Bosch Silence Vaatwasservraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Cryptonism, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bovenstaande vaatwasser. Die is ongeveer een half jaar oud. Nu wil ie niets meer doen omdat het lampje van de kraan, glansspoelmiddel en zout branden.

Maar nu vroeg ik me af, ben je verplicht om er zout en glansspoel in te doen dan? De slang kan niets mis mee zijn want die is net zo oud, lijkt me niet dat die al kapot kan zijn toch?

Iemand ervaring hiermee? Want met de hand afwassen is niet zo mijn ding :D:D

2. kalli

kalli Niet meer actief

Voor het onderhoud van je vaatwasser is zeker het zout een aanrader. Ik gebruik zelf die 3-in-1 tabletten, maar daarnaast ook gewoon nog zout en glansmiddel. Dit werd ons ook aangeraden in de winkel, vooral omdat de regio waar wij wonen heel veel kalk in het water zit... Anders zou je eens op de Bosch site kunnen kijken, daar staan volgens mij FAQ's. Succes!

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je. Ik weet inderdaad dat het verstandig is. Volgens mij hebben wij het er in het begin ook wel ingegooid, maar vroeg me af of het zonder niet kan draaien. Want die lampjes branden, maar in principe moet het toch werken zonder lijkt me.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook een Bosch en die doet het gewoon zonder die middelen. De lampjes kun je uitschakelen, weet alleen niet hoe. Is de kraan wel goed open of niet bevroren?

Dat ie het niet doet ligt in ieder geval niet aan het ontbreken van glansspoelmiddel of zout.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier ook de bosch silence vaatwasser.
    Halverwege de week gaf ook hier het lampje aan dat de machine zout nodig had, inmiddels heeft de vaatwasser alweer een paar wasjes gedraaid zonder zout (vergeten te halen).
    Dus hier draait de vaatwasser ook zonder zout prima.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kraan is goed open. Of ie bevroren is weet ik niet. Kon ik me eigenlijk niet voorstellen omdat het hier behoorlijk warm is in huis en heb een open keuken.

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok, dan weet ik dat in ieder geval. Thanks.

Deel Deze Pagina