Ik hoorde dat whitening tandpasta helemaal niet goed is voor je tanden. Het haalt je glazuur van je tanden af, of iets dergelijks. Sinds ik dit heb gehoord poets ik daar niet meer mee.
Ik vond Oral-B 3D White Glamour wel goed. Alleen het is net alsof je met een hap zand aan het poetsen bent, niet echt goed lijkt me
Je hebt tegenwoordig van die 'optische witmakers', die schuren je glazuur niet kapot. Ze brengen een laagje aan dat ervoor zorgt dat je tanden witter lijken door het licht dat erop schijnt. 'Optisch' wit dus. Weet niet of het werkt hoor of dat het slechts een nieuwe marketingtruc is, maar je zou het kunnen proberen.
Bij je eerstvolgende controle even bij de tandarts navragen wat wel en niet kan/goed is. Mijn broertje heeft een maand lang whithning tandpasta gebruikt en heeft z'n hele glazuur naar de knoppe. Je ziet er niets van, maar hij heeft veel last van warm en koud met eten en drinken. Is volgens de tandarts niets meer aan te doen.
facings zijn ook slecht. Daarbij wordt er een stuk van een mm glazuur weggeslepen om daar de facings op te plakken. Plus dat het zo 350 euro per tand kost en je het zelf moet betalen omdat het cosmetisch is en het er zo weer afligt. Alleen bleken is een manier om je tanden witter te maken, al is het niet voor altijd. Bleken gaat van binnenuit en maakt je tanden poreus, ok geen goede oplossing. Goede oplossingen om wittere tanden te krijgen zijn er niet. Glazuur komt nooit meer terug zodat het weg is.