Hoi dames, Ik gebruik normaal gesproken alleen mascara en met een feestje wel oogschaduw en oogpotlood. Maar zou wel eens een concealer en foundation willen proberen. Ik heb een lichte huid met sproetjes en wil graag dat het er wel natuurlijk uit blijft zien. Hebben jullie tips voor mij?
Ik zou je laten adviseren in een winkel als Ici Paris/Douglas, of bijv bij MAC (zodra dat weer kan, natuurlijk). Net als met alle tinten huidskleur bestaan er onwijs veel soorten en tinten foundation en is het goed een goed-matchende kleur te krijgen
Ik heb de allerlichtste concealer en foundation van Etos eigen merk. Deze gebruik ik al 2 jaar en ben er erg tevreden over
Ik heb die van the ordinary - dit mix ik met een dotje zonnebrandcreme (altruist is het merk) en dat doe ik zo op mijn gezicht. Werkt zo fijn!
Als je het natuurlijk wilt laten ogen zou ik op zoek gaan naar iets wat niet te dekkend is. Vind het persoonlijk altijd zonde als mensen hun sproetjes willen verdoezelen onder make up. Vind sproeten echt mooi (volgens mij een impopulaire mening). Mijn zoon heeft "zomer" sproetjes. Bij het eerste zonnestraaltje verschijnen ze. Ik associeer ze met gezonde buitenlucht.
MAC heeft 2 foundations (face and body en waterweight) die heel naturel ogen. Ze zijn ook niet volledig dekkend. Beide geven een mooie gezonde gloed en zijn er in heel veel tinten. NYX heeft een concealer: Born to glow die heel fijn is. Ook in veel tinten verkrijgbaar. Wat je ook kunt doen is een bb crème of getinte dagcreme (Clinique bijvoorbeeld, city sheer block, moisture surge of de dramatically different moisturizing bb gel). Ik gebruik weinig foundation en concealer, alleen voor m’n donkere kringen en wat rode plekjes. Met alle bovengenoemde heb ik goede ervaring.
Ik zou vooral dingen uitproberen in een goede winkel. Zelf gebruik ik deze voor een lichte dekking, en ben daar tevreden over https://www.wehkamp.nl/l-oreal-paris-c-est-magic-cc-cream-30-ml-16280147/?MaatCode=0000&gclid=Cj0KCQjwka_1BRCPARIsAMlUmEpIibkG6a-Ts1MC9aoT3FWJmrDBgn9fVgWTQ0xDV08l_eZIWGtX2NEaAgmQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Oh trouwens, kleine aanvulling: ik heb een hele lichte huid met een gele ondertoon. MAC heeft tinten voor gele en roze ondertoon. Clinique valt vrij neutraal uit. Testen zal op dit moment lastig gaan. Ook bij winkels als Douglas en ici als ze weer open zijn/gaan. Misschien dat ze een testertje kunnen meegeven bij de Douglas.
Lush heeft heel veel tinten, al zijn de winkels nog dicht dus testen is lastig. Ik gebruik zelf mineralen foundation en concealer (soort poeder) van Rosh Cosmetics. Op plekken waar nodig is kan je het wat dikker aanzetten, terwijl het wel natuurlijk blijft ogen.
Ik heb me van de winter laten adviseren bij kiko milano. Hebben super veel keus en zeer deskundige medewerkers. Heb nu een heerlijke foundation en concealer. Ging normaal altijd voor huismerken van de drogisten maar dit is goed geprijst (rond de 15/20 euro per flesje) maar goede kwaliteit, diervriendelijk en goed advies.
De fair foundation van Deborah Milano. Qua prijs vergelijkbaar met de bekendere merken zoals Loreal en Max Factor, maar zonder 'rotzooi'. Op Douglas staan deze producten ook in de 'clean beauty categorie'. Toevallig zelf ook net overgestapt, was altijd fan van Max Factor. Ze hebben nu een actie dat je een gratis lippenstift krijgt bij besteding van 25 euro, ik ben er blij mee.
Ik heb ook lichte huid en sproetjes. Ik gebruik t liefst een getinte bb cream in het dagelijkse leven omdat ik anders me sproetjes totaal bedek en dat toch een ander gezicht geeft. Als je dat niet uit maakt en het wel wat zwaarder voor je mag l zou ik vooral eerst kijken naar of je een droge of vette huid heb. welke kleur ondertoon je hebt en of je liever een matte of glowy finish hebt.
Ik heb jaren lang vloeibare foundation gebruikt en nu sinds een half jaar gebruik ik een minerale (poeder) foundation van Mintenz en ben zeer tevreden, het verstikt mijn huid niet!
Ik gebruik een dagcreme met een kleurtje van origins ,is een dochter ondernemer van estee lauder. En helemaal groen zeg maar. De crème is zo fijn past zich aan , Aan jou huid een geeft een minimale dekking. maar wel net mooi dat je wat frisser oogt. Ik droeg voorheen nooit iets. Maar dit werkt voor mij heel fijn. dan wat bronzer blush en mascara
Ik gebruik met mijn lichte huid golden invory van L'Oréal. In de zomer gebruik ik can clinique een soort van bb cream. Geeft me een egale huid en past aan tot mijn gezicht kleur.
Je moeg trouwens ook kijken naar wat voor soort huid je hebt. Ook al heb je bv een hele goeie foundation van Mac of Huda, dan kan ie nog niet geschikt zijn voor jouw huid type. Huda is bv meer geschikt als je een vette huid hebt. Estee lauder double wear of too faced born this way als je een droge huid hebt. Zou je gewoon laten informeren bij de douglas of iets in die richting. Niet bij de etos of kruidvat.
Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga ze eens op mijn gemak nalezen morgen. Maar super fijn alle tips!