Shampoo nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Omelet, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    #1 Omelet, Dec 13, 2010
    Last edited: Dec 13, 2010
    Vast een hele stomme vraag.. maar is shampoo echt nodig voor baby's? Laten we eerlijk zijn.. veel haren heeft een baby toch niet? Kan ik die niet gewoon wassen met gewoon badspul, of droogt dat het hoofdhuidje uit? Ook ivm berg enzo.. Nou goed ik ben benieuwd :D

(ps: ik heb de flesjes welterustenbad, cremebad en babyolie (voor na het badje) van Weleda)

Edit: heb badolie vervangen door badspul, want heb namelijk geen badolie :)

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Nou, mijn zoon had best veel haar hoor! En dat was ik vanaf het begin regelmatig met shampoo (hele zachte van natusan). Met olie zou ik het niet wassen, dan wordt het alleen maar vet en niet schoon. Mijn zoontje heeft overigens nog nooit last gehad van berg, dus dat verschilt erg per kindje.

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    hier ook een zoontje met veel haar al bij de geboorte dus ik had het zeker wel nodig.. zeker als hij in zijn bedje had gespuugd en het was een beetje gaan lopen richting ze haartjes.

en na de bevalling gaan baby's niet gelijk in bad .. alleen als ze gelijk hebben geplast en/of hebben gepoept op je buik.
    dus het smeer zit dan nog in de haartjes en dan is het wel fijn als je dat de volgende dag eruit kan wassen.

ik heb ook natusan first touch schampoo gehaalt voor deze kleine meid die binnenkort word geboren.

4. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier ook gewoon 1 a 2 keer per week gewassen met zwitsal shampoo en geen last van berg gehad. Olie in het badje voor zijn huidje.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier was de shampoo ook echt nodig, onze dochter had meteen een kop met haar en dus een hoop troep erin na de bevalling.. Ze gaat om de dag in bad maar ik was de haartjes maar 1 keer per week met shampoo tenzij het echt vies is bijv dordat spuug in haar nekje is gelopen ofzo dan wordt het vaker gewassen..

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Okay maar (nog een domme vraag ;)) waarom zou je de haartjes niet met de bacreme kunnen wassen dan? Wat ik begrijp is babyshampoo niet ontvettend omdat dat niet goed is voor het babyhuidje, en volgens mij is dat het belangrijkste verschil tussen shampoo en badcreme toch?

Jullie zullen wel denken: lekker belangrijk ;) Maar het viel me op dat ze geen aparte babyshampoo hebben van Weleda (wel gecombineerde bodywas en shampoo) en ik dus bedacht dat het vast niet nodig was om aparte shampoo te kopen voor die donshaartjes. Maar goed ik heb geen ervaring dus ik ben blij met jullie reacties (en een potje babyshampoo is zo bijgehaald),

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    omdat badcreme waarschijnlijk heel erg zal prikken in de oogjes, babyshampoo is veel milder dan zeep. Is geen domme vraag hoor!

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oh prikken is niet leuk :( Nooit aan gedacht. Toch maar op zoek naar een goede babyshampoo dan dus. Dank je wel!

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    domme vragen bestaan niet ;)

Ik gebruik badolie en daar worden de haartjes erg vet van dus ik gebruik er een shampoo naast.. Ik gebruik trouwens wel een haarlotion iedere dag, de haartjes van mijn dochter zijn nog al statisch anders..

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Féline heeft veeeeel haar, en word vrij snel vettig (iedereen moet altijd aan dr haartjes zitten, en ik smeer dr ook haarlotion in voordat ik het kam) dr haartjes was ik om de 3 dagen.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Mijn dochter is nu 9 maanden, en misschien 2x shampoo gebruikt. Verder was ik haar haar gewoon met badwater waar dan iets van badolie/creme inzit.

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    En je hebt geen last van prikkende oogjes?

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Nee, alles wat ik voor haar gebruik (Balneum, eigen merk etos en Dermocare) is prik vrij.
    Voor zover ik weet zijn alle babylijnen prik vrij. Als ze dorst heeft drinkt ze zelfs het badwater op:D

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Haha nou dat is wel goed om te horen haha. Op de site van Weleda staat dat je de eerste tijd ook de haartjes/het hoofdje kunt wassen met de badcreme maar kan nergens vinden of het prikt of niet. (behalve bij de babyshampoo, daar staat het expliciet bij). Zal het eens navragen en anders een babyshampoo kopen.

15. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb nog steeds geen aparte shampoo gekocht hoor! ik doe ht gewoon met hetgeen waar ik hem mee was en niks geen problemen mee gehad!

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik heb de wasgel van Zwitsal en was daar ook zijn haartjes mee. Ik heb wel shampoo staan uit een kraampakketje, maar ik vind dit nog wel zo handig.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom koop je het niet gewoon, heb je het toch in huis..
    Ik gebruik het wel, denk 2 keer per week 1 druppeltje. Bij mijn dochter heb ik meer dan een jaar met het eerste flesje shampoo gedaan.

18. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Als je het echt zeker wilt weten dan zou je het kunnen uitproberen op je eigen oog :D. Dat heb ik laatst ook gedaan, toen ik het idee had dat de shampoo wel prikte itt hetgeen er op het flesje stond.

19. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    en? :D

20. Frummel

Frummel Niet meer actief

flesje shampoo is de koste niet:) declan werd geboren met een enorme bos haar! maar er is ook top to toe was van natusan..

Share This Page