Shiny happy people

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ZsaZsa, 2 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Klopt ze is ook erg kinds gehouden zijn de theorieën in de documentaire en sommigen mensen denken zelfs dat zij of haar zusje mentaal niet helemaal 100 zijn.
    keep sweet…. Die stemmen zijn dus niet de ze opzetten zijn dus niet hun natuurlijke stemmen ook

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.539
    113
    Het is allemaal onderdeel van de rol die ze horen te spelen als vrouw inderdaad. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit, hebben allemaal dezelfde wensen en dromen voor de toekomst. Dat wordt ze van klein meisje af aan zo geleerd. Dit is hoe een vrouw zich gedraagt, zich kleed en zich uit dmv stemgebruik, lichaamshouding en gebaren.

Ik heb de documentaire nog niet gezien trouwens maar ik heb als kind zelf in een kerk gezeten die een tijd deze stroming heeft gevolgd. Het is echt heel erg schadelijk. Ik heb een soortgelijk 'onderwijs' gehad in hoe je vrouw moet zijn.

3. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Ja en hoe hoger de krullen/ het kapsel hoe dichter bij God.
    Hoe schadelijk het kan zijn komt nu inderdaad naar buiten.
    Wat erg dat jij dat ook hebt moeten meemaken

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Anna komt zelf ook uit een hele vreemde en gelovige familie.

Ik heb laatst een docu over haar familie gezien.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Best heftig hoor, ook gekeken. En geen geen geld krijgen om jarenlang voor de camera te staan, die meiden dan.
    Je zou in zo'n gezin opgroeien.

6. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Anna kan er ook uitstappen, net als Amish mensen en net als jehovagetuigen. Leuk en makkelijk is het niet en ja er zitten consequenties aan vast voor haar maar ze zou niet de eerste zijn die in een dergelijke situatie uit haar situatie zou stappen.

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.539
    113
    Ja die zijn misschien nog wel erger :|
    Haar broer is er geloof ik wel uit, die bood ook hulp nadat uitkwam dat Josh een verslaving had en was vreemdgegaan , en volgens mij weer toen Josh werd gearresteerd.

ja alles kan, maar of het een realistische verwachting is.. ik denk het niet. Het is veel veiliger voor haar om te blijven waar ze nu is. Psychisch gezien , maar fysiek misschien ook. Zij en haar kinderen zijn beroemdheden ondertussen, uit de sekte stappen, en dus (bijna) niemand hebben is mogelijk zelfs gevaarlijk.

8. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja maar idd niet onmogelijk. Er zijn zat mensen uit zulke situaties gestapt.

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.539
    113
    Volgens mij zijn het er niet zoveel hoor. Het zijn dan vaak oudere tieners, jong volwassene of een jong stel. En vaak gaan ze dan in een groep/groepje of dus als stel. Maar één vrouw met 7 kinderen .. nee, dat gaat niet gebeuren. Tuurlijk, zeg nooit nooit maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Al zou ze willen.

10. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Wat ik trouwens bijzonder vind is dat Michelle nu ook broeken draagt. Ik zag laatst een foto van haar met al haar dochters waarop ze een broek droeg. Hoe kan zij daar zo in geswitcht zijn?

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik Heb in het begin dat het op TV kwam een keer een aflevering gezien van deze familie en had er direct al de kiebels bij ik dacht dat het FLDS was. Heb het daarna niet meer gekeken.
    Wel in het nieuws gezien dat die oudste was opgepakt e.d. toen dacht ik al ah zie je wel.

Ga nu een aflevering van bovenstaand kijken, verwacht geen verassingen waar ik al vermoeden van had. Heb de spoilers hier niet gelezen.

12. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Wij hebben het gister met open mond gekeken....Fascinerend en vreselijk, ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd.

Mooi vond ik wel 1 van die vrouwen die zo trots was dat ze nu zelfstandig dingen heeft bereikt. Dat besef opeens!

Rozebeer vindt dit leuk.
  13. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Hopelijk komt het ook op netflix

14. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Je kan prime gratis 30 dagen proberen. En anders kost het slechts 2,99 voor een maand, dan kan je het ook kijken.

Rozebeer vindt dit leuk.
  15. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Anders misschien proefabonnementje doen? In tegenstelling tot de meeste streamingsdiensten is dat bij prime 30dgn:o:

Rozebeer vindt dit leuk.
  16. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Dat verwachtte ik ook, maar het bleek nog veel erger te zijn dan mijn vermoeden.

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Vreselijk wat ze mee hebben moeten maken laat ik dat vooropstellen. Maar de FLDS is nog erger.

Weet je, iedereen zijn of haar geloof. What ever makes you happy maar je blijft gewoon van mensen af, klein of groot.

Ik snap het principe en vaak zijn de vrouwen onderdanig en daar gelukkig mee maar zelfwaarde afbreken is niet ok.

Dat gezegd hebbende, dacht ik eerlijk gezegd dat er meer naar voren zou komen.

Deel Deze Pagina