schrijfwijze

Discussie in 'Babynamen' gestart door cappuccino, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe zou jij deze naam schrijven

1. Damian

2. Damiaan

3. Damijan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cappuccino

cappuccino Niet meer actief

Mijn lief en ik hadden het zo over namen en we hebben er er al best veel op ons lijstje staan. Een meisjesnaam is al gekozen nu rest ons nog de jongensnaam en we vonden Damian (op zijn Nederlands) wel erg mooi maar wat voor een schrijfwijze zou je dan doen.

We hebben nog alle tijd en het kan nog wel 10 keer veranderen, maar nu we het er zo over hadden dacht ik, ik ga een poll aanmaken. :)

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Damian vindt ik het mooiste :D

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik zou zeggen Damian.... die anderen vind ik een beetje raar uitzien persoonlijk.

Ik denk wel dat héél veel mensen je kindje 'Deejmijun' gaan noemen.

4. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Damian!
    Misschien dat sommige mensen het eerst op z'n Engels uitspreken maar mijn eerste gedachte was het zoontje van Sylvie en Rafael (dus gewoon op z'n NL).

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Damian! Ho moet je deze naam trouwens op z'n Hollands uitspreken dan? Vind de Engelse uitspraak mooi.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind Damiaan een mooiere naam dan Damian.
    En de kans is veel groter dat men dan gaat onthouden dat de naam een Nederlandse uitspraak moet hebben, Damian wordt gauw Deemieën.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou gaan voor de meest gebruikelijke schrijfwijze.. Damian! Denk inderdaad ook dat je in het begin vaak zult moeten zeggen dat het geen Deemiën is maar ach.. als je dat 1 keer gezegd hebt weten mensen het ook wel :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon op z'n Nederlands: Damiaan. Dan wordt het ook niet zo snel verbroddeld tot Dee mie jun.

9. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Als je het op z'n nederlands wil uitspreken zou ik NIET kiezen voor Damian, dat 'vraagt' om de engelse uitspraak. Ik zou dus kiezen voor Damiaan! Vind 'm in het nederlands veel leuker, ik houd niet van de engelse versie van deze naam!

10. Ik zou Damian ook altijd als Deemiejun lezen, komt vast ook omdat ik zelf een Damiën heb :D

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
  12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Gewoon Damian.
    Vind de nederlandse uitspraak niet zo mooi.
    Ik zou het ook uitspreken als deemiejun.

Deel Deze Pagina