We kregen van de verzekering een brief waarin staat dat de no-claimverzekering aan het einde van dit jaar komt te vervallen. Reden is dat er stelselmatig meer geld wordt uitgekeerd dan dat er aan premie binnenkomt. Daarmee is de verzekering te duur geworden. Baal er een beetje van, want mijn man en ik staan hoog op de bonus/malus trede. We hebben bijna nooit schade *klop af*, maar mocht dat nu gebeuren, dan zijn we beschermd. Als het volgend jaar gebeurt, verliezen we meteen tredes. In de brief staat ook dat veel verzekeraars de no-claimbeschermer laten vervallen. Is dat zo? Meer mensen die dit bericht hebben ontvangen?
Ik werk bij een verzekeringskantoor en het klopt inderdaad. Vorig jaar zijn veel maatschappijen er al mee gestopt. Het klopt trouwens niet helemaal wat je zegt. Je hebt een no-claimbeschermer. Dat betekend dat bij schade je schadevrije jaren / tredes wel wijzigen alleen de PREMIE wijzigt niet. (Totdat je dus ooit overstapt of iets dergelijks)
Dit dus. Het is vooral een heel erg goede manier van verzekeraars om er voor te zorgen dat het veel te duur is om over te stappen. Ook een manier van klantenbinding. Het verbaast me dat ze er mee stoppen.
Ik werk bij een tussenpersoon en ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die serieus nog een no claim beschermer hebben. Je hebt dr maar bar weinig aan! Inderdaad je valt gewoon terug je beschermt alleen je korting. Sommige mensen hebben gewoon min jaren en kunnen daardoor niet meer terecht bij een andere verzekeraar.
Als je zo hoog staat kan je prima 1 schade claimen zonder dat je meer gaat betalen. je valt dan wel terug in tredes, maar stel je staat nu op trede 15 en je claimt een keer en je valt terug naar bijv trede 11 dan blijft je korting 75% zeg maar. Daarna ga je gewoon weer verder met trede omhoog per jaar. Alleen als je dan weer claimmt, ja dan ga je meer betalen, maar dit is dan 2,5% meer dus nog te overzien. NC beschermer is allemaal onzin joh. Je premie verandert niet maar je daalt wel in treden. Ga je ooit over naar een andere verzekeraar dan betaal je inene stukken meer.