Shampoo van de kapper, of 'gewone' shampoo?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Al jaren gebruik ik shampoo + conditioner van de kapper, maar volgens een vriendin kan ik net zo goed 'gewone' shampoo en conditioner gebruiken.
    En dan bedoel ik de shampoo die je bij de AH, Kruidvat etc. kan kopen.

Uiteraard heb ik dit weleens geprobeerd en ik moet zeggen dat mijn haar net zo zacht aanvoelt met een goedkope conditioner....Maar om dat gelijk te zeggen dat het net zo goed is?!?!
    Ik weet het niet, eerlijk gezegd.

Wat gebruiken jullie, en waarom??

Ik weet dat er ook een aantal kapsters op dit forum zitten. Kunnen jullie onderbouwen waarom een shampoo van de kapper beter zou zijn, of kunnen jullie dit ontkrachtigen en betaal je vooral voor het idee 'het komt van de kapper, dus is het goed'???

2. Toen ik m'n haar van zwart naar rood heb laten verven bij de kapper (inclusief ontkleuren e.d.) heb ik ook hun shampoo meegenomen. Het zou ervoor zorgen dat de kleur langer bleef zitten en dat m'n haar niet zo droog zou zijn na het ontkleuren.. Nou, na 6 keer wassen was m'n haar oranje, en het leek wel touw ;)

Nu gebruik ik de professional care lijn van Kruidvat (de Color Boost), de shampoo en de conditioner, en dat werkt véél beter! :)

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier wel van de kapper en merk wel degelijk verschil met de winkel.

Heb nu speciaal voor droge/gevoelige ( aangezien het geen roos was ) hoofdhuid van alles in de winkel kreeg ik vies vet haar en alsnog schilfers en verschrikkelijke jeuk op mn hoofd.
    En nu met de shampoo van de kapper hoef ik het niet meer elke dag te wassen en geen schilfers meer en geen jeuk meer.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb dat met verven gehad; heb tot 4x toe (in de loop der jaren he, dus niet achter elkaar:p) mijn haar blond laten verven bij de kapper;
    1e keer werd het knal oranje (na meerdere herbehandeling, licht oranje
    2e keer werd het grijzig
    3e keer werd het donker (!?!?!):$
    4e keer werd het spierwit

3x zelf geprobeerd waarvan 2x prachtig en 1x iets teveel gloed....

Nu wil ik dus weer naar blond maar twijfel zo of ik het zelf zal 'proberen'. Dit gezien mijn slechte ervaringen bij de kapper....

Maar goed, ga nu zelf errugg off topic;)

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Shampoo van de kapper is veel sterker geconcentreerd dan de goedkopere shampoo's. Die zijn veel wateriger...resultaat: je hebt veel minder nodig en dus gaat een fles van de kapper langer mee dan zo'n fles slootwater van de supermarkt :D (om nog maar te zwijgen over hoeveel van die waterige shampoo er tussen je vingers doorloopt als je hem gebruikt)
    Producten van de kapper verzorgen je haar vaak echt van binnen en leggen niet alleen een laagje om je haar heen. (het voelt dan ook wel zacht, maar is dan vaak maar tijdelijk...)

Als je je haar van zwart naar rood ontkleurt.....Tja m.i. wordt het dan sowieso een coupe de la troep.... Lees: stro of touw :D en een rode kleur onderhouden, nadat het geblondeerd is, vindt ik sowieso een hele lastige klus... Met of zonder shampoo van de kapper!
    En blonderen....kijk, kappers zijn ook geen tovenaars hè? Ze zijn er om je haar op te pimpen maar ook om te zorgen dat het niet afsterft :) is ook een beetje een kwestie van hoeveel risico neem je :)
    Oja, en de ene kapper is de andere niet he... Je hebt goede en minder-goede ;)

ik vergelijk het altijd maar met andere dure dingen die je koopt, maar die je ook goedkoper hebt... Zoals kleding/schoenen... Vaak vindt ik dat ook betere kwaliteit...

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik gebruik de shampoo van lidl en die is wel goed voor mijn haar. Ik vind dat het niet uitmaakt duur of goedkoop, alle shampoos zijn hetzelfde.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is dus niet waar.

Er zit wel degelijk verschil in goedkope of dure shampoo of shampoo voor iemand met roos of met gekleurd haar etc..

Zo zitten er in de meeste shampoo's uit de winkels siliconen etc die er voor zorgen dat je haar zwaar word en snel vet word.

Zoals iemand hier boven al zei als ik mn haar waste met andrélon oid dan had ik veel nodig nu met de shampoo van de kapper gebruik ik echt weinig en doe dus ook een half jaar met een fles shampoo in tegenstelling tot elke maand een fles andrélon.

8. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Mijn vriend heeft er nogal een handje van om zijn hele hand vol te spuiten met shampoo, en dan de helft tegen de muur op te gooien. Dus we hebben een tijdje shampoo gebruikt van Andrelon, Syoss enz.. Maar m'n haar is nu echt veel pluiziger en m'n hoofdhuid helemaal geirriteerd. Dus voor mij in ieder geval weer gewoon shampoo van kapsalons. (Hoe ik het met mijn vriend moet oplossen, moet ik nog gaan bekijken :D)

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor hem een fles goedkope shampoo kopen ;)

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik gebruik de shampoo en cremespoeling van Fructis, die voor gekleurd haar. Mijn haar wordt er superzacht van en het krijgt een mooie glans.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik gebruik shampoo van andrelon. En 1x per week als verwennerij herbal essence shampoo + conditener.
    Als shampoo op is gebruik ik voor nood weleens hele goedkope die mn man gebruik(vd supermarkt), maar merk wel een verschil, het is de volgende dag net stro!

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik vind Fuente van Cosmo echt heerlijk,maar helaas momenteel te prijzig voor me.Ik gebruik Andrelon en ben ik tevreden over.Ook heb ik van kruidvat de kokos schampoo-conditioner,die ruikt heerlijk en bevalt ook goed.

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik gebruik head&shoulders en de conditioner van syoss waar ik erg tevreden over ben. Ma ik persoonlijk vind de lijn van andrelon het beste, ma die verkopen ze niet hier in brussel

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb geen gevoelige hoofdhuid en gemakkelijk haar, het merk shampoo of conditioner maakt bij mij niet uit.
    bij mij maakt wel uit of een haarolie gebruik of niet.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je haalt me de woorden uit de mond. Je haar van zwart naar rood is me niet nogal een behandeling zeg... Je kunt er eigenlijk niet onderuit komen dat het touw word. Je haar heeft geen eeuwig leven hoor.;)

Het verschil zit hem vooral in de water toevoeging, shampoo van de kapper is veel geconcentreerder. Je hebt veel minder nodig, en je hoeft minder vaak je haar te wassen.
    Wat betreft verzorging, cremespoeling/conditioner gaat om je haar zitten, het voelt er heel zacht van aan, maar na het wassen is dat ook weg. Maskers/pakkingen gaan in je haar zitten, en verzorgen het ook van langere duur. Maskers blijven 3 tot 4 wasbeurten zitten, een week als je om de dag wast dus ;)

Ik (als kapster buiten functie;)) was met Andrélon en gebruik m'n verzorging en styling van Wella professionals.

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ooh ik heb een keer shampoo van de kapper gehad. man ik werd gek van de jeuk... dacht nog niet eens meteen aan die shampoo( was van lóreal) ineens kreeg ik het in de gaten. nu weer gewone shampoo en nergens last van

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

syoss kreeg ik ook jeuk op mn kop van. heb nu head en shoulders. heerlijk

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik gebruik Guhl en die vind ik sterker geconcentreerd dan de Artègo shampoo van onze kapper. Guhl is ook sterk geconcentreerd en niet dun en je hebt maar een erwtje shampoo per keer nodig. Die vd kapper had ik echt veel nodig. Hier dus altijd Guhl

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kleur je je haar? head and shoulders haalt wel sneller de verf uit je haar. Kappers raden die shampoo altijd aan als je snel je haarkleur wil vervagen als het te donker is uitgevallen

20. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik gebruik de shampoo van Wella en Nivea diamond gloss altijd. Die maken mijn haar echt superzacht en heb er ook nooit klitten door. En ze ruiken ook heerlijk ;)

Deel Deze Pagina