bijna 8 maand en vaak maar 1 slaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zip, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    mijn dochtertje is volgende week 8 maanden.

gisteren en vandaag was ze pas rond 8 uur half 9 wakker en is daarna vaak 3 uur wakker ( kan ze makkelijk)
    Dat betekent dat ze tussen 11 uur en half 12 naar bed gaat.

Sliep ze eerder 1 uur en 3 kwartier zodat ze 's middags nop een keer kon slapen, slaapt ze nu ineens bijna 3 uur en wil vervolgens de rest van de dag niet meer op bed, wat resulteert in een lastig etensritueel.

Ze ligt dan rond 7 uur - half 8 weer op bed!

En dan heeft ze afgelopen nacht nog 3 uur liggen spoken.

Ik vind het wat vroeg, maar kan het dat ze zelfs met 8 maand al overgaan op 1 slaapje??
    Wie heeft dat nog meer meegemaakt??

2. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik weet wel dat ons meisje sowieso met 10 maanden op 1 slaapje zat. En nu soms dan slaapt ze maar 1,5 uur in de middag en dan red ze het prima tot 19:30. Ze slaapt de nachten altijd prima. Bijna nooit spoken enz.

3. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk is het vroeg, maar als ze eraan toe is en niet meer anders wil, heb je niet veel keuze..! ;)

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Mijn zoontje begon ook met 9 maanden soms maar met 1 slaapje per dag. Maar dan net als bij jou.. drama met etenstijd.
    Je doet er helaas weinig aan..

5. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vanaf 4mnd altijd maar 1 slaapje gehad.
    Hij wilde nooit 2keer slapen wat we ook probeerden.

Nu slaapt hij soms tot 6uur tussen de middag 1,5 uur en gaat om 19:15 weer. Houd hij prima vol.
    Verschilt ook per kind hoeveel slaap ze nodig hebben
    Hij kan ook gerust 3 uur slapen tussen de middag

6. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

Hier ook een meisje dat zelfs al bij 7 maanden geen 2 overdag slaapjes deed.
    Ze slaapt overdag max 2 uur en slaapt de nacht wel gewoon door als sinds ze 7 maanden is.

7. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Mijn zoontje is van slapen en af wakker zijn als heel klein baby'tje gelijk overgegaan naar 1 slaapje. Hierdoor slaapt ie 's nachts dus wel erg goed en is nooit vroeger wakker dan half 8, maar meestal rond 9u.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het kan gewoon zo zijn dat het zo is, maar waarschijnlijk heeft ze een groeispurt waardoor ze dus liever wakker zijn en ontdekken, spelen en leuke dingen doen dan dat ze slapen. Ik merk dat hier ook vooral met het ochtendslaapje. Toch blijf ik het proberen en kan het zijn dat het tijdelijk is. Als hij alleen laat in de ochtend gaat slapen hier dan laat ik hem om 17 ook nog 45 minuten slapen. Dan is hij niet zo moe en mieperig.

Charlie

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier was het een fase, inmiddels slaapt hij weer 2x op een dag (en soms niet)

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje (ook bijna 8 mnd) word s'ochtend vaak rond 07.00 uur wakker... Ik geef hem dan rond 07.30 een flesje, en slaapt dan vaak van 08.30 tot 10.00uur.
    Smiddags slaapt hij vaak van 14.00 - 16.00 uur.

Hij heeft ook wel eens dagen dat hij rond 08.30 wakker word, en daarna niet meer slaapt.
    Dan slaapt hij vaak rond 11.30 uur een half uurtje,
    en dan ook smiddags 1,5 /2 uur. 7
    Het kan een tijdelijk iets zijn hoor dat ene slaapje.
    Hebben wij hier een tijdje gehad toen hij ongv 7 / 7,5 mnd oud was.

Even aankijken... En anders misschien zelf een beetje mee proberen te spelen met de slaaptijden??

11. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties!

Ik heb er op zich niet zoveel problemen mee dat ze 1 slaapje heeft. Nu waren het er gisteren weer 2, maar dan heeft ze vannacht wel tot half 3 lopen spoken!! Brrr....ben gebroken, maar goed, nu ligt ze dus alweer uitgeput op bed en ze sliep meteen!!

ik zal het idd gewoon aankijken!!
    ze doet het toch op haar eigen manier!!

12. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    met 6 maand zat ze op 1 slaapje overdag van ongeveer 1 uur(ze wou alleen slapen in de kinderwagen).
    vanaf haar verjaardag slaapt ze overdag helemaal niet meer. ze is s'morgens tussen 5uur en 6 uur wakker en gaat s'avonds om half 8 weer naar bed.

Deel Deze Pagina