Zoals zovelen komen wij samen niet tot dé naam. Vooral meisjesnamen vinden we lastig, vandaar dat ik daar maar mee begin Zelf houd ik wel van originele namen zoals Jiska of Jetske, maar mijn man totaal niet. Suus en Noor vind ik ook grappig, maar die zijn al in de nabije kring weggegeven. Vandaar deze opties, even een toelichting: E.my: deze naam vinden we allebei wel leuk, nog niet super wauw, en we vragen ons alleen af of mensen het niet raar vinden met een E. En of hij niet een beetje te populair is. E.vi: deze naam vind ik vooral mooi, ook omdat de namen van de oma's erin verweven zijn. Mijn man vind het teveel op E.velien lijken. Vinden jullie dat ook? E.lja: een naam waarin de namen van de oma's verweven zijn. Het is even wennen misschien, maar wel een leuke naam. Mijn man vind hem wat ouderwets klinken. En jullie?! Alvast bedankt voor de reactie!
Ik heb voor geen van alle gekozen. Maar als ik die optie niet had gehad dan had ik voor Elja gekozen. Ik hou niet van namen die eindigen op i/ie/y Ik vind Evi, niet persé op Evelien lijken, maar vind de uitspraak van de naam ook niks. Klinkt een beetje aso. Daarnaast: ' Evi wachten, evi geduld.... Emy vind ik te geknutseld. Dan gewoon Amy
ik heb voor geen van allen gekozen omdat: Emy ziet er erg creatief uit, Amy is de normale wijze en daar zou ik voor gekozen hebben. Evi vind ik niet leuk, vind hem ook niet op Evelien lijken. En Elja vind ik ook niet leuk.
Ik heb voor Elja gekozen. Ik vind het een bijzondere naam met een mooie betekenis (vernoeming) Emy vind ik Amy leuker. Evi vind ik leuk voor een kleintje, daarna niet meer. Dus zou het meer als roepnaam of koosnaam gebruiken en dan idd Evelien bijv als naam kiezen. Ik moet bij Evi niet denken aan Evelien. Ook al staat dat nu raar aangezien ik het er hierboven nog over heb
Voor mij is het: 1. Emy 2. Evi 3. Elja Vooral Elja zie ik niet echt als een mooie naam. De andere twee zijn allebei wel leuk . Succes!
Elja vind ik het leukst! Vind de klank wel mooi. Evi vind ik kinderachtig klinken, Emy vind ik een rare schrijfwijze (maar Amy ook niet zo). Ideetjes: Elie Ela Elea / Eléa Elmi Elma Elvi Elva Elsie / Elzie Elza / Elsa Elba Elda Else / Elze Eva Eef Vea Mia Emma Emmi / Emmie / Emmy Vilja Vita Evia Ella Ellie / Elli / Elly Elana Elena, Elene Elenora, Elenore Eliana, Eliane, Elianne Elina, Eline Elisa / Eliza, Elise / Elize Elinora Eliora Elisia Eliska Elissa Elita Ellena Ellia Elmira Elna Elnora Eloa Elora, Elore, Enora, Enore Elthia Elvera Elvia Elvina
Emmy vind ik leukers als Emy. Als je dan de uitspraak als Amy wilt zou ik dus voor Amy gaan.Of anders Amélie of Aimée?
Ik vind het alle drie best gaan, maar ipv Emy vind ik dan Emi of Amy leuker (Emy vind ik een combinatie van Nederlands en Engels en klopt in mijn ogen daardoor dus niet).
Bedankt voor jullie meedenken en reacties! We gaan er nog maar eens goed voor zitten... Emmy en Ella zijn misschien ook nog wel leuk, ben benieuwd wat manlief daarvan vindt.