Heej Dames, Onder jullie zullen vast dames met huisstofmijt allergie zijn, of jullie partner, kind. mijn zoon blijkt hiervoor allergisch te zijn. En ik vroeg me af of jullie nog tips hebben. wat voor matras of matrasbeschermer?soort materiaal voor dekbed, kussens, hoe vaak wassen jullie? Hoe luchten jullie? Kortom hebben jullie handige huishoudelijke tips?! heel erg bedankt!
Ik heb geen speciale hoezen. Wel is alles wasbaar. Elke week al het losse beddengoed op 60 graden. Een keer in de 6 week kussens en matrashoes/dekbed op 60 graden. Elke dag gooi ik alles open (dus bed niet opmaken) en raam open. Geen vloerkleed (in de slaapkamer).Geen open kasten. Ik ben nog aan het kijken naar een luchtreiniger.
Als kind heb ik het gehad. Speciale hoezen om matras en kussen. Geen vloerbedekking in slaapkamer en het liefst geen gordijnen
Thuis lucht ik veel, ik zou vaker en heter moeten wassen zie ik. Wij hebben ook een stacaravan daar heeft hij meer last. Waarschijnlijk omdat het vochtiger is, en we niet goed kunnen luchten als we er niet zijn. Dus ik moet nog kijken wat we daar kunnen doen om de klachten te verminderen. Ik ga het aantal knuffels op zijn bed verminderen. Er liggen geen kleden en geen overgordijnen van dikke stof alleen rolgordijnen. Een lucht reiniger zal ik ook eens naar kijken. Is sowieso misschien fijn tegen stof!
Ja huisstofmijt gaat alleen dood op 60 graden, dus dat is wel een must. Zeker voor het beddengoed. Je kunt knuffels ook in de vriezer doen als je ze niet kunt wassen. Is het alleen huisstofmijt of ook hooikoorts bijv? Dat gaat vaak samen en kan ook zijn dat hij daarom in de caravan meer last heeft.
Hier een dochter met huisstofmijt en hooikoorts (en allergisch voor honden en katten maar die hebben we niet) Zelf ben ik ook allergisch voor huisstofmijt. Vroeger had ik speciale hoezen om kussen en matrassen, maar dat was niet nodig zei de huisarts. Ik was al het beddengoed altijd op 60 graden. Heb bijna al haar knuffels naar zolder gedaan, ze heeft er nog 1 waar ze echt mee slaapt. ze had een lekker zacht, klein kleedje bij haar bed, maar ook die is naar zolder. ik heb ook een luchtreiniger gekocht. Het lijkt een stuk beter te gaan, want haar voorgeschreven neusspray gebruikt ze zelden nog
Mijn zoon en man hebben het. Man wel minder last als zoon. Man had het in zijn kinderjaren ook erger als nu Veel luchten op de slaapkamer. Goed stoffen en stofzuigen. Beddengoed wat wasbaar is Ik heb geen vloer kleden in huis Bij vakanties let ik op, geen vloerbedekking in de huisjes want dan is t direct ellende
Zo doe ik het letterlijk ook. Ik werd echt helemaal gek van die anti allergie hoezen,maat een glibberige bedoening! Veel luchten idd en wij hebben nu mechanische ventilatie met een HEPA filter, ook fijn.