Mijn dochter van 12 heeft heel lang haar. Maar ook een haarprobleem. Ze heeft ontzettend last van schilfertjes. Ze wast 2x tot 3x per week haar haar. Conditioner gebruikt ze niet op haar hoofdhuid. De laatste tijd wordt het ook sneller vet. Wie weet de ideale shampoo voor haar. We hebben al ph neutraal, middeltje vd HA een aantal mnd geprobeerd. Maar tot nu geen resultaat.
De yes to carrots shampoo. .. heeft hier echt super geholpen. . En idd minder wassen. . Dit werkt het beste als je eerst een langere tijd 'ontgift' dud gewoon even een paar weken niet je haar wassen. .. als het echt te vet wordt wassen met ei...
de vettigheid heeft met de pubertijd te maken, daar kun je niet zo veel aan doen. Niet vaker gaan wassen, dan stimuleer je alleen maar de talgkliertjes om meer te gaan produceren. Probeer niet te vaak aan het haar bij de hoofdhuid te zitten, dit stimuleert ook net als vaak borstelen bij de hoofdhuid. De schilfertjes: zitten ze vast op haar hoofdhuid, heeft ze last van jeuk en trekkerig gevoel? Is de hoofdhuid rood? Roos is niet altijd roos, het kan te maken hebben met een droge hoofdhuid (ookal is het haar snel vet) of een overproductie van huidcellen.... Er is wel degelijk verschil (natte of droge roos) Ik zou zeggen, ga naar een goede kapper en vraag advies over de behandeling of shampoo. De shampoo van de kapper is een stukje duurder, maar veel zachter en verzorgender dan die van de drogist. Ga geen ''hoofd en schouders'''gebruiken, deze is erg agressief. De huisarts weet van heel veel een beetje, iemand die dagelijks met hoofdhuiden te maken heeft weet daar veel meer over. Ik ben kapster van beroep, weet waar ik het over heb. Een shampoo is geen wondermiddel, wel een tijdje gebruiken voor je resultaat ziet/merkt. Succes
Ze heeft last van jeuk, schilfertjes zitten net boven haar hoofdhuid, is niet rood. Head en schouders gebruiken we niet, dat werd ons afgeraden. Ik zal aan een andere kapper om advies vragen. Onze eigen kapster weet het ook niet meer. Haar advies, (een natuurlijke shampoo) had goed gewerkt bij haar dochter, maar helaas niet bij mijn dochter.
Bain riche van kerastase of bij vette hoofsheid bain vital voor vette hoofdhuid. Idd head and shoulders zeggen ze dat het is voor roos... Maar roos is meer dat plakkerige aan de hoofdhuid wat als een plakkaat vast zit. Schilfers is gewoon een droge hoofdhuid door dat er een verstoring is van binnen uit. Normaal doet een huis cel er aan aantal dagen over om tot de oppervlakte te komen tot dat het een goede huid is. Gaat dat iets te snel is de cel nog groot en drukt het de volgende lagen weer los net als dat hè te snel verbrand/bruin wordt en gaat vervellen... Dus dat zie je als die schilfers en als dat loskomt gaat dat jeuken.. Gaat dat proces nog sneller is de cel nog groot en nat ... Dan krijg je dat plakkerige plakkaat stukjes en dan ga je spreken over roos... Beetje ingewikkeld maar is waar...(werk in een kapsalon)
Dat valt toch wel mee :O Ik was mijn haar dagelijks en heb verder geen problemen. (Wordt wel snel vet, maar geen schilvers ofzo) Verder geen tips voor je TS, lijkt me wel heel vervelend voor je dochter.
Ik werk in de zorg en een cliënte heeft ook schilfers op de hoofdhuid. Bij haar hielp Selsun ontzettend goed. Ze had al een aantal producten van de huisarts geprobeerd. Te koop bij de meeste drogisten.
Ik zweer bij Dr Organic shampoo. We (ook pubers!!) krijgen met name last van onze hoofdhuid en snel vet haar als reactie op bepaalde chemische stoffen in reguliere shampoo. De Yes to carrots shampoo die iemand noemde is hetzelfde qua idee, gewoon een pure shampoo. Vroeger had ik ook schilfers, een jeukende hoofdhuid, snel vet haar en het was zo pluizig.. en nu, de kapper is jaloers op mijn haar. Echt een aanrader, geloof me. Na twee wasbeurten ga je het verschil al merken.
ik heb er zelf heel erg veel last van gehad als puber. en ik heb toen bij mijn kapper een soort van bananen shampoo gekocht. op advies van hun. was een erg dure shampoo maar werkte perfect. heb 2 keer een flacon gekocht en daarna nooit meer last gehad. ik had ook veel schilvers en vet haar. was het nu met van alles soms het goedkoopste wat ikkan vinden en dan weer een wat duurdere shampoo en ik gebruik altijd cremespoeling anders kom ik er met een borster of zoiets niet meer doorheen. ik was mn haar nu dagelijks om het een beetje leuk in model te krijgen maar kan het ook zo 2 dagen niet wassen en dan word het pas de 3e dag vet