alleen keelpijn bij allergie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 16 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

Een half jaar geleden kreeg ik klachten van keelpijn die uitstraalde naar longen? slokdarm? -die richting.. best wat onderzoeken gehad, ook omdat ik een ziektegeschiedenis heb waarin kanker voorkomt (oftewel; er wordt geen risico genomen) -en mijn stresslevel was door alles ook behoorlijk hoog.. (sowieso al wat hoger doordat mijn 15 jarige voor 5 weken op zee zat zonder wifi o.i.d) .
    Uiteindelijk niets gevonden, terwijl de pijnklachten wisselde maar wel veel aanwezig waren. Wat begon in februari, ebte weg in de zomervakantie - maar inmiddels zijn we 4/5 weken thuis en beginnen de klachten weer.
    En nu vraag ik me af; zou het misschien toch een allergie kunnen zijn? Ook al heb ik geen tranende ogen of loopneus ofzo? In december hebben we voor het eerst een stoffen bank gekocht (na altijd kunstleer te hebben gehad) - zou dat dan nét de trigger zijn geweest uiteindelijk? En zou een allergie voor huisstofmijt ofzo dit uit kunnen lokken?

Ik wil niet gelijk terug naar de huisarts - we hebben elkaar dit jaar al zoveel gezien en ze wist het uiteindelijk ook niet meer...pijnpoli was de volgende optie... Ik overweeg om eventueel via de mail contact op te nemen - maar voor ik die drempel over ga, was ik benieuwd of ik hier herkenning kon vinden?

groetjes Athina

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Stress kan ook een geïrriteerde keel veroorzaken… daar heb ik vaak last van, dus dat maakt het best lastig. Ik heb huisstofmijtallergie, maar ik heb wel echt een loopneus/ niezen etc. Maar je kan het wel makkelijk uitsluiten dmv een bloedonderzoek en dat is voor de huisarts echt geen probleem.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Als een een NKO naar uw keel laten kijken?
    Die kijken ook eens verderop.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ik heb meerdere allergieën, huisstofmijt, kat, en hooikoorts.

Maar geen keelpijn.

Keelpijn alleen wanneer er een fikse verkoudheid aan komt.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nee dat niet, maar wel een gastroscopie gehad via de huisarts.....

6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Mijn vader had de klachten die jij omschreef, maar bleek last te hebben van maagzuur (zonder oprispingen). Met maagzuurremmers heeft hij het (bijna) nooit meer.

Mijn man is allergisch voor zo’n beetje alles wat er is, maar heeft juist geen keelpijn erbij. Wel zere ogen, tranen, opgezette klieren etc.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja hier hetzelfde. Dat is eigenlijk hoe ik vaak het verschil merk tussen een allergie of virus oid.

Kan het niet eerder met maagzuur te maken hebben? Daar kun je wel keelpijn van krijgen.

owly vindt dit leuk.
  8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Denk ook eerder aan stress. Je keel is heel gevoelig voor stress

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik zou dan 1st een NKO bezoeken.
    Bij de gastro niets gezegd over reflux?

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nederland he ;) dan moet ik eerst weer in overleg met de huisarts en die moet dan een verwijziging geven...

@zeilbootje; helaas losten dat het ook niet echt op... in die periode aan hoge dosissen gezeten, waardoor het wel even leek te minderen, maar moest daar uiteindelijk mee stoppen, loste het niet totaal op. Maar uiteindelijk verdwenen de klachten dus toch vanzelf.

Om die reden houd ik stress ook in mijn achterhoofd overigens; maar in tegenstelling tot toen - zie ik nu wat dat betreft totaal geen trigger...dus vandaar dat ik toch begon te twijfelen aan een allergie.

11. Melody1984

15 sep 2024
    16
    6
    3
    Vrouw
    Hier ook huisstofmijt, astma, hooikoorts en een longembolie gehad 3 jaar geleden en door veel stress straalde het uit op mijn keel dat kon volgens de huisarts. Ben je vaak benauwd? kan ook eventueel astma zijn en dan combinatie met allergieen dan gaat het ook zeer doen bij vernauwing tijdens adem halen. Ik hoop dat het onschuldig is en dat het mee valt voor je. Heel veel succes en beterschap voor jou.

Athina vindt dit leuk.
  12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geen benauwdheid ook.. dat maakt het allemaal zo vaag... maarja, ik ga toch maar even extra wassen, extra stofzuigen (inclusief de bank goed afzuigen etc) dat kan allemaal sowieso geen kwaad - en eigenlijk wilde ik toch eens 1 of 2x kijken of een allergie tabletje wat doet... zonder gelijk zwaar aan de zelfzorgmedicatie te gaan ;) .

Melody1984 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina