Shit hè toch geen opvang

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Heb een auto maar niet veel geld om niet in de buurt te doen

Moet in therapie in Zaandam

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Huh heb jij wel eens met behandalaatra gewerkt ze bellen nooit terug ze weten niks en soms lijkt het ze niks te boeien ik doe zo me best heb alles bedacht alles gebelt zit er gewoon doorheen met hoe en wat opvang want overal hoor ik nee nee en het kan niet enz...

Het CWI heeft na een week eindelijk eens terug gebelt na 20 telefoontje ze zijn er nooit en bellen nooit terug

Ik vind het fijn dat mensen hier meedenken

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb je een partner die werkt? Zoja waarom vraag die geen kinderopvangtoeslag aan?

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Er zijn wat problemen met mijn relatie dus helaas kan dat niet

5. luuus

luuus Niet meer actief

maar met kdv toeslag moet je ook altijd een deel zelf betalen dus kan je niet kijken of je iemand kan vinden die voor een klein prijsje je kindjes opvangt?

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja met kinderbijslag moet je altijd wat bijbetalen, maar de hoeveelheid is afhankelijk van het inkomen.
    Is er ook niet met de partner iets te overleggen? Neem aan dat hij ook wil dat je beter word? Mede voor jullie kleine?

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat is hier met zoveel topics zo. 'Help' 'kunnen jullie even meedenken?' 'wat moet ik doen?', het gaat door en door en door...
    Mensen zijn gewoon blij hier hun ei kwijt te kunnen en dat mensen misschien met invalshoeken komen waar ze zelf nog niet aan gedacht hebben, dat is toch niet zo raar?

@Flowertje; ik hoop dat je eruit komt meissie! Woon zelf helaas helemaal niet in de buurt...

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Komt niet duidelijk over wat ik bedoel..
    Er zijn bakken hulpverleners die haar wellicht wel verder kunnen helpen. En zo kan ze dan wellicht tot een oplossing komen waar ze wat meer aan heeft dan aan heel lief aangeboden hulp. Oplossingen die structureel zijn, waar ze misschien financieel wel een meevaller aan heeft..

Ts, heb je een maatschappelijk werker? Anders eens bij een AMW (algemeen maatschappelijk werk) bij je in de buurt aankloppen. Hier kan je zo een afspraak maken. Ik heb zelf goede ervaringen met hun, ze kunnen je vaak heel praktisch helpen. Wellicht is er een omweg of een maas in de wet waar je niet van af weet. Niet geschoten is altijd mis.

En voor wie het vroeg, ja, ik heb zelf genoeg meegemaakt om te weten dat het MIJ niet hielp als anderen mijn problemen overnamen. Alleen het roer in eigen handen nemen en zelf leren mijn problemen op te lossen heeft me uiteindelijk een sterker persoon gemaakt.

Ik vind het wel heel bijzonder en sympathiek dat een aantal dames al aanboden om op te passen. Dat zie je niet vaak.

Ik bedoel het echt niet zo kwaad hoor ladies.

9. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Flowertje, iemand heeft je toch aangemeld voor deze therapie?
    Vraag of deze persoon je kan helpen opvang te regelen.
    Heb je al een intake-gesprek gehad voor de therapie? Aan hen kun je ook hulp vragen om opvang te regelen.
    En ga anders naar je huisarts. Hij kan je ook helpen in deze.

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    precies!

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik denk dat ze dat echt niet via het maatschappelijk werk geregeld krijgt of wat voor instanties wij zijn tal van instanties afgegaan voor hulp met de kinderen en huishouden toen ik aan het hart werd geopereerd maar er is geen enkele die dat vergoed ik kon het krijgen mits ik uit eigen zak 12 euro per uur zou betalen

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    kind kan niet door vader worden opgevangen op dit moment? Dat lijkt me de meest logische oplossing en anders familie/vrienden, maar dat was lastig begreep ik uit je andere topic.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    kan een buurvrouw of zo niet ff bij jouw kinderen oppassen thuis?

14. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik heb het overal al gevraagd bij de intake bij de dokter bij de psygoloog bij de maatschappelijke werker bij de gemeente bij de belastingdienst bij de CWI ..

Over al zeggen Ze nee
    Alleen de maatschappelijke werken is nog door aan het kijken dus daar wacht ik nog op

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je de post van TS eens goed zou lezen dan zou je kunnen zien dat ze aan iedereen vraagt ( hulpverleners ) wat te doen met dr dochtertje, als iedereen nee tegen dr zegt dan is het toch alleen maar goed van dr dat ze hier dr topic neer zet om zo nog meer hulp te vragen ...

Misschien bedoel je het niet zo kwaad maar het komt wel lullig over ..

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

en kinderopvangtoeslag ( wat hier werd vermeld) heeft ze GEEN recht op omdat je voor kinderopvangtoeslag BEIDE moet werken tegenwoordig.. in het verleden was dit anders, toen hoefde maar 1 van beide ouders te werken als je er recht op wou hebben

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Flowertje je hebt toch wel ouders , schoonouders, partner, andere familieleden of vriendinnen die vast wel 1 dagje op kunnen passen, dat je een soort van rooster maakt?
    Zo is het voor niemand te zwaar.

En anders toch echt via marktplaats, of advertenties in de supermarkt oppas zoeken. Als er een school bij je in de buurt zit misschien een student SPW/SPH ofzo.

Verder heeft je partner ondanks relatieproblemen wel de verplichting vind ik om je te helpen hoor. Hij is toch de papa ook van jullie kindje.

Kan me indenken dat je er helemaal doorheen zit hoor meissie.

En er zijn zeker wel haken en ogen in de indicatiestelling als je wel een partner hebt, dat is echter van veel factoren afhankelijk.
    Heel veel succes!

Deel Deze Pagina