beetje genant....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi meiden,

ik kwam er gisteren achter dat ik ongemerkt urine verlies..... :oops: EN niet een paar druppels maar best veel. mijn hele broek was nat.

Het ergste vind ik dat ik daar niks van gemerkt heb.....

Hoe kan ik dit tegengaan en hoe kan ik behal;ve een schone onderbroek en inlegkruisjes voorkomen dat ik zon natte plek krijg...

vind dit wel heel erg hoor.

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat gebeurt wel vaker bij zwangere vrouwen.
    Je zou incontinentie verband kunnen kopen, daar hoef je je niet voor te schamen hoor.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goed je bekkenbodemspieren trainen, 3x 5 op n dag schijnt te helpen voor ná de bevalling. Heb ik dus niet gedaan ](*,) en ik verlies alleen een paar druppels ná t plassen. Dus nu train ik ze echt wel! Oja en ik merk t wel hoor, ondanks dat t maar een paar druppels zijn.

4. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Ik heb dus als ik hard nies dat ik soms wat verlies :(

Groetjes Brenda

5. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Weet je zeker dat het urine is? Je schijnt tijdens je zwangerschap ook veel meer afscheiding te hebben wat niet altijd wit, maar ook 'vloeibaar' kan zijn. Dat zou verklaren waarom je het niet voelt.

6. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hier ook regelmatig een vochtig tot nat broekje.

Maar ik merk wel dat ik het verlies...weet je zeker dat t geen vruchtwater kan zijn Angel?

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    En mij noemen ze momenteel Annelies van de Pies!
    Ik pies als ik nies, hoest, hard lach... :oops:

8. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hier nog één, hoor. Het zal er wel bij horen. Ik zou eigenlijk ook meer mijn bekkenbodemspieren moeten trainen, maar ik vergeet het constant.
    Ik gebruik ook inlegkruisjes. Verder kun je er weinig aan doen, denk ik.
    Alleen maar hopen dat het na de bevalling over is.
    x Linda

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Klinkt mij vrij 'normaal' in de oren hoor ;) Ik had het ook. Het hoort erbij, komt door de hormonen en gaat vanzelf weer over na de bevalling. Wel goed je bekkenbodemspieren oefenen dan!

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Inderdaad, erg herkenbaar

11. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Hahaha zou ook mijn bijnaam kunnen zijn, ik ga tegenwoordig al op de plee zitten als ik een hoestbui voel aankomen, lol

Maar idd, bodembekkenspieren oefenen..>>Als je op de wc zit bv steeds proberen in een plasbeurt om steeds even in te houden..dat voelt als of je het hele zwikje omhoog trekt..>> en dat kan je dus ook doen als je niet op de wc zit.. Het is overigen wel belangrijk dat je wel alle urine uitplast ivm blaasontsteking of nierbekken ontstekingen.. ;)

Succes!
    Greetz Hilde

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik weet niet of je naar de yoga gaat, maar hij/zij kan je ook wat tips geven hoe je je spieren daar kunt trainen (ook handig voor na de bevalling als je wilt voorkomen dat dit (deels) niet overgaat).
    Ik heb er niet zo'n last van (wel van vochtige afscheiding), dus weet de oefeningen niet helemaal meer.

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Yep, ik heb er ook last van! Ik weet niet zeker of het urine is overigens, want ik heb wel meer last van afscheiding. :( Ik ben de hele dag ik de weer met inlegkruisjes en schone onderbroekjes.. Ppff. :oops:

14. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hier ook 1 die op moment er vrezelijk last van heb.
    Ben ook nog verkouden en erg last van kriebelhoest dus ik gebruik inlegkruisjes, want als ik ook een hoestbui krijg dan verleis ik echt wel wat ogf ik ga even op de wc zitten.
    Ook met lachen en niezen verlies ik urine, straks na de bevalling kun je de bekkenbodem ook weer goed trainen en word het gelukkig ook allemaal minder.

Groetjes Anna

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

thnx meiden voor jullie antwoorden!
    Ik heb de VK even gebeld voor tips, die zei indd bekkenbodemspieren trainen. nu heb ik deze oefeningen gelukkig gehad van de week bij yoga en mensendieck. dus ben de hele dag al bezig. verder op aanraden van mijn zusje inderdaad incontinentie verband gehaald.

loekie, nee ik weet niet zeker dat het geen vruchtwater is, ik heb er wel aan geroken en het had geen zoete lucht zoals men vruchtwater beschrijft. die opmerking over afscheiding zou ook nog kunnen want ik voel echt niks weglopen, en voor ik zwanger was als ik heftig hoestte had ik het soms ook een paar druppels en dat merkte ik inderdaad wel.

afwachten maar, ik hoop dat die tena verbandjes wat zekerheid geven voor mezelf want nu voel ik me vies.

ben iig blij dat ik niet de enige ben.

16. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Jee, ik ben nog niet eens zover als jullie en ik heb het ook... misschien omdat het mijn tweede zwangerschap is, dat ik daar eerder last van heb?

Vanavond moest ik niesen en hopla, kon me gelijk verschonen. Vreselijk!

Aan mijn BBspieren kan het niet liggen, die zijn bij mij oersterk van het vele paardrijden.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik heb vandaag hier ook kennis mee mogen maken. Zit op het werk, ga naar het toilet en vlak voor ik mijn broek uitdoe moest ik niezen....

Ben blij dat ik al wat "bescherming" in mijn onderbroek had zitten!

Deel Deze Pagina