MRSA BACTERIE ( ziekenhuis bacterie )

Discussie in 'De lounge' gestart door ingie, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie

    ingie Bekend lid

    8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Bij onze zoon is de mrsa bacterie gevonden. Nu is eigenlijk mijn vraag of meer mensen hier mee te maken hebben gehad. En wat hun belevingen hierover zijn. Ik vind het namelijk allemaal een beetje tegenstrijdig. Bij de huisarts mag ik wel zo naar toe, maar op het cb moet ik als laatste.
    En verder zijn er ook nog een tweeling besmet en deze mogen wel gewoon tussendoor bij het cb. Dit is alleen wel in een andere plaats.
    Ik vind het allemaal een beetje raar.
    Groetjes Ingie
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Nee niet mee te maken gehad.

    Maar krijgt je kindje er nu iets voor?

    En wannneer zou hij het opgelopen hebben dan?
     
  3. ingie

    ingie Bekend lid

    8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Hij word er niet voor behandeld omdat hij er zelf geen last van heeft. Hij heeft hem in het ziekenhuis in Almelo op de couveuse afdeling opgelopen. Heeft daar ook een tijdje in isolatie moeten liggen. Dit was niet leuk om mee te maken. Als je ziet wat je allemaal aan moet voordat je bij je eigen kind mag. Gele jas, mondkapje, haarnetje en ook nog handschoenen aan. Je hebt dan helemaal geen goed contact met je kindje. :cry: :cry:
     
  4. randi

    randi Niet meer actief

    werk in het ziekenhuis en kom er dus veel mee in het contact. nu voor gezonde mensen is die bacterie niet zo besmettelijk, hij komt meestal voor onder je neus , in het snot enzo. de mensen die dit krijgen zijn meestal babies en oude mensen waarvan hun weerstand niet zo goed is dus het is wel degelijk besmettelijk. ze raden dus ook aan om een zeer goede handhygiene te gebruiken.nu bij je huisarts is de kans klein dat je kleintje hem een besmetting gaat geven maar op het cb zijn er vele kleintjes bijeen en de kans dat er daar ééntje het overkrijgt is groter en denk ook dat ze daarom die voorzorgsmaatregel nemen. snap wel dat je dit lastig vind hoor ;)
     
  5. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja ik, nou mijn vader heeft er ervaring, hij lag destijds in een coma op de ic. Het schijnt "dagelijkse kost" te zijn op dat soort afdellingen, dus de helft van de tijd is het er wel maar horen we het niet. wat de je krijgt van de bacterie weet ik niet, wel weet ik dat je goedje handen moet wassen
     
  6. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Op mijn stage vorig jaar was ook een MRSA besmetting op één van de afdelingen en die werd dus geisoleerd. Iedereen van die afdeling werd getest, maar de uitslag viel mee. Alleen degenen die besmet waren moesten dus wel mooi de ziektewet in. Eén van de meiden van de afdeling waar ik liep was een paar jaar daar voor ook besmet geweest en had een hele zware antibiotica-kuur gehad en was daar heel ziek van geweest. Ook hadden we een client op de afdeling die besmet was en iedereen die bij haar kwam moest een wit schort en handschoenen aan.

    Het klinkt me vreemd in de oren dat ze er niks aan doen, maar er worden wel veel verschillende dingen over gezegd.
     
  7. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn ervaring is ook dat als er positief personeel is, de hele afdeling in isolatie gaat, alle voorraad wordt weggegooid en de rest door een speciaal schoonmaak team schoongemaakt. Soms gebeurd het dat er mensen ergens anders vandaan komen die positeif zijn, dan wordt alleen die persoon geïsoleerd verpleegd, bij ons betekende dat, schort, handschoenen, muts, mondkapje en sloffen. En na contact handen wassen met chloor. Heel gedoe trouwens, een MRSA positieve afdeling, heb ik ook een keer meegemaakt.....
    Maar dat ze er helemaal niets aan doen? Kan ik me niets bij voorstellen!
    Al is het wel zo dat NL, duitsland en scandinavië (dacht ik) de enige landen ter wereld zijn die er nog een probleem van maken. Vandaar dat in het buitenland verpleegde mensen bij aankomst in NL altijd standaard in isolatie gaan.
     
  8. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    He gatsie, echt waar? Vigo is ook in het ziekenhuis in Almelo geboren...
    Wat zijn de tekenen daarvan dan? (Al ik niet denk dat Vigo het heeft hoor)
     
  9. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Waarschijnlijk was je wel opgeroepen als Vigo (mogelijk) MRSA positief is, ze houden dat allemaal bij.
    Maar als je twijfelt, bel dan het ziekenhuis even op. Zij kunnen je vast geruststellen.
     
  10. ingie

    ingie Bekend lid

    8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Minyaweth:Alle kinderen die samen op de couveuse afdeling hebben gelegen zijn getest. Dus als je kindje daar gelegen had, hadden ze je wel gebeld voor een test.
     
  11. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Op mn werk had ook een client MRSA,werd ook geisoleerd verpleegd.
    Wij als verpleging moesten helemaal beschermd haar verzorgen, dus met schort om,muts op, handschoenen aan.
    Was je wel ff mee bezig.
    En als je wegging goed je handen wassen en desinfecteren.
    Voor de client hadden we plastic bestek ed die we in een vuilniszak weggooiden en als de vuilniszak vol was ging er nog eens een rode vuilniszak omheen.
    Wij moesten zelf ook kweken afnemen,om te kijken of wij evt ook besmet ware.
    Gelukkig was dit niet het geval!
    En toen de client MRSA vrij was hadden we haar kamer versierd met ballonnen, ook haar rolstoel.
    Dat vond ze prachtig!
    Sorry voor het lange verhaal.
    Liefs
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Ingie: Vigo heeft (gelukkig) niet op de couveuse afdeling gelegen.
    Schrok wel even zeg... :) Maar bedankt voor de informatie!
     
  13. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Het probleem bij de MRSA bacterie is dat het bijna niet te behandelen is, de bacterie is resistent voor de meeste antibiotica.
    Het is voor mensen met een "normale" afweer geen gevaarlijke bacterie, wel voor mensen met een verlaagde weerstand. Maar dan nog zijn er weinig tot geen symptomen waar te nemen. Wij nemen altijd kweken af als iemand verdacht wordt van MRSA. Degene blijft ook in isolatie zolang de verdenking is en natuurlijk ook als het inderdaad MRSA betreft.
     
  14. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    idd dagelijkse kost voor sommige :) ;)
    helft van de tijd? het hang er grootendeels van de tijd ;)
    Het is mijn brood ;)
    maar verpleging ziet en weet ook niet alles hoor.
    want er word degelijk heel slordig mee omgedaan!
    en de reden is meer omdat het nooit mrsa vrij kan zijn!
    het zit ook in de lucht..gordijnen..stof..de airco..afvoersysteem.
    en heel veel mensen gaan er onvoorzichtig mee om.
    en de andere mensen doen te paniekerig erom.

    voor pasgeborende en long, of hoogbejaarde mensen enz kan ..lees kan het gevaalijk zijn.
    maar voor `` gezonde mensen en kids`` :rolleyes:

    in die tussen tijd van een verdachte kamer en de beslissing tot besmette kamer is die persoon al overal al geweest honderde mensen al in die ruimte geweest..
     

Deel Deze Pagina