Shantii's ICSI dagboek, vallen en opstaan tot onze wens mag uit komen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shantii, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wennes ja goed idee he :D zelfde geldt voor jou! Jij gaat ook mee op die vibe en babii ook!! Hoe is het verder met jou?? Beetje rust gehad na de zoveelste klap?

Babii, ja het waren even hele moeilijke dagen klopt :( maar het heeft helaas niet zo mogen zijn! Wel heb ik nu bevestiging gekregen dat het kan!! En dat is ook echt een gevoel dat heerlijk is. Dus het moet goed gaan komen.. Ja kan best hoor wat je zegt bij 12mm dominant, maar die van 8 was het grootste follikel wat er groeide, de rest was allemaal veel kleiner. En hij zat weer eens aan de linke kant (daar zit altijd het dominante ei gek genoeg!) dus denk dat deze het word voor deze maand haha. Kunnen we ook weer even zelf klussen, niet dat dat hem word maar je weet maar nooit ;) vorige maand hebben we ook gewoon zelf ernaast geklust. We zien het wel!! Ik wil zo graag weer een posi test, en datzelfde hoop ik ook voor jou!! Ik ken je nu al bijna 2 jaar, en nog altijd staan we hier zonder kindjes in onze handen terwijl toch een bult meiden ons voor zijn gegaan!! Dus 2011 moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!

xx

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje shantii je bent ook een schat.

Wennes bibi jij en ik dit jaar op knallend roze en 2012 een wonder in onze armen dat is een super goed idee!!

Staat hier nu zwart op wit, we geven het niet op tot we niet meer de kans hebben ok.
    We gaan er voor lieve meiden.

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo shantii,

hier ben ik dan!!! als je je pbtje leest snap je het.;)
    zal hier morgen ff alles lezen.

4. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hey Shanti,

Wij hebben ongeveer anderhalf jaar zelf geprobeerd en daarna een jaar in de mmm gezeten. Klinkt erg kort maar elke maand zonder positieve test is weer een maand teveel natuurlijk!

Ik heb idd wel bepaalde verhalen hier een beetje gevolgd en ergens laat het je niet los. In een positieve zin dan he. Ik ben gewoon erg benieuwd naar sommige hoe het met ze gaat en of het in de tussentijd misschien toch al is gelukt. Ook al hoop je voor jezelf dat het lukt ik hoop net zo hard voor alle andere hier mee. Je voelt je toch een soort van lotgenootje van al die vrouwen hier en je kent het verlangen dat we gezamelijk hebben.

Ik kom zeker af en toe spieken hoe het met jullie gaat en hoop spoedig een positief bericht te lezen.

Heel goed van je dat je positief blijft dat is denk ik de juiste instelling als je door zo'n zware fase in je leven gaat. Hoop doet leven zeggen ze dus ik zou je willen zeggen blijf dat vooral doen.
    En natuurlijk gaat dat de ene dag een stuk gemakkelijker als de andere maar weetje wij vrouwen zijn zo sterk dat we na iedere val nog krachtiger opstaan! ;)

dikke cyberknuf
    Genesis

5. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heey girl! Gezellig mee komen kletsen hier :D .. Komen steeds meer leuke meiden bij hihi. Balen.. Nee wat zeg ik, VET klote van je mk :( .. Hoop echt dat je snel een knaltest hebt meid!!

Genesis net wat je zegt hoor, elke maand is er een teveel! Wij gingen na 3 maand zelf proberen al na de huisarts, eventjes een leugentje om bestwil gemaakt maar dat kwam omdat me vriend voor een jaar of 4/5 terug is geoppereerd aan zn zaakje en ze toen al hadden gezegt dat de kans erg klein was op nog goed zaad. Dus dan mag je ook wel zo snel na de dokter vind ik ;) achteraf blij dat we het gedaan hebben! En we zitten nu alweer bijna anderhalf jaar in de mmm. Gaat snel! Maar het is soms ook erg zwaar. Gelukkig ben ik inderdaad wel iemand die positief blijft ( op sommige dagen na ) en daar put ik ook echt mijn kracht uit! Ik hoop dat ik snel net als jij zon prachtige banner onder me naam mag zetten hihi. Wauw nog 2 weekjes en dan ben je die 12 weken grens over, zal vast een heerlijk vooruitzicht zijn of niet?

Hier is het een lamme zondag, vriendlief is een beetje bezig met kabels leggen naar boven voor internet daar.. Zusje was hier net nog, een vriendin van dr is zwanger, nu zon 9/10 weken geloof ik en had een goede echo alleen kindje was volgensmij wel vrij klein, 2 cm, ze rookt nog flink door, en dan ook echt flink! 3 a 4 sigaretten in het uur.. Oh wat kan ik dan kwaad worden dat zulke mensen een kindje krijgen en wij mmmeisjes zoveel moeten doorstaan!! Maar dat volk komt zichzelf nog wel tegen denk ik dan maar ;) .. Ze zijn niet goed snik! Sowieso is ze al niet goed snik want ze wilde een abortus plegen.. Kreeg dat van die abortus te horen in de week dat het bij ons mis ging, ik kon dr wel wat ;) .. Maar bereiken doen we er helaas toch niets mee! Wel realiseer ik me, dat door dit soort verhalen ik alles op alles zal zetten om strak de beste situatie voor ons hopelijk toekomstige kindje te creëren.

Wens alle lieve meiden verder een fijne zondag toe :D nog even genieten voor de week weer begint ..

xx

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Shantii, ik wil even hier in je eigen topic zeggen dat ik het zo ontzettend lief vind dat je ook met mijn topic meeleest!
    Je hebt genoeg aan je hoofd en kan me voorstellen dat het soms misschien heel dubbel voelt: die positieve test wil jij ook weer!
    Maar dat gaat komen meid!
    En als het bij ons ook misgaat, dan komt dat bij ons ook weer!
    Ik weet niet waarom, maar het voelt goed ondanks de tegenslagen van het afgelopen jaar!
    Misschien niet vandaag, dan wel morgen. Alles goede dingen in het leven kosten tijd.

7. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Merah tuurlijk klets ik wel gezellig mee in je topic ;) maakt me eigen situatie niks voor uit! Ik steun graag andere meiden die in de mm zitten. En wat je zegt klopt helemaal.. Als het nu niet is, dan komt het nog wel! Ik heb er eigenlijk wel alle vertrouwen in dat ik en meer meiden hier nog wel op roze knallen weer. En ik zag net jou test, wowwww ik vind hem knal! En al veel duidelijker.. Merahh krijgt een babyyyyyyy! :D ook hier nog even Gefeliciteeeeerd!!!!!!!!!

8. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmzz.. Ik kan maar iets niet uit me hoofd krijgen.

Net iemand verteld over de miskraam, zegt diegene, ja maar als je in de medische wereld loopt is het vast en zeker wel minder hard of niet om een miskraam te krijgen want je bent er op voorbereid..

Sorry???? Maar die snap ik echt even niet! Kon wel janken! Dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn........

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Santii@ Waar heeft die zijn verstand !! jeetje belachelijk voor woorden dit .

Manlief zegt : iemand met normaal verstand zegt zoiets toch niet!!!

10. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hey Shan,

het is idd heel jammer maar mensen (vooral die iets niet zelf meemaken) denken vaak niet na voordat ze iets zeggen. Probeer het je niet aan te trekken meid, ik snap wel dat je dat ergens toch doet.

Idd nog 2 weekjes en dan is de 1e mijlpaal bereikt. Gisteren heb ik voor het eerst de hartslag van ons kleintje gehoord met een doppler die je kan kopen voor thuis, en ik gun jou en alle andere deze prachtige ervaring!

b.t.w. ik geef jullie groot gelijk over dat leugentje om bestwil. Alles in de mmm kost zoveel tijd en geduld.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

11. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Marnat dat dacht ik inderdaad ook! Achja jammer van zulke mensen. Maar we doen er weinig aan.

Genesis, wauw hartje thuis luisteren :D lijkt me zooooo gaaf! Wat zal dat een prachtig gevoel zijn als je dat hoort.

Wij zijn nog erg jong, ik was nog net 19 toen we de mmm in gingen en ben nu 21, mijn vriend is nu 24. Een leeftijd waarvan je altijd hoort dat je oooh zo vruchtbaar bent en het zo maar ff moet lukken ;). Maar wat dus toch helemaal niet zo hoeft te zijn.

Hoe oud ben jij dan? Nu raak ik ook nieuwsgierig :D ..

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    ???? Ik werk ook 'in de medische wereld', maar zou niet weten waarom mijn miskraam minder is dan die van een ander!
    Wel kan ik me voorstellen dat het verstandelijker te beredeneren is als het gebeurt.
    Mijn moeder zei heel emotieneel tegen mij: 'Je hebt wel een kindje verloren!'
    Dan kan ik verstandelijk beredeneren dat dat embryo nog geen kindje was. dat het nooit een kans zou hebben gehad om een kindje te worden, omdat het gewoon niet goed was.
    Maar gevoelsmatig is het vreselijk: Je was zo dichtbij, na zo lang wachten... en dan wordt het je weer afgenomen...

13. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    jullie zijn idd jong maar dat zegt natuurlijk niets over het verlangen naar een gezin. Wij hebben dat ook zo vaak om ons oren geslingerd gekregen ''ach jullie zijn nog jong'' pffff dat kon ik op een gegeven moment niet meer horen!

Ik ben 26 jr en mijn man 34

14. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Merah, ik denk dat je het een beetje verkeerd gelezen hebt hihi er stond, dat diegene zei dat omdat wij in de medische wereld zitten kwa icsi dus het minder hard zou aan komen. Snap die redenering dus echt niet van die vent, maar zullen wel typisch mannen zijn ofzo! Hoe is het verder met jou? Nog getest? Ik ga je zo ff op zoeken in je eigen topic denk ik.

Genesis pff vreselijk of niet al die mensen die zulke dingen uit kramen! Achja laten we het er maar op houden dat ze geen idee hebben wat ze zeggen.

Ik ben zoooo benieuwd hoe groot het follikel morgen is, ik voel namelijk sinds vandaag echt veel aan de linkerkant en dat is normaal altijd als me ei bijna op springen staat. Dus ben erg benieuwd wat dit is! Morgen de fm dus spannend!!!! Hoop dat me cyclus normaal doet en ik volgende week mits het goed ontdooit een van de cryo's op mag halen. Ik laat morgen wel weten hoe de fm gegaan is :D ..

Liefs x

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen, hahaha.
    Ik zou eigenlijk zeggen dat het voor ons nog veel moeilijker is als voor mensen die niet in de MMM zitten.
    Toen wij nog zelf bezig waren dacht ik dat ik de hele wereld nog voor me had. Onze tijd zou nog wel komen.
    Dan begin je met IUI en denk je: mooi! meer kans op zwangerschap en het wordt onbeperkt vergoed.
    Maar als je begint met IVF/ICSI, dan behoor je echt tot de 'un-happy few' en dan is de finish in zicht.
    Maar drie pogingen vergoed, misschien ben je financieel in de positie dat je er nog 1 of 2 zelf kunt betalen, maar dan houdt het echt op. Door die wetenschap ervaar ik het nu veel zwaarder dan 2 jaar terug. Juist een miskraam of een mislukte poging is dan vreselijk, want die onontkoombare finish komt dan steeds dichterbij...

16. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja precies Merah zo denk ik er dus ook over! Zoals het er hier naar uit ziet is er niet eens geld voor een 4e poging! En dat maakt me echt benauwd! Je komt steeds dichter bij de grens. Ik haal soms wel eens scenario's in me hoofd van wat als onze 2 cryo's niet goed ontdooien we weer moeten spuiten en die poging net zo uit loopt als de 1e poging (maar 2 bevrucht en uiteindelijk maar 1 gered) dat betekend gewoon dat het over is! Tot dat we ons kapot gespaard hebben voor een 4e poging. Mijn strijdlust is er nog vollop en aan stoppen durf ik nog niet eens te denken! Maar die beperkte kansen, het maakt me soms bang, doodsbang!!! Het enigste wat we kunnen doen is positief denken, meer kunnen we denk ik niet doen we hebben het helaas toch niet zelf in de hand.. Want als dat zo was geweest zag het er wat mij betreft allemaal heel anders uit en liep het ook wel anders ;) ..

17. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey shantii spannend vandaag een fm!! hoop dat je eitje goed groeit en dat je volgende week je cryo mag ophalen.
    duim voor je meid!!!!

18. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Shanti hoe is het meid? Ben nieuwsgierig naar je fm meting ;)
    denk je en hoop dat je straks of later goed nieuws hebt!

Liefs Genesis

19. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey lieverds,

nou helaas slecht nieuws. Of nouja slecht slecht.. In iedergeval er is niks aan het groeien in me eierstokken. En rechts kreeg de gyn zo slecht in beeld, moest gewoon met een echo uitwendige echo erbij gebeuren. Verging van de pijn! Maar die krengen zitten altijd verstopt. Het grootste follikel wat er uberhaupt zat was maar 7 nog iets dus dat is niks! En zit vandaag al op cd 15. Bms was wel toegenomen vaag genoeg was nu 7mm.. Snap er geen bal van. Anywayz vorige cyclus duurde ook oppeens absurd lang, pas op dag 22 een eisprong, dus ik maak nog een kleine kans. Ik moet Dinsdag terug komen. Als er dan nog niks groeit wil de gyn me provera ofzo doen? Ken het niet, om een menstruatie op te wekken en aan een nieuwe cyclus te beginnen. En dat wil ik dus echt niet!!! Zeker met die cyclussen van mij die al absurd lang duren, kan ik zeker weer 20 dagen wachten. Bah dit was dus echt niet wat ik verwacht had. Had een follikel van 15-16 mm verwacht en zo rond zondag me eisprong, dacht mooi volgende week dusselen maar nee word hem dus niet :( .. Baal er flink van! Ben benieuwd of dit dus toch komt door de miskraam, of dat me lichaam dus gewoon erg lang erover doet. Wat het ook is het maakt me wel onzeker!!

Hoe is het verder met jullie dan meiden?

20. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Dat is balen meid! Maar als ik het goed begrijp nog een kleine kans aanwezig?!

Dat jij je onzeker gaat voelen is zo herkenbaar ik heb dat ook tig keer gehad. Mezelf van alles en nog wat afgevraagd.

Laten we toch hopen op een groeiende follikel a.s. dinsdag!

Deel Deze Pagina