Onzekere trien weer Vandaag wat krampjes gehad en op dit moment elke 3 min naar de wc. Wat eruit komt is mega helder met hele kleine mini vlokjes... ik twijfel nu of het vruchtwater is, omdat ik gewoon steeds het gevoel heb te moeten plassen.. meestal druppelt het toch? Of heb je ineens een splash? Ben trouwens precies 39 weken. Wat denken jullie? Groetjes
Zou heel goed kunnen vruchtwater is helder en met witte vlokjes. Vrucht water kan je niet ophouden loopt er gewoon zo uit. Probeer en beetje op te vangen en als het echt helder is met witte vlokjes kan het zijn dat er een scheurtje in je vliezen zit soms is het niet gelijk een hele waterval hahaha maar door en klein scheurtje kunnen het eerst kleine beetjes zijn wat je verliest. Als je staat en hard op de rug van je hand blaast, loopt het er zo uit als het vruchtwater is. (Heb ik is gehoord.) Ik beviel ook met 39 weken en dat begon snachts ook met breken van de vliezen moest naar de wc en eenmaal terug in bed voelde ik wat sijpelen. Had niet het gevoel dat ik aan het plassen was dus ik twijfelde of het gewoon flinke afscheiding was dus sprong uit bed. en checkte mijn inlegkruisje die was behoorlijk nat ik voelde met mijn handen van onder en het voelde niet als afscheiding meer als water toen wist ik het eigenlijk al gelijk daarna kwam de plons er achter aan. als je erg twijfelt kan je altijd de VK bellen. suc 6 ben benieuwd.
Even boven een bakje of emmer gaan hangen en hoesten of op je hand blazen dan merk je het meteen als ik mijn schoonzusje moet geloven.
Ja het probleem is dus dat ik het wel red tot aan de wc, maar loop wel elke 3 min naar de wc haha.. nu ook een beetje last van mijn rug... SPANNEND ZEG!
Je kunt ook even ruiken. Vruchtwater is wat zoetig en urine ruikt heel anders. Dat doen verloskundigen ook, ruiken.
Bij mij was het gewoon knap en splash. Ik kon zo een bekertje opvangen. Daarna bleef het ook lekken, maar ik had echt onwijs veel vruchtwater. Het kan zijn dat je een scheurtje in je vliezen hebt. Inderdaad hurken, hoesten en even opvangen met een bekertje. Succes!
Ik zou het aan de verloskundige vragen. Het kan vruchtwater zijn (vlokjes). Alleen bij vruchtwaterverlies heb je geen aandrang tot plassen, dat komt spontaan. Het kan inderdaad wel heel goed dat je het vruchtwater bij beetjes verliest. Gewoon even bellen!
Als je twijfelt gewoon bellen, als het namelijk wel vruchtwater is bestaat er kans op infectiegevaar.