Bij onze kleine meid is gisteren stomatitis vastgesteld, geen idee overigens hoe ze eraan komt. Ze schreeuwt van de pijn en zelfs de pijnstillers zijn niet afdoende. Volgens de dokter is er niet veel tegen te doen en moet het vanzelf over gaan. Wiens kindje heeft dit ook gehad? Alle tips om de pijn te verzachten zijn welkom.
Dat zijn een soort aftes in de mond die open gaan. Ik heb zelf ooit een afte gehad en die deed goed pijn mijn dochter haar mond zit er dus vol mee.
Ons zoontje heeft ook ontstoken mondslijmvliezen gehad. We hebben lidocaïne gel van de huisarts gehad tegen de pijn en zodat hij toch weer kon drinken. Lidocaïne zit ook in Dentinox en dat is zonder recept verkrijgbaar. En we kregen als tip om koude limonade, fruithap, toetje en evt waterijsje te geven. Beterschap voor jullie meisje!
Hielp dìe gel? De dokter had het wel over deze gel maar vond haar nog te jong ervoor. Ijs etc hebben we geprobeerd maar ze wilt het niet of maar mondjesmaat.
Ja die gel werkte. Ons zoontje had toen veel aftes in zijn mondje. Wij kregen lidocaine gel 2%, omdat hij toen 10 maanden was en het wat minder sterk is dan Dentinox. Bij de 1e keer aanbrengen in zijn mondje protesteerde mijn zoontje natuurlijk enorm,maar de 2e keer zat hij al met zijn mondje open. Ik vind het ook makkelijker aanbrengen. We hebben toen ook zijn tandjes maar even niet gepoetst.
Mijn zoontje had het vorige week ook. Heb rode bessensap erop gesmeerd op advies van de assistente van de huisarts en ze zijn weg... Dit kun je kopen bij natuurwinkel. Erg vervelend ,mijn zoontje schreeuwde het ook uit...
Hier laatst ook gehad, was zo zielig, precies op zijn onderlip binnenin.. Heb ook spul van de huisarts gehad, moest ik met een kwastje aanstippen max 4x per dag.. werkte echt super!
Mijn dochtertje heeft het afgelopen week ook gehad. Echt erg. Ik kreeg het meeste drinken erin met een rietje, eten probeerden we al niet eens meer want dat werd toch wel brullen. Na een paar dagen is het langzaamaan iets beter gegaan en een week later kon ze weer eten en drinken. Nu 10 dagen later eet en drinkt ze weer net zo veel als eerst. Sterkte, is echt zielig namelijk! Er is ook niks wat helpt tegen de aften. Alleen stippen met iets verdovends, maar dat is echt onmogelijk bij de kleintjes. De kans dat je dan iets van de tong verdoofd ofzo ipv alleen de plekjes is ook erg groot. Dat is dus gevaarlijk.
Mijn dochtertje had het trouwens wel zo erg dat er ook mega veel op haar lippen en kin zaten.. En haar hele mond zat vol.
@Nanny1996 welk spul heb jij gehad? @Minou, de huisarts had het ook over bessensap hij wist alleen niet precies welke. Ik heb nu cranberry sap thuis is dat hetzelfde als rode bessen sap? @Sweet love, mijn dochter heeft ook plekjes langs haar mondje volgens de HA geen aften maar van het kwijlen maar ik zag in haar mondhoekje eentje zitten dus dan zou het op de kin enzo dus ook kunnen. Het brullen is zo zielig je kunt gewoon niet veel doen. Ze is gewoon helemaal hees van het huilen en slapen is helemaal een ramp met als gevolg dat ze oververmoeid is en dus nog meer huilt. Ik ben voor haar blij als het achter de rug is echt zoooooo zielig.
Normaal heb ik altijd wel een oplossing maar nu zit ik echt met mijn handen in het haar. Heb mijn dochter nog nooit zo ellendig en overstuur gezien.
Hoi Hoi, In onze praktijk geven we altijd aloclair gel mee tegen aften bij beugels....schijnt wel goed te helpen maar weet niet of dit ook geschikt is voor kleintjes...dat zou je bij de apotheek even kunnen vragen... Groetjes Lysanne
Net via de HAP lidocaine gekregen. Ze slaapt nu eindelijk zodra ze wakker is ga ik het gelijk gebruiken, @ Kylian bedankt voor de tip zal 'm zeker onthouden
Zal het nog mooier vertellen. Ze zeiden aan de telefoon dat er geen medicijn voor was om het te genezen en dat ik alleen maar verder kon gaan met pijnbestrijding. Toen ik aangaf dat ik op internet gelezen had dat lidocaine kon helpen kon ik dat komen halen Heb ik dus ook gedaan maar als ik er nuchter over nadenk dat ze zomaar meegeven vind ik het ook raar
Gisterenavond nog met de meid bij de HAP terecht gekomen bleek er toch een keelontsteking te zijn en haar rechteroor was rood. We hebben antibiotica gekregen en na vanmiddag eens goed geslapen te hebben gaat het wat beter met haar
Gelukkig gaat het weer wat beter! Hier een week of 6 geleden hetzelfde verhaal... oorontsteking/keelontsteking en dehele mond vol aftes... zo sneu! Hiermee ook bij de huisarts en zelfs 2 keer bij de HAP geweest maar wij kregen telkens niets! Na een paar dagen wordt het gelukkig wel minder... succes!
Kan je iets daarvoor ook los kopen? Zonder recept? Mijn dochtertje heeft mij aangestoken. Ik had angina, enorm onstoken tandvlees overal en aften. Alles is bijna weg behalve de aften en het doet PIJN!!