Wat zou jij doen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door dds, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Wat zou jij doen?

Ik werk in het onderwijs en heb 23 juli vakantie, na de vakantie ga ik met zwangerschapsverlof. Daarna neemt ik in 1 keer alle ouderschapsverlof op waardoor ik pas maart 2012 weer naar het werk hoef.

Zelf denken we eraan Julia tijdelijk van de kdv te halen. Het gaat om 7/8 maanden. Ze gaat nu 2 1/2 dag per week en dit kost ons netto 250 euro.
    Dit geld kunnen we goed gebruiken omdat ik tijdens mijn verlof (ouderschapsverlof) 55% betaald krijg.

Het probleem is niet of ze(kdv) straks nog plaats hebben, want dit hebben ze zeker, het probleem is dat ze na 8 maanden weer moet wennen.

Nogmaals...wat zou jij doen?

2. mamaatje2008

mamaatje2008 Actief lid

7 sep 2008
    186
    0
    0
    Da's echt moeilijk!!
    Ik denk dat ik die 2 en halve dag zou veranderen is 1 dag... dan hoeft ze nie helemaal te wennen.. 7 mnd zijn zo voorbij.
    succes

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee, nooit. :) De onrust voor mijn zoontje had me dat echt niet waard geleken. Bovendien: ik vond het heerlijk om tijdens mijn verlof op die dagen alle aandacht voor de jongste te hebben. Dat heeft mijn oudste ook gehad, en dat verdiende de jongste voor mijn gevoel ook. Het is heel anders als beide kinderen thuis zijn.

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er vanuit gaande dat je dochter het leuk vindt op het kdv met de andere kindjes, zou ik haar inderdaad nog 1 dag (of 2 of 3 halve) op het kdv laten. Zo gaat ze dus wel stukken minder, maar houdt ze de band daar.

Er verandert straks al zó veel voor haar als haar zusje er is, dat de verandering denk ik wel heel groot zou zijn van 2 1/2 dag kdv naar helemaal thuis, waar het dus ook nog eens anders is. Want vooral thuis zal ze merken dat ze toch wel e.e.a. moet inleveren. De aandacht moet ze straks immers met haar zusje delen.

In de ideale (financiele) situatie zou ik zelfs haar de 2 1/2 dag op het kdv laten totdat jouw ouderschapsverlof in gaat. Zo verandert er nog niet gelijk te veel voor haar, heb jij je rust om je voor te bereiden op de komst van de jongste, en als de jongste is geboren heb je de eerste 10 weken de tijd om rustig aan de nieuwe situatie te wennen (en energie op te doen als je dochter op het kdv zit, zodat je haar voldoende aandacht kan geven als ze thuis is)
    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je vanwege de financiën én omdat jij toch thuis bent, je dochter ook graag om je heen hebt. Moeilijk dus

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ibidem :D
    (alhoewel, waar zoontje staat moet dochtertje staan, stop de tijd :))

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat het wennen geen probleem gaat zijn. Ze is dan ruim 2, en dan wennen de meeste kindjes makkelijk genoeg.

Maar ik denk dat het voor jou (en haar) misschien wel fijn is om nog 2 ochtenden te gaan..

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb nu zelf 5 maanden verlof achter de rug en mijn zoontje is al die tijd gewoon naar het kdv geweest. Heerlijk, even echt alleen tijd voor mijn dochter (en mezelf :)). Je zou hem een dagje minder kunnen brengen?

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb ook echt genoten van de dagen die ik had alleen met mijn jongste, terwijl mijn oudste gewoon naar het kdv ging. Ze vindt het daar echt helemaal leuk en is zo gewend, dus dat ging gewoon door. 250 euro is natuurlijk wel veel geld, maar ik vond het het meer dan waard.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik haar dan 1 ochtend naar de kdv breng en 1 ochtend naar mijn ouders.

11. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je het terugschroeven naar 1 of 1,5 dag? Ik denk namelijk dat je kindje weer heel erg moet wennen als het straks nog komt.

Als je haar er wel af haalt, misschien kun je zo nu en dan eens een kopje koffie gaan drinken (in overleg), of alleen even langswippen zodat ze het blijft herkennen.

Deel Deze Pagina