Shandy een nee of een ja?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mellowyellow, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou er alcohol in een 0,0% drankje zitten?
    Zou het dan 0,02% zijn? Anders begrijp ik denk ik het concept 0,0% niet goed.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Alcoholvrij bier - Wikipedia

Er zit vrijwel altijd iets alcohol in "alcoholvrije" drankjes. Maar snap nooit als mensen zo heftig reageren op alcohol dan wel dit drinken.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ook als je een appel te lang op de fruitschaal laat liggen zit daar 'een beetje' alcohol in. Alcohol is het resultaat van natuurlijk gistingsproces... Zoals met zoveel dingen... 0,0 bestaat niet.
    Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Als alcohol op het etiket vermeld staat, dan is het (misschien) net iets te veel van het goede. Geloof dat tot 0,1% alcohol-vrij mag heten).

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf niet drinken, maar kan me voorstellen dat je 0,5% zo weinig vindt dat je het risico neemt.

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Dat wou ik net zeggen. Een pak appelsap dag een dag of 3 openstaat bevat ook een 0,.... % alcohol...

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb t wel gedaan , stuk of 5 x..

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar malt bier heeft 0,0% alcohol.

Overigens is iets van 0,1% gewoon verwaarloosbaar.
    Je moet gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt zou ik zeggen. Alhoewel er natuurlijk in 0,0% biertjes van alle biertjes het minste alcohol zit. :)

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ook malt... 0,0 bestaat niet.
    Het is extreem laag (moet onder de 0,1 zijn), daarom mogen ze adverteren als 'alcohol-vrij'.

Ik geloof dat Bavaria het enige merk is dat iets heeft dat echt 100% alcohol vrij zou zijn. Dit omdat het eigenlijk geen bier is (proces aangepast zodat er geen alcohol vrijkomt).

9. Logan

Logan Niet meer actief

Natuurlijk zijn er genoeg baby's geboren. Er zijn ook miskramen geweest, waar niemand toen van wist he? Uiteraard moet ieder het voor zich weten maar ik zou het niet op gaan zoeken.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee!!!

11. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    hele discussie om een flesje shandy, de meningen zijn hier over zijn verdeeld. Net als de keuze van de zwanger moeder. doe wat je het beste lijkt ;)

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Toevallig vroeg mij vader mij zaterdag of ik ook een shandy wilde, zei nee, want er zit alcohol in, mijn vader zegt ja maar dat is minimaal, ik zeg ja maar het zit er wel in.
    Maar dat is mijn keuze, en ik kan goed begrijpen als er zwangere vrouwen zijn die het wel doen omdat het zo weinig is

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik drink alleen 0% maar van die 0,5% overkomt je baby niks (zolang je geen 10 liter op 1 avond drinkt :p) maar ik zou bijv. geen gewone radler 2% volgens mij? drinken ofzo.... shandy zou ik zelf eigenlijk ook niet doen.... gewoon lekker radler 0% kopen, heerlijk!

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met mijn dikke vingers ernaast getypt (of komt dat door mijn verstrooidheid?). Ik bedoelde dat malt 0,5% is. :)

Als 0,0% niet bestaat waarom zetten alle merken het dan op hun etiket? Dan zou het er toch op z'n minst erg dicht bij in de buurt moeten zitten zou je zeggen...

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zoals ik zei: ze mogen 0,0 gebruiken als het percentage onder de 0,1 zit. Dan is het 'verwaarloosbaar'. (Vind ik best wel 'dicht in de buurt' ;) )

16. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Ik drink eigenlijk ook alles 0,0%
    Je moet doen waar je je goed bij voelt!
    Laatst hadden wij een bruiloft van vrienden en toen heb ik een mini slokje champagne genomen. De verloskundige zei dat dat echt geen kwaad kan en zij zei ook dat er nog genoeg vrouwen wel eens een rood wijntje drinken, maar als je je daar niet goed bij voelt, gewoon niet doen.

17. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Gewoon een alcoholvrije bavaria met 7-up mengen ;)

18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Een weetje: Appelsap wordt vaak gemaakt van doorgedraaide appels. Soms gisten die al een beetje. Testjes wijzen uit dat het regelmatig voorkomt dat er alcohol in appelsap zit. Drinken jullie dat dan in eens ook niet meer?

Alcohol is een van nature voorkomende stof als product van gisting. Het is slecht voor je uk wanneer je hier te veel van binnen krijgt. Een gewone alcoholische consumptie is al snel te veel. Malt, laagalcoholisch etc. is helemaal niet erg. Een shandy is zo laagalcoholisch dat je dat gerust kunt drinken. Vijftig liter shandy zou ook nog niet eens een probleem moeten zijn, gezien daar dan zo veel vocht bij zit dat het vochtafdrijvende effect van alcohol teniet wordt gedaan.

Maar goed. Tis maar net hoe hard-core je de leefregels wilt pakken. Ik ga d'r van uit dat we allemaal volwassen zijn.

19. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Een miskraam opzoeken omdat je een shandy neemt??? Weer zo'n rare uitspraak.

20. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Tja deze discussie zal er altijd blijven.
    Ik heb zelf geen drubbel alcohol gehad, maar ik ken ook genoeg die op zijn tijd wel een drankje nuttigen en gezonde baby's hebben gekregen.

Zelfs in de medische wereld zijn de meningen verdeeld over alchohol en zwangerschap.

Ik denk persoonlijk dat de medische wereld het eigenlijk ook niet goed weet wanneer het nu wel en wanneer het niet schadelijk is, daarom is het advies denk ik helemaal geen alchohol.

zie ook:

Dagelijks een glas wijn schaadt baby niet - AD.nl

Alcohol en Zwangerschap - Hoeveel alcohol is schadelijk?

Deel Deze Pagina