Mn tas is net gestolen met mn portomonnee erin en al mijn legitimatie, pasjes etc. Nu krijg ik net een brief binnen dat ik as woensdag naar het Uwv moet met een geldig legitimatiebewijs.. nu heb ik helemaal geen bewijs meer! Politie gebeld en die zeiden eventjes te wachten met een nieuwe maken omdat minimaal 1 week kwijt moet zijn ( miss word ie in tussentijd nog gevonden ).. maar goed en nu? Moet ik mijn afspraak dan afzeggen? Ellende zeg!!
Ik zou maandag gewoon even bellen en uitleggen hoe en wat. Zij geven dat vanzelf aan wat je moet doen toch? Wel ontiegelijk balen van je tas! Waarom moeten sommige mensen toch aan andermans spullen komen.
Woensdag is echt een hele belangrijke afspraak voor me.. Even snel met mn kindjes naar de apotheek voor mn dochter. Laad ze in de auto, draai me om voor de buggy in te klappen.. tas weg! Stond echt naast me!! Klotezooi zeg..
Sowieso bij het politiebureau aangifte doen van vermissing. Dan krijg je een bewijs van aangifte van de vermissing. Deze heb je nodig om een nieuwe aan te vragen. Maandag gewoon naar het uwv gaan en dat bewijs meenemen. Dan kunnen ze verder alles met je bespreken of invullen, of wat er dan ook gedaan moet worden. Dingen waar ze je legitimatie bij nodig hebben, doen ze dan later. Je kan ze iig een bewijs laten zien dat je hem kwijt bent. En pikken ze het niet dan heb je het iig geprobeerd en zal je de afspraak later moeten doen, wanneer je wel weer legitimatie hebt. En anders even eerst bellen.
Dan idd aangifte doen en dat bewijs meenemen. Een nieuwe heb je toch ook niet voor woensdag hoor, duurt een week en zelfs met de spoedprocedure (als ze dat al doen hiervoor) duurt het 2 dagen.
Verdorie he! Ze moeten eens met hun tengels van andermans spullen afblijven. Ik zou aangifte doen en dat bewijs maar meenemen.
heb je ook niet toevallig een paspoort thuis liggen ? ik zou aangiften doen en bewijs aangiften meenemen. je hoeft geen week te wachten. mijn portemonee was gestolen en heb gelijk aangifte gedaan. met het bewijs van aangifte kon ik ook geld op nemen bij de bank.
Precies dat. En voortaan eerst je tas in de auto zetten dus. Maar dat had je inmiddels zelf wel bedacht denk ik
Even wat anders. Een rijbewijs is toch ook een geldig legitimatiebewijs? Of ben ik nu helemaal verkeerd. Misschien kun je die gebruiken? Wel balen zeg dat je tas weg is.
Je mag zonder id ook na binnen Moet je alleen een brief invullen. Mijn moeder had het laatste keer ook. Was geen probleem.
Gewoon naar het bureau gaan en aangifte doen van de tas die gestolen is met alles er op en er aan. Vorig jaar mijn porotomonee verloren of gestolen viel niet te achter halen maar de dag er na gelijk aangifte van vermissing gedaan en dan krijg je een brief mee voor de gemeenten om je id aan te vragen. Deze brief kan je ook overleggen bij het uwv ( voor nood even) Als het goed is zullen ze in je dossier een kopie hebben van je id. En de bank bellen dat je jij je pas ook kwijt bent zo dat je rekening geblokt word tot je een nieuwe pas hebt. Niet afwachten gelijk handelen.
De site van de rijksoverheid zegt van wel, maar in brief staat alléén legitimatie of paspoort. Mn rijbewijs heb ik nog wel, lag in de auto!
Wat rot zeg maar daar hoef je niet druk over te maken, brief is echt voldoende en anders neem je rijbewijs voor de zekerheid mee.
Gewoon UWV bellen, kans is groot dat je gewoon heen kan en een kopie van je nieuwe id later moet opsturen/mailen
Je moet geen week wachten dat raden ze alleen aan omdat vaak het geld eruit gehaald wordt en de tas nog ergens opduikt. Op moment dat je een nieuwe id aanvraagt is de oude niet meer te gebruiken. Dus niets aan de hand, gewoon morgen opnieuw bellen, maandag nieuwe id met spoed en dan ben je nog op tijd.
Verschilt enorm per vestiging. Hier moet het echt id of paspoort zijn en geen rijbewijs. Maar als die gestolen is en je neemt een proces verbaal mee hebben ze er misschien begrip voor. Zou geen risico lopen en een spoedaanvraag bij de gemeente doen
Dat kan natuurlijk ook. Maar mamavangilani woont bij mij om de.hoek dus denk dat ze wel na dezelfde vestiging gaat