Als ze die kan krijgen waarom niet? Het is er voor. Waarom onnodig pijn lijden. Ik heb er 3 zonder gedaan.... en wil de 4de toch echt met de prik. Maar het lijkt me sowieso handig om meerdere setjes kleding / tshirts mee te nemen. Stel je moet een paar dagen blijven dan heb je dat alvast in je tas. Ik neem een paar hele "charmante" pyama's mee En iets makkelijks voor na de bevalling om mee in naar huis te gaan.
Nja onnodig pijnleiden, het is wel iets meer als dat een ruggen prik komt ook bij de baby dus echt lekker is het niet...
Hier ingeleid en uiteindelijk ook rugenprik. Kreeg door de opwekkers een weeenstorm en rugenprik was echt een opluchting. Toch wil ik deze bevalling gewoon weer aankijken wat ik aankan uiteindelijk is zonder nog altijd het beste
De overweging voor een ruggenprik heb ik al gemaakt, en daar heb ik goed over nagedacht. Dit is inderdaad mijn eerste bevalling, en nee, daarom heb ik inderdaad nog geen weeën gehad. De meeste mensen hebben ook nog nooit een kies laten trekken zonder pijnstilling, of een operatie ondergaan zonder verdoving...En toch is wordt daar ook de keuze gemaakt voor pijnbestrijding . Dat is een inschatting die ieder voor zich moet maken, en moet doen waar zij zich het prettigste bij voelt. Overigens, andere vormen van pijnbestrijding heb ik besproken met de verloskundige, maar deze zijn minder geschikt voor een eerste bevalling omdat de eerste keer vaak relatief lang duurt en de kans bestaat dat dan de pijnbestrijding al is uitgewerkt. Inmiddels heb ik een aantal shirts als opties, een hemdje en een lang shirt. Dan komt het vast goed.
Succes met de bevalling! Wat je ook aan hebt en hoe je het ook doet, wordt ongetwijfeld het mooiste moment in je leven!
Ik had een soort pyjama hemdje aan, met spaghettibandjes. Dat ging prima met de prik. Hier ruggenprik gehad omdat na bijna 9 uur regelmatige en goed pijnlijke weeën de ontsluiting niks vorderde en ik inmiddels al behoorlijk op raakte.
Ik heb bij de tweede bevalling een ruggenprik gehad, welke werd geplaatst voor ik ingeleid werd (bij de eerste ook ingeleid, 's nachts een spuit pethidine gehad, later nog een remifentanil pompje die niks deed, dus vandaar de keuze ruggenprik). Kreeg dus ook zo'n ziekenhuisding aan, welke ik na een poosje uit heb gedaan. Hier zou er bij een eventuele derde geen ruggenprik meer gezet worden. Het feit dat ik geen pijn voelde (en eigenlijk maar heel weinig gevoel had in m'n halve lichaam, kon m'n voet niet eens zelf verplaatsen, dat moest m'n man voor me doen) was wel fijn, de persweeën kwamen wel dwars door de ruggenprik en daardoor kon ik heel gericht meepersen. Maar het feit dat ik koorts (en een bijbehorende dosis antibiotica) kreeg door die prik, de ontsluiting niet echt vorderde en de hartslag van zoontje behoorlijk vlak werd - allemaal door die prik - en ze op een gegeven moment al bij me kwamen om bloed af te nemen en een tweede infuus hadden gezet en begonnen te praten over een keizersnede.. Nee, dat wil ik niet weer. Bovendien deed het zetten van die ruggenprik echt ontzettend veel pijn, wat écht niet tof was. Ging bijna van m'n stokkie daardoor. Dus nee, fijn zonder pijn hoor, maar de bijwerkingen hebben er wel voor gezorgd dat ik een volgende bevalling het liefst gewoon helemaal natuurlijk doe (dus zonder pijnstilling, en hopelijk ook zonder inleiding). Aan al die toeters en bellen liggen in een ziekenhuisbed, zodat je geen kant op kunt, no thanks.
Ik kreeg een ziekenhuis schort aan, maar later moest dat uit want had het bloedheet. Ik had dus tijdens de bevalling helemaal niks aan.
Ik vond het wel een goeie vraag, vroeg het me namelijk ook af. Dus bij deze pak ik ook gewoon een big shirt in en dan zie ik wel hoe het gaat en of ik hem ga gebruiken. Of dat het net als de meeste hier een blote bevalling wordt. Wordt voor mij sws een bevalling zonder ruggenprik omdat ik die niet mag hebben.