Schoenen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

    Angeliekie Bekend lid

    29 apr 2013
    520
    8
    18
    Al zeker een maand of 5 loopt mijn zoontje langs de tafel en een maand of 2 aan een hand en vaak een aantal stappen alleen (tot ongeveer 2 meter).

    Hij heeft nog altijd leren slofjes aan maar nu het kouder gaat worden zit ik te denken aan echte schoenen maar hij loopt (nog altijd) niet los uit zichzelf.

    Wat te doen? Toch afwachten? Hij kan wel lopen maar is nog te bang om er echt voor te gaan, je ziet hem na een paar stapjes denken, onzeker worden en dan gaat hij zitten...
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou wachten, mijn jongens liepen/lopen binnen toch altijd op sloffen/sokken en meestal op blote voeten, omdat ze alles uittrekken(nu bij 7 jaar trekt de oudste nog zijn sokken uit).
    Ik had wel een paar schoenen voor buiten, maar daar liepen ze amper op, dat waren een ruim paar voor in de kinderwagen.
     
  3. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik persoonlijk zou wachten ! Mijn dochter zet 3 stapjes zelf ze loopt langs de tafel en achter de Loopkar loopt ze de hele kamer door, aan de hand kan ze ook prima mee lopen maar schoenen vind ik Nog niet nodig, ik heb voor de winter lekkere aapies slofjes en als ze in de winter nog niet loopt krijgt ze uggs slofjes
     
  4. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Bunnies/schoesme babyschoenen kopen.
    Je hoeft zeker niet te wachten.
    Als je twijfel ga je naar schoenenzaak maar goede baby extreem flex zooltjes kan je heel goed nemen met stevige hak en zijsteun. Slofjes zijn niets ze dragen geen enige eigenschaap kan je net zo goed sokken doen. je kan het beter zelfs niet aandoen slofjes want bij verkeerd lopen/stappen kan het schadelijk zijn. Kind moet goede steun hebben bij lopen.
     
  5. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Wij hadden schoenen gekocht. Ons zoontje is een meester van wandelen met de babywalker dus we gingen heel vaak met dat ding naar buiten. Gewoon een kilometer wandelen met dat ding.
    Vond hij heerlijk, ik vond het heerlijk en van onze fysiotherapeute mocht dat. Zolang hij wilde lopen moest ik er maar achteraan huppelen.
    Buiten lopen is veel leuker
     
  6. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    En kruipen ze bij jullie dan niet nog veel? Ik heb inmiddels ook schoenen aangeschaft, maar durf ze nog niet aan te trekken omdat hij nog zoveel kruipt naast het stappen...
     
  7. Angeliekie

    Angeliekie Bekend lid

    29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ik ga vanavond wel even naar een 'echte' zaak om te kijken maar jeetje wat een prijzen zeg! 89,- is niks...
     
  8. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Gewoon 1 paar kopen en hopen dat het past tot aan de solden:D
     
  9. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Wat ik leuk vind
    AadR
    Ik zat met het zelfde probleem.
    Toch besloten om een paar schoentjes te kopen. Zoonlief kruipt binnen en buiten nog, dan krijgt hij gewoon zijn slofjes aan of blote voetjes, maar omdat hij eigenlijk alleen nog maar wil stappen, toch een paar Bunnies gekocht vandaag.
    Ik zou zeggen, ga inderdaad naar een goede schoenenwinkel en laat de voetjes opmeten en kijk hoe je kindje op de schoentjes "weg" loopt.
    Hier was het een succes, hij rende zowat, al dan nog niet los. Ik was trouwens €50,- kwijt.
     
  10. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ja dat kan in begin heel goed maar dat mag toch als hij wil kruipen.
     
  11. Veertje84

    Veertje84 Fanatiek lid

    9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb toen wel schoentjes gekocht. Maar meer onder druk van mijn schoonmoeder, want die vond het maar niet uitzien zo zonder schoentjes. Zelf vond ik het eigenlijk niet nodig. De schoentjes (70€) heeft hij welgeteld misschien 10x aangehad (in de wagen) want lopen en kruipen met die dingen, werkt gewoon niet omdat ze te veel in de weg zitten.
    Ik heb hem gewoon lekker op sokken laten lopen (met van die antislip nopjes eronder). Nu hij los loopt, heb ik hem van die slofjes gekocht met een rubberen zool (8€) en dat lukt prima!

    Ik zou dus nog niet teveel geld uitgeven aan "echte" schoenen.
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Schoenen heb je pas nodig als je kindje echt buiten gaat lopen.
    Binnen beter op blote voetjes of leren slofjes met antislip.

    Maar 80 euro hoeft echt niet hoor. Mijn dochtertje haar eerste schoentjes waren Elefanten van 25 euro bij van Haren.
     
  13. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Nee joh, die flexschoentjes kosten niet zo veel. Onder de 50 euro heb je echt bijna alle keuze. Shoesme, bunnies, jochie etc. Jij hebt waarschijnlijk de echte loopschoentjes gezien, die kunnen wel wat duurder zijn.
     
  14. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Gewoon vorige collectie online kopen veel 28-35 euro
    Schoebana, topshoes etc
     
  15. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Belangrijk is ook dat ze makkelijk aan te trekken zijn. Anders wordt het schoenen aandoen een drama. Die van ons heeft zo een paar die hij echt niet wil aandoen, alleen omdat het aantrekken wat langer duurt en wat moeilijker is.
     
  16. BB88

    BB88 Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Hier sinds een weekje optrekken en graag willen stappen (met hulp), dus heb de Shoesme slofjes gekocht. Hebben een anti-slipzooltje en zijn met dit weer wat warmer buiten. Doe wat je gevoel je ingeeft, je kan altijd passen en kijken hoe je kindje het erop doet.
    Er wordt hier ook veel gekropen op die slofjes, dus de neusjes slijten wel, maar dat wisten we van te voren :)
    Heb ze trouwens een maatje groter omdat hij nog niet zelfstandig loopt.
     
  17. Liza28

    Liza28 Fanatiek lid

    24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier heeft dl altijd op blote voeten en soms sokjes gelopen.. Ben toen een keer naar de schoenenzaak gegaan en die gaven aan haar lekker op blote voetjes te laten lopen tot ze los loopt.. En eigenlijk pas terug te komen als ze 6 weken los liep.. Dus zo gedaan :) En toen kreeg ze haar eerste paar Shoesme, extreme flex schoentjes.. Dat was in juli ergens.. En nu loopt ze al op Shoesme, Pinocchio, Clic etc met steviger zool! Wel een belangrijk verschil met jouw kindje.. Mijn dochter begon met lopen langs de tafel toen de winter net voorbij was, dus het was een stukje warmer.. Zou in jouw geval dus eerst voor slofjes of sokjes gaan en schoentjes als ze echt buiten gaan lopen... Succes!
     
  18. Nicolientje

    Nicolientje Bekend lid

    18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Mijn zoontje loopt nu twee weken los maar nog steeds lekker op slofjes. Ik heb slofjes van A@pies met schapenvachtvoering. Die zijn heerlijk warm! Ik ga pas voor echte schoenen kijken als nog hij nog een paar weken verder is. Dr. Visser van Scapino staat ook erg goed aangeschreven, ben ook niet van plan € 80,- uit te geven.....
     
  19. MamaVanAnne

    MamaVanAnne Fanatiek lid

    21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb hier gekeken bij de scapino, maar daar is onder de maat 24 totaal geen keus bij ons. (Woon wel in een dorp)
    En ook nog is allemaal met klittenband of laarsjes. Terwijl ik omdat ze nog maar net goed loopt veters wil (ook zodat ze niet zelf steeds uittrekt) en geen hoge schoenen.
    Heb uiteindelijk bij een dorp verderop schoenen gekocht van het merk jochies voor nog geen 40 euro. Daar liep ze heel mooi zo op weg. Vind via internet wat kopen toch wel erg lastig omdat je niet ziet hoe het zit en hoe ze erop loopt.
     

Deel Deze Pagina