Met draaiende motor stilstaan op invalide parkeerplaats

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Is het toegestaan om met draaiende motor even stil te staan op een invalide parkeerplaats? Er zaten ook nog mensen met rijbevoegdheid in de auto. Met even stilstaan bedoel ik dus even wat in de brievenbus gooien en daarna weer direct weg rijden...

Ik kan er op het internet niet veel over vinden of het is van een aantal jaar geleden dus hoop dat iemand hier het antwoord weet..

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oeps verkeerd geplaatst! Moest in de lounge..!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Na 10 minuten waarnemingstijd mogen ambtenaren pas een bon schrijven. Dus ja, dat kan, of het netjes is is een tweede

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Na 10 minuten pas?? Mijn man heeft meteen een boete van 360 euro gekregen en stond nog geen halve minuut stil.. Hij heeft al een bezwaar brief opgestuurd maar daar stond niet in dat hij er pas zo kort stond... Moet ik dat dan nog na sturen?

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    tja, ik zou bekeuren. het mag gewoon niet. maar dat dat zo ontzettend duur moet zijn!!! 30 euro is ook goed toch...
    als je als gehandicapte aan komt rijden en er staat iemand, dan zie je niet of de motor draait dus denk je dat de plaats bezet is en je gaat ergens anders parkeren. dus snap het idee wel.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    28328.jpg

Deze staan bij ons in de buurt onder de borden

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Tja was inderdaad niet netjes van hem en hij heeft er nu van geleerd... Is alleen wel een hele dure les inderdaad! Zeker voor die halve minuut dat hij er stond..

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat is de tijd die de politie op dit moment hanteert ja, je mag meteen schrijven, maar dan moet er geen waarneming van beweging zijn. Stel ik zet mn auto neer op een invalidenplek en loop weg naar de C1000 en blijf 3 minuten weg. En na 1 minuut kom je aanrijden, dan kan je schrijven. De gemeente en handhaving schrijven wel meteen.

Echter is iemand onmiddelijk in en uit laten stappen geen parkeren volgens de wet. Alle tijd dat dit langer duurt wel.

9. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    hier gebeurt het helaas ook heel vaak bij het winkelcentrum omdat er voor de invalide parkeerplaatsen pinautomaten staan en mensen daar 'even' parkeren om te pinnen. daardoor kan ik helaas vaak 10 rondjes rijden voor ik mijn auto daar kwijt kan :(

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Awh oke ja in de bezwaarbrief staat inderdaad wel dat de politie waarschijnlijk niet heeft opgemerkt dat er iemand in de auto zat voordat die bon uitschreef.. Achja we wachten het antwoord gewoon af.... Dankjewel voor je antwoorden!!

11. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

Aug 5, 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel gehandicapten kunnen niet ergens anders parkeren.
    en die 360 is natuurlijk meer dan logisch anders schrikt het helemaal niet af.

Alleen al 2 minuten staan is heel erg aso!

12. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113
    Tja het is begin dit jaar uitgebreid in het nieuws geweest dat parkeren op ene invalide parkeerplaats en door rijden bij het zebrapad zoveel zou gaan kosten dus niet erg handig daar te gaan staan.
    Daarnaast ook al is het even wat afgeven dan nog vind ik het onbeschoft om daar een invalide parkeerplek voor te gebruiken, er zijn gewoon mensen die die plek echt nodig hebben en die plekken zijn er niet voor niks op die plaats.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Blijkbaar wist mijn man niet dat het niet mocht anders stond hij daar niet.... Mensen maken weleens fouten hoor.... Mag het dan toch wel hier navragen zonder meteen te horen dat het aso is?

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Maar wist hij niet dat ie op een invalidenplek stond of dat hij daar niet mocht parkeren? Als dat laatste het geval is mag ie z'n theorie wel eens opnieuw doen.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hij wist niet dat hij daar niet een halve minuut stil mocht staan met draaiende motor en persoon met rijbewijs in de auto..... Dat mocht vroeger namelijk wel, iets snel afgeven etc. Beetje flauw om dus meteen te roepen dat hij dan zijn theorie opnieuw moet gaan doen. Iedereen kan een regeltje mis hebben hoor, je kan mij niet wijs maken dat jij letterlijk alle regels in het verkeer precies uit je hoofd weet + de regels die gewijzigd worden.

16. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik denk dat het bezwaar weinig zin gaat hebben. En terecht ook. Iedereen die zijn/haar rijbewijs heeft gehaald en dus ook de theorie hoort te weten dat je, ook al is het voor 2 minuten, niet op een invalidenplek mag parkeren.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Maar een invalide parkeerplaats is toch een invalide parkeerplaats? Ik snap niet zo goed waarom mensen er dan toch even moeten stoppen om even te pinnen cq iets in een brievenbus te gooien. Je mag er niet staan en dat weet iedereen als het goed is.

Ik ben er zelf nogal vinnig op, omdat mijn vader invalide is. De bon is in mijn optiek dus ook terecht en ik vind het eigenlijk dom dat je dan ook nog bezwaar gaat aantekenen. Je weet toch dat je fout zit?

18. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113

Dat mocht vroeger ook niet maar veel mensen dachten en deden het wel vandaar dat de boete nu ook zo hoog is gemaakt ;).

En ja mijn mening is gewoon dat je nooit op een invalide parkeerplek gaat staan ook niet voor een paar minuten of 30 seconden of wat dan ook zonder bij behorende kaart. Die plek kan een ander hard nodig hebben, zie het voorbeeld eerder hier in het bericht dat mensen er op parkeren om te pinnen en daardoor kunnen mensen die de plek nodig hebben er niet op staan, en zo hoort het natuurlijk niet.

19. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    Ik heb zo ontzettend zin om hier iets over te gaan zeggen, maar ik doe het niet. Want daar vraagt ts niet om. Maar oei oei oeiiiii

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oeiiiiii oeiiiiiii oeiiiiiiii je mening is sowieso al duidelijk hoor!!

Even voor de duidelijkheid dan maar, ik heb me man ook op zijn kop gegeven en gezegd dat dat stom van hem was! Hij is er bij mij ook niet makkelijk mee weg gekomen. Maar ik zal hem zometeen als hij thuiskomt ook nog even zeggen dat hij opnieuw zijn theorie moet gaan doen;)

Share This Page