shelter van lodger

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saffron, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de shelter van Lodger?
    We hebben net een nieuwe maxi cosi gekocht en nu twijfel ik of we er een maxi cosi voetenzak voor ga aanschaffen of dat we de "multi functionele" shelter gaan kopen. Tot welke leeftijd/ gewicht kan een kindje in de shelter? Is het echt zo practisch als wordt gezegt? Hoe is de belasting van je rug? Alle postieve en negatieve ervaringen zijn welkom!

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik heb hem ongebruikt weer verkocht via marktplaats.

Als voetenzak nooit gebruikt, ondanks dat Amber in januari geboren is en als draagdoek, veel te warm en te groot.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik hoor vaker dat ie als draagdoek te warm is.

Heb zelf de Bunker van Lodger. Past tot ongeveer 3 jaar. Ik gebruik hem overal: maxicosi, kinderwagen, buggy, op schoot. Heerlijk ding. Heb voor nieuwe brusje ook alvast 1 gekocht.

4. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    ik heb hem vanwege bovenstaande wisselende verhalen op marktplaats gekocht. Mijn kindje komt in oktober en ik had inene een 'dekentjes' aanval toen ik bedacht dat het dan koud is. Resultaat: een shelter en 2 wrappers :oops: van Marktplaats.
    Ik kan er alleen nog niks van zeggen hoe het bevalt, maar als je twijfelt is het dus misschien een idee om hem op marktplaats te kopen, dan is een evt miskoop niet zo duur.
    Mijn motivatie om hem te kopen was de makkelijke manier van vastmaken.
    NB de nieuwe modellen kun je kleiner maken, ik heb dus een oude en het lijkt een redelijk grote buidel, dat was de meest gehoorde klacht geloof ik. Dat warme vind ik vooralsnog juist het grote pluspunt...

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Toevallig zit ik hier achter de computer met Sasha in de shelter. Ze was net behoorlijk aan het pruttelen en ik moest nog het een en ander doen in het huishouden hierzo.

We gebruiken hem in de maxicosi, ze vindt het heerlijk. Ze houdt er ook helemaal niet van, als het te koud is, dus gebruik hem nu ook gewoon. Als ze in d'r maxicosi zit en het duurt d'r te lang (als ze wakker is) dan wil ze nog wel eens gaan pruttelen, hup dat ding om je schouder en ze is meteen stil.

Wel moet ik zeggen, dat ze er nogal raar inligt, heb ik het gevoel. Een beetje met d'r hoofd zo geknikt zeg maar. Maar dat schijnt dus mijn gevoel te zijn, want we hebben het al nagevraagd bij de prenetal. Tot nu toe vind ik het wel een succes!

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb de shelter ook en ik vond hem te dik en groot om goed in de maxi te krijgen. Luc lag er haast dubbel in. Heb ook een voetenzak voor de maxicosi en die vind ik een stuk fijner en ook minder warm.
    Vond de shelter wel erg fijn voor in de kinderwagen.

7. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier net zo

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ook wij hebben de shelter, maar nooit gebruikt.
    Denk dat Tedje er nu een beetje fatsoenlijk in past.
    Ding is veels te groot, als je em als draagzak zou gebruiken ben je je kindje kwijt in de "zak".
    Maar dat neemt niet weg dat ik em wel fantastisch mooi vind en hem eigenlijk helemaal niet wil verkopen. :oops:

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ben ik volledig mee eens. Enorme fan van de bunker. Gebruik hem nu soms nog voor m'n dochter van 26 maanden

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Huh? Hier heb ik geen last van en gebruik hem toch al vanaf week 1. Onderop zitten 2 koordjes waarmee je hem kleiner kan trekken.

11. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Wat ik echt de aanschaf vind is de Wallaboo (www.wallaboo.nl) Echt ik zweer bij die zak. Hij kan in de maxicosy, in de wandelwagen en straks op de fietsstoel. Hij is heerlijk warm in de winter en lekker koel in de zomer. Makkelijk te wassen, blijft mooi en het ziet er zo schattig uit! Mijn dochter vind hem ook geweldig het is echt haar huisje, als ze niet goed kan slapen leg ik haar erin en dat werkt vaak. Kortom iedereen aan de Wallanboo!

Moet aandelen gaan aanvragen zo promoot ik dat ding ;)

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Jouw gevoel klopt wel hoor. Die dingen zijn kwa ergonomie voor zowel jouw als je kindje niet optimaal. Een gewone draagdoek is vaak beter.

13. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik twijfel inderdaad vooral door de ligging van het kindje er in. Mijn zoontje is bij 35 weken geboren en nu 2 weken oud. Hij was niet te klein voor het termijn (2800 gram), maar het is en blijft wel n klein mannetje. Ik heb zelf het gevoel dat hij er voorlopig niet in kan omdat hij er dan in "dubbel klapt" . Dat is voor geen enkel kind prettig, maar voor dit kleine ventje dat veel ademhalingsproblemen heeft gehad de eerste dagen, lijkt het mij helemaal niet prettig.
    Ik ga ook eens even op internet kijken naar de bunker en de wallaboo.

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Heb nog geen ervaring maar heb wel voetenzak voor
    mc gekocht, zag er erg comfi uit....
    en als het bbebje er is kijk ik nog wel een keer naar
    draagdoek/zak.....

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Mel74: ik ben bang dat die dingen die jij noemde ook niet heel erg ergonomisch verantwoord zijn.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Nemo: waar haal jij vandaan dat de Bunker niet ergonomisch verantwoord is? Wat een onzin!

Zo, dat moest ik even kwijt. Een Bunker is geen draagdoek o.i.d. maar een super alternatief voor een voetenzak/deken/wikkeldoek.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Pendrag: ja je hebt gelijk ik dacht dat ze een ander ding bedoelde. Sorry :oops: . Is idd gewoon een soort deken/wikkeldoek.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ok. Snapte het al niet. En heb nogal last van mn hormoontjes vandaag. Sorry meid.

Deel Deze Pagina