Shandy een nee of een ja?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mellowyellow, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Blijft altijd een eeuwig discussiepunt dit :D
    Nu zeggen ze dit, volgend jaar zeggen ze dat. Ene vk zegt dit, ander vk zegt dat. Doe lekker waar je jezelf lekker bij voelt, maar zet het vooral niet op een forum want daar doen ze alsof je een kindermoordenaar bent soms.

Ik zou er niet zo'n problemen mee hebben.

In italie krijg je in het ziekenhuis zelfs een glas rode wijn in je laatste trimester dus een shandy zou dan ook geen kwaad kunnen..(lijkt mij namelijk niet dat er meerdere babys met afwijkingen zijn daar)

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dit zou ik maar niet te hard roepen. Ook van 1x alcohol drinken KAN je baby FAS krijgen.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Excuse me? Jij zegt toch echt zelf dat het vroeger wel allemaal gewoon kon. Net zoals er vroeger genoeg miskramen waren waar niemand wat van wist ;)

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Klopt maar dan zoek je alsnog geen miskraam op in mijn ogen. Misschien een beetje anders geïnterpreteerd dan dat je bedoelde.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb nooit gezegd dat ze een miskraam aan het opzoeken is. ;)

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Er is geen veilige hoeveelheid alcohol als je zwanger bent, maar dat je van 1 glas alcohol FAS krijgt is zeker niet aangetoond. Desalniettemin zou ik zelf het risico niet nemen.

7. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Niet mee eens. 0,0 procent is 0,0! Heb contact gehad met jilz hierover nav de berichten hier. Drink dat namelijk regelmatig. Als het verwaarloosbaar zou zijn, dus bijv 0,1 of 0,05procent, dan zijn ze VERPLICHT om dat op het etiket te zetten. 0,0 is dus echt 0,0000 procent.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    0,000 bestaat niet. Bij natuurlijke vergisting van suikers ontstaat altijd iets alcohol. Zelfs Bavaria geeft toe dat zij 0,0 gebruiken, maar daarmee bedoelen dat ze onder de 0,1 zitten. zij zelf claimen onder de 0,05, maar dus geen 0,0!

Maar goed. 0,05 of 0,1... Ik denk niet dat een baby daar iets van merkt als je een glaasje drinkt.

9. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Af en toe een flesje kan echt geen kwaad hoor... Hier pak ik in de zomer ook wel eens een glaasje rosé bier 2% zolang het bij 1 glaasje blijft zie ik er echt geen kwaad in. Mijn moeder dronk vroeger wekelijks flesje donker bier werd toen zelfs aangeraden. Ach zoveel mensen zoveel meningen....

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Dit dus! Dat ene flesje wat je 1 keer drinkt,
    en als je twijfelt gewoon niet doen!

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik drink wel de 0.0 drankjes, en als daar dan stiekem 0.05% in zit, ach, ik denk niet dat de baby daar veel anders van wordt. Meestal drink je ook maar 1 flesje van zo'n drankje, niet een heel sixpack achter elkaar ofzo...
    0.5% zou ik zelf niet doen, maar ik denk eigenlijk dat dat ook die ene keer geen kwaad kan. Ik zou er zelf alleen toch niet echt van kunnen genieten als ik me ondertussen druk zou maken om het beetje alcohol wat erin zit.

12. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je het doen als er zoveel 0,0% (alcohol vrije) drankjes voorhanden zijn??

13. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk geen alcohol drinken. Maar dat is een persoonlijke keuze. Wellicht dt er mensen zijn die in een Shandy geen kwaad zien. Volg je gevoel zou ik zeggen

14. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt ook zelf shandy maken! 1/4 tot 1/3 deel (alcoholvrij!) bier en 3/4 tot 2/3 deel ginger ale.
    Na 6 maanden de gezelligheidsbiertjes gemist te hebben, drink ik bij bbq's en bij het wk 0% uit het flesje. Niet helemaal hetzelfde, maar is toch leuker dan vruchtensap.

Deel Deze Pagina