traagwerkende schildklier nu te snelle schildklier

Discussion in 'Gezondheid' started by romin, Jun 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. romin

romin Lid

Mar 15, 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik gebruik thyrax, insuline en b12injecties. Mijn schildklier was altijd te langzaam en nu te snel. Tsh is nu 0,1 en t4 14,4.

Ik ben best geschrokken want hier heb ik geen ervaring mee. Hoe ging dat bij jullie? Kan dit kwaad? Of zal het advies luiden minder thyrax slikken? Kan het kwaad voor de baby? Heb pas over twee weken de afspraak...

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,323
    669
    113
    Utrecht
    Ben je onder controle van een internist/endocrinoloog? Dan zou ik deze om advies vagen, want een te snel werkende schildklier is ook niet goed.
    Ik had precies hetzelfde. Echter, ik sta (wel) onder controle van de internist waarbij deze direct na de bloeduitslagen adviseerde om een half tabletje te minderen.
    Ik hoop dat je het kunt overleggen met een arts (huisarts of internist), want er moet wel op gereageerd worden.

3. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Het is niet dat je schildklier ineens te snel werkt hoor. Je hebt alleen een te lage tsh. Ik vind je t4 trouwens best laag tov je tsh.
    Ik denk dat je gewoon wat minder thyrax kunt slikken. Verder niks ergs aan de hand!
    Ik schommel al jaren met mijn dosis.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    dit dus niks aant handje overleg even met je internist. en als je je goed voelt bij deze waarde is er niks ad hand..

5. romin

romin Lid

Mar 15, 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel me gerustgesteld! Bedankt. Vond de t4 ook laag tov de tsh. Normaal is die veel hoger bij mij. Ach ja....hormonen....in ieder geval bedankt!!

6. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet jij ook wat een te lage tsh doet?
    Mijn tsh is nu 0,001, nauwelijks meetbaar dus, maar volgens mijn ha kan dat geen kwaad.

FT4 is 18, dus netjes.

7. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Ik moest tijdens mijn zwangerschap verlagen met de thyrax toen mijn tsh 0.01 was en mijn vrije t4 17 (van de endocrinoloog).

Wat TSH precies doet weet ik eigenlijk niet. Ik begreep dat het meer een soort indicatie is. Hoe hoger die is, hoe hoge je lijf het 'vuurtje' moet opstoken om voldoende t4 vrij te maken. Als je te veel hout (tsh) op het vuur moet gooien, is het niet goed.

8. LinOo

LinOo Bekend lid

May 6, 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tsh is thyrioid stimulating hormon.. Vanuit de hypofyse.
    Is t stofje wat de schildklier aanstuurt om te gaan werken.

Ik schommel ook al jaren.. Laatste uitslag was tsh 0.25 en t4 16.
    Voor mij heel laag die t4.. Maar ik denk dat t vooral naar de baby gaat.

Als je onder behandeling staat is vooral de t4 een belangrijke indicatie :)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Het hangt ook heel erg af van je zwangerschapsduur.
    Er is een periode vanaf 24 weken dat je kind heel veel van je lichaam vraagt en dat merk je dan meteen aan je waardes.

Ik heb het ook gehad en ik moest toen van mijn internist even 4 weken afwachten en heb dat toen ook gedaan. Volgende controle was het weer prima.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Een niet-meetbare tsh waarde met een goede ft4 wijst toch juist op geen schildklier problemen.....of ben ik nu in de war. :)

Share This Page