mijn arts nog over een eventuele zwangerschap gehad. Hij vertelde dat in veel gevallen de rugpijn wat minder wordt als vrouwen zwanger zijn. Het ligt aan de manier van het 'dragen' van de zwangerschap. Natuurlijk zijn er vrouwen die dit niet zo ervaren, maar het was wel opvallend dat hij dat zei, want mijn manuele therapeut vertelde hetzelfde als de arts.

Ik ben wel blij dat ik geopereerd ben aan mijn hernia. Voorheen kon ik niet eens onze kat van de grond tillen of bukken om voer in haar bakje te doen, laat staan een kind uit de wieg tillen. Nu kan ik dat dus wel. Met sommige dingen zal ik wel hulp nodig hebben, zoals op mijn 'slechte' dagen. Ach, het is allemaal wel te overzien. Ik heb de kinderwens lang genoeg uitgesteld. Ik zie wel hoe het allemaal loopt. Ik word volgende maand 35, dus het kan onderhand wel.

Heb je in het ziekenhuis nog over je kinderwens gehad? Zo ja, wat werd er jou geadviseerd? Of is het al zo ernstig dat je ook geopereerd moet worden?

Ik vind het rot voor je en ik wens je het allerbeste!

Groetjes Wannabe a Mom

15. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    bedankt voor jullie medeleven!
    nee, ik hoef niet plat te liggen, mag zelf fietsen/zwemmen etc. ik schijn een acute hernia te hebben. heb ook uitval verschijnselen, al mijn tenen slapen, behalve de grote + verdoofd gevoel in mijn voet en kuit en kan niet op mijn tenen staan, voet reageert gewoon niet, ook niet op het reflex hamertje van de neuroloog.
    maar zowel de ha/fysio en neuroloog zeggen dan ik gewoon zwanger mag worden als ik paracetamol slik, dat doe ik nu sinds een week en is nu afdoende. (ik slikte de eerste 3 weken arthrotec omdat ik echt ver%!*!@#!te van de pijn!

nora; heb je wel eens monnikspeper geslikt? dat heeft bij mij al 3x geholpen om de boel op gang te krijgen. ik slik het nu ook alweer een dag of 4, want ik hoopte op een cyclus van 28, maar helaas..

bianca; wat rot zeg! altijd weer zo'n rot gevoel als die streep niet komt. je zegt;"ach, volgende keer beter", maar intussen ben je echt teleurgesteld (herken dat...)

wannabe: hopelijk kan tijdens je zwangerschap de hernia genezen (misschien is de druk toch anders verdeeld, zodat het beter kan worden? ik weet het niet..)en kan je wanneer je bevallen bent ook weer gaan sporten op topniveau!

ik hoop dat het zo geneest, dat ik niet geopereerd hoef te worden (met een acute hernia schijnt die kans groter te zijn, omdat zich nog geen lidtekenweefsel heeft gevormd..) en daarna oppassen met tillen, etc. maar eerst maar weer normaal kunnen lopen zou al fijn zijn!

nou ladies, fijne avond ik zie jullie wel weer..

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Hee lieve schat,

Het hoeft niet het einde van de wereld te zijn hoor Boukje! Ik ben geopereerd in oktober (aan mijn 2e hernia!) en bleek in december in verwachting. Heb nu nog steeds fysio en sta onder goeie behandeling/begeleiding. Wordt wel een ziekenhuisbevaling verwacht ik, maar dat is geen drama. Ben nu bijna 12 weken. Dus niet getreurd meis. Kunnen ze het (nog) niet behandelen?

xx

Booey

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Ja da's waar, geen enkele hernia is vergelijkbaar met elkaar, ook al is de lokatie hetzelfde. Let wel, ik ben in verwachting geraakt na mijn operatie, mijn chirurg en fysio hadden geen bezwaren. Ik heb nu nog steeds fysio.

18. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Geen enkele hernia is idd hetzelfde.
    Heb ook een hernia gehad met uitval in linkervoet.

Tegen de pijn en ontspanning voor de spieren heb ik acupunctuur gehad. De eerste 2 behandelingen waren erg heftig. Daarna ging het steeds beter en was het heerlijk ontspannen. Een acupuncturist(e) kan kleine naaldjes in je oren zetten die ongeveer 10 tot 14 dagen blijven zitten. Dit klinkt enger dan dat het is. Geloof me! Dus of die hernia nu vanzelf weg is gegaan of door de acupunctuur weet ik niet.

Misschien heb je er wat aan.

19. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    dito hier hoor,

Grote hernia , die op meerdere zenuwen drukt(e) waardoor biede benen minder goed functioneerde.
    Mocht gewoon zwanger worden.

20. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    das toevallig,
    heb ook een hernia, loop al 6 weken bij de fysio, nog niet veel verbetering, moet maandag naar de neuroloog. Noch de huisarts, noch de fysio hebben afgeraden om zwanger te worden, sterker nog, de HA houdt er met de mate van medicatie rekening mee.
    Het is alleen een bijzondere opgave om te klussen, niet waar?!

sterkte meis,
    ik weet wat je voelt.

Liefs,
    Daan

Deel Deze Pagina