Financieel Aansprakelijk voor je kind van 19 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door missgwen, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Kan iemand mij hier een antwoord op geven? Ik heb Op internet ook gezocht naar antwoorden, ik heb namelijk wel een situatie mee gemaakt op mijn werk waarbij de ouders wel aansprakelijk zijn gesteld om op de draaien voor de schade wat hun zoon heeft aangericht terwijl diegene 18 plus was, maar nog geen 21

Eén vriend van mij heeft een zoon van 19 jaar. Zijn zoon is behoorlijk 'losbandig' qua levensstijl.
    Dit is zacht uitgedrukt, nu ben ik benieuwd, als er wat gebeurd. Hij veroorzaakt een ongeluk met drank op achter het stuur. draaien zijn ouders dan mede op voor de kosten? Of hij maakt schulden en is niet in staat dit te betalen. Kunnen ze dit dan op hun verhalen?

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet tot 18 jaar.
    Je betaald bv ziekenfonds ook maar tot 18 jaar en overlijden verzekering ook.
    Volgens mij is het daarna voor hun zelf.
    En mocht het anders zijn, mijn oudste is nu 18 en ik heb een gezinspolis afgesloten qua wa en ov, dus zal ze sowieso gedekt zijn.
    Buitenom wat ze zelf al heeft.

missgwen en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Je bent financieel aansprakelijk tot 18 jaar.
    Je hebt een onderhoudsplicht tot 21 jaar.

missgwen en masami vinden dit leuk.
  4. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Ik weet indd tot 18 jaar, maar soms ook tot 21 jaar, en wat ik aangaf in de openings post zijn de ouders wel opgedraaid voor de kosten van hun zoon. Nadat hij een eenzijdig ongeval heeft veroorzaakt zonder rijbewijs met drank op.. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand mij kan vertellen hoe dit precies zit.

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Zijn zijn ouders toen niet vrijwillig opgedraaid voor de kosten? Volgens mij ben je als ouders officieel maar tot de leeftijd van 18 jaar financieel aansprakelijk.

6. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Dit inderdaad!

7. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Nee zij hebben dit toen niet vrijwillig geaccepteerd, de kosten liepen ook aardig hoog op, omdat er ook 2 inzittenden bij in zaten. Alles hebben ze toen mogen betalen

Deel Deze Pagina