Hallo dames, Hoe snel kan je last krijgen van bekkeninstabiliteit? Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik er na een paar maanden last van. Nu merkte ik voor ik ging testen al dat ik opeens heel veel last heb laag in mijn onderrug. Ik slaap er al slecht door, want hoe ik ook lig het is niet fijn. En op verschillende momenten door de dag heb ik er veel last van. Eerst dacht ik zal wel gewoon rugpijn zijn, maar bedacht me vandaag opeens dat mijn bekkeninstabiliteit toen ook zo begon.......maar kan dat al zo vroeg? Ben vandaag 5 weken en heb er al zeker een week last van...
Bij mijn zoontje had ik het vanaf de 30 weken ongeveer, deze zwangerschap al vanaf 10 weken... Ken toevallig iemand die het al vanaf 6 weken had, moest toen al minder gaan werken zelfs... Dus ja het kan heel vroeg.
Bij 1e zwangerschap kreeg ik vanaf 17 weken last. maar heb altijd al rugklachten. nu 12 weken. Wel last vd rug maar nog geen bekkeninstabiliteit. denk dat ee rugklachten in t vroege stadium wel anders zijn dan de echte bekkeninstabiliteit. je lichaam veranderd dus daar zal de rugpijn wel bij horen
Ik heb nu met vlagen ook al een paar weken giga last van stuitje en onderrug / bekken. Het komt en het gaat dus hoop dat het voorlopig zo blijft en niet erger wordt!
Bedankt voor jullie reacties! Ben ook eens verder gaan opzoeken en blijkbaar kan het dus best vroeg beginnen. Nu maar hopen op het beste en duimen dat het meevalt. Hopelijk wordt het bij jullie ook niet erger! Ik ben zelf ook bekend met rugpijn, ivm met mijn scoliose en dit is toch weer anders. Maar denk nu wel echt dat het bekkeninstabiliteit is. Het begint nu af en toe vanuit mijn schaambot mijn been in te trekken, dus is wel duidelijk nu.....
Ik kreeg vanaf 11 weken last, dit is ons eerste kindje. Moet er wel bij zeggen dat mijn heup scheef staat en mijn linkerheup 1 cm lager dan mijn rechterheup staat (ben ik mee geboren en ook met scoliose) en door de jaren heb ik 3 hernia's en 7 versleten wevels ontwikkeld dus het was logisch dat ik last van bekkeninstabiliteit zou krijgen
Bij mij begon het bij de eerste zwangerschap met 8 weken. Bij de tweede zwangerschap helaas meteen al. Dus het kan wel zo vroeg.
Ik heb ook erg veel last van lage rugpijn, al vanaf 6 weken ongeveer, maar ik heb geen idee of dat bekken instabiliteit is... Het zal wel, want dat is het meest voor de hand liggende.
Lage rugpijn is wat anders en heel normaal tijdens een zwangerschap. bekkeninstabiliteit is meer last rond je heupen, trekt door in de billen of alleen 1 bil en eventueel zelfs naar je benen.
Hier met 15 weken al. Maar had er al last Door van mijn andere zwangerschappen. Ben nu 30,4 weken zwanger en moet waarschijnlijk al volgende week in een rolstoel. Mijn buik is namelijk nu zo groot dat ik van de pijn niet meer kan lopen. En het wordt te zwaar voor mijn bekken. Ben nu helaas al groter dan bij dochter waar ik al enorm was. Maar de groei neemt te snel toe van mijn buik. Ben bang dat ze toch eerder komt Moet nog 7 weken maximaal volhouden. Maar denk dat het wel logisch is met mijn buik dat ik er erg last van heb. Dat hebben veel meer vrouwen met zo'n buik. Sterkte allemaal en hoop dat de bekken instabiliteit snel bij jullie afneemt. Is pijnlijk en geen pretje.
Bij de eerste zwangerschap rond 12 weken. En bij de huidige zwangerschap is het begonnen met een week of 20 (wel velen malen erger dan tijdens de eerste zwangerschap!!)
Bij de eerste rond 20 weken. daarna ook al snel minder moeten gaan werken.. Bij de tweede begon het rond de 13 weken al. Toen ook al vlot minder moeten gaan werken.. Blijft een rot probleem