Ik val maar met de deur in huis: sinds een paar dagen kan ik mijn urine niet meer goed ophouden. Mn in de ochtend lekt er gewoon een straaltje uit..., maar ook als ik net geplast heb en ik loop terug naar de woonkamer druppelt het opeens weer wat. Ik draag nu 24/7 grote maandverbanden, verschoon mezelf en mijn ondergoed een paar keer per dag, maar ik blijf het zo ontzettend vies en gênant vinden... Ik ben nu 40+4, ik denk zelf dat het door de druk op mijn bekkenbodem komt. De baby beweegt erg veel, wat onderin soms wel pijn doet. Hij is ook pas sinds 2wk ingedaald, daarvoor kon ik het gewoon normaal ophouden. Dit is nu sinds donderdag ofzo. Ik heb de hele zwangerschap gesport en ook veel bekkenbodemspieroefeningen gedaan, dus ik had dit niet verwacht. Ik schaam me echt enorm, durf het ook niet tegen mijn vriend te zeggen. Morgen komt de verloskundige aan huis, ik zou het haar wel willen vragen of het normaal is en wat ik eraan kan doen, maar mijn vriend is erbij dan... Zijn er meer die dit in de laatste weken gehad hebben? Hield dit na de bevalling weer op? Iemand tips misschien?
Weet je zeker dat het geen vruchtwater is? Maar als het urine is, is het vervelend maar wel logisch.. Hier geen last van, maar die druk erop en alle veranderingen beneden, maakt het natuurlijk ook allemaal lastiger.. Morgen gwn even bespreken en je.vooral niet schamen voor je vriend! Nergens voor nodig!
Ik weet het niet 100% zeker of het geen vruchtwater is, maar het ruikt naar urine. Vlk heeft wel eens gezegd dat vruchtwater specifiek anders ruikt. Maar dat heb ik nog nooit geroken.
Probeer het anders morgenochtend ff op te vangen voor je opstaat, aangezien het dan het meest eruit loopt.. Ze zeggen indd dat vw zoetig ruikt (ook geen ervaring hoor ), maar vertel het gwn tegen je vriend.. Wat zou het ergste zijn wat ie zou kunnen zeggen?
Hij zou niet gaan roepen "he gatver" ofzo, hij zou het voor mij alleen heel vervelend vinden. Zelf heeft hij spastische darm, ook niet altijd even smakelijk dus. Maar ik vind het zelf gewoon echt heel vies. En ik voel me sowieso al niet echt aantrekkelijk meer met die dikke buik...maar ik ga morgen proberen wat op te vangen voordat de vlk komt.
Vruchtwater is idd heel anders dan urine, maar zeker morgen even bespreken. Als ze toch aan huis komt en aangezien je over tijd loopt kan ze mss even voelen. Ook zij zal direct ruiken of t urine of vruchtwater is. Zeker niet schamen, al helemaal niet voor je vriend! Na de bevalling schaam je je nergens meer voor
Snap dat je je er niet prettig bij voelt! En ik snap je gevoel!! Heel goed! Hier die dikke buik ook wel zat, maja nog ff en dan krijgen we andere kwalen
Kan prima door de druk komen, maar beter voor de zekerheid even wat urine opvangen en laten controleren op een blaasontsteking! Oh en het is natuurlijk niet fijn, maar het is maar plas he Je bent hoogzwanger joh, je bekkenbodem heeft het letterlijk zwaar en dan krijg je soms nog een elleboog in je blaas gepord. Niet schamen voor zoiets joh!
Plas je je blaas wel goed leeg? Vooral als er net na het plassen wat uitloopt zou je dat misschien met wat oefeningen kunnen verbeteren. Heb toevallig vandaag bij de bekkenfysio nog een poster gelezen over urine verlies. Daarop zeggen ze: - beide voeten goed op de grond zetten - geen druk zetten bij het plassen - de tijd nemen voor plassen (niet haasten) - voor je opstaat een paar keer een holle-bolle rug maken (en dan nog een keer proberen te plassen) Ik merk de laatste tijd ook dat als ik na het plassen opsta en dan weer ga zitten dat ik dan weer wat kan plassen. Heel vreemd maar dan zal m'n blaas wel niet helemaal leeg zijn Hopelijk heb je wat aan deze tips. Volgens mij is het overigens niet goed maandverband voor urine verlies te gebruiken.
Heb je je bekkenbodemspieren getraind tijdens de zwangerschap? Zo niet dan kan daar de oorzaak liggen. Er komt nu erg veel druk op die spier en als die te slap is dan kun je urine verlies krijgen. Na de bevalling weer trainen zodat die sterk wordt anders blijf je dit kwaaltje houden.
Ik zou toch wel eens wat gaan opvangen want een straaltje die eruit komt? Het kan wel eens goed vruchtwater zijn. Of je maandverbanden bewaren voor de vk, klinkt vies maar dat willen ze als je het aangeeft Ik zou wel eens de vk bellen
Ik kreeg met 9 weken last van urine verlies en daar naast het steeds plassen gevoel. Daar na trokt het weg nu met 15 weken last van mijn blaas en ook van mijn bekken heb wel zondag een tijd plas op moeten houden waar na het weer terug is. Vandaag een plasje ingeleverd voor weer te chekken op blaasontsteking
Ik heb het inmiddels opgevangen, het zat vol met witte vlokjes/schilfers en rook naar niks. De vlk heeft het getest met staafjes en wattenstokjes omdat zij in eerste instantie ook vond dat het er precies uitzag als vruchtwater. Het blijkt toch urine te zijn. Die vlokjes waren mijn eigen huidschilfers. Dus geen vliesscheur sinds 4dgn gelukkig. Omdat het zo helder was drink ik in ieder geval voldoende zei ze. Ik heb inderdaad wel bekkenbodemoefeningen gedaan, tijdens de zwangerfitness en daarnaast ook tussendoor: aanspannen, 10sec vasthouden en weer langzaam loslaten. Maar ik heb wel het gevoel dat de baby af en toe erg drukt op mijn blaas. Chocochick, ik ga jouw tips om te plassen zeker gebruiken, dank je!
Fijn dat het dat niet was. Bij mijn is het een geiriteerdeblaas doordat zondag het lang heb opgehouden geen ontstekings waarden wel last van mijn bekken gisteren veel ge staan. Huisarts gaf dus aan dat er echt niks mis is. Nauw gelukkig maar zijn het toch die iritanten bekken.
Nee, niet op blaasontsteking getest. Ik denk zelf niet dat het dat is. Sowieso moet ik vrijdag naar de gyn. ivm het overtijd lopen, dan geef ik het wel aan. Misschien doe ik voor vrijdag nog een testje op mijn werk (doktersassistente), maar ik heb behalve dit geen klacht die erop wijst. Vlk zei er ook niets over. Meer tijd nemen op toilet en bolle/holle rug helpt trouwens wel, bedankt voor de tip!