Auw me buik!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Angarcia, Jul 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angarcia

Angarcia Actief lid

Jul 19, 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Vandaag stond ik in de rij van de supermarkt en ineens kreeg ik weer een vervelend gevoel in mijn buik. Nu weet ik niet of het mijn baarmoeder was of me darmen, maar het gaf me wel het idee dat ik snel naar huis moest. Het gaf me zo een gevoel dat het straks of veel erger werd, of dat ik erg snel naar de wc moest... Beide was gelukkig niet het geval, want na even rustig zitten bij thuiskomst, zakte het gelukkig alweer af..
    Iemand dit ook weleens gehad?
    En wat is dat dan??

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Nee, ik herken het niet.Heb je dit al vaker gehad?
    Ik zou dit wel even melden bij je verloskundige.

3. Angarcia

Angarcia Actief lid

Jul 19, 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee dit gevoel niet.... Maar nu ik een tijdje had gezeten zakte het flink af... Alleen toen ik eten aan het koken was kwam het weer... Is eigenlijk een soort van menstruatiepijn...
    Maar ik bel morgen de vk voor de zekerheid.

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Misschien zijn het je banden die een beetje vervelend zijn.kan ook erg vervelend aanvoelen.
    Laat jeweten wat de verloskundige zegt? Ik ben wel benieuwd.

5. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik je verhaal last kwam mij dat heel bekend voor van toen ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, maar toen zag ik je zwangerschapsduur, dus dat klopt niet.

Ik zou denken dat het kindje misschien op je darmen heeft gedrukt/gelegen en dat het daardoor zo voelde.

Maar het lijkt me voor de zekerheid wel verstandig het met je verloskundige te bespreken. Van mijn twee voldragen zwangerschappen herken ik het niet.

6. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Ik heb dat in deze zwangerschap ontzettend vaak. En ik heb het advies gekregen rustiger aan te doen.
    Ik heb er ook al een paar keer voor aan de CTG gehangen, onderzoeken gehad, maar daar kwam niets uit.

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Bij mij voelde het zo als ik last van mijn darmen had.
    Lijkt wel een beetje op menstruatiepijn maar iets scherpere pijn.

8. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

Feb 21, 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Misschien bandenpijn en/of de groei van je baarmoeder?
    Voor de zekerheid kan je het de verloskundige bellen, zij vragen goed uit waar je de pijn voelde en hoe het 'verloop' is.

9. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    misschien al eens een oefenweee?

Ik had dit ook al heel snel en het voelt een beetje aan als buikgriep/menstruatiepijn.. maar dan een beetje erger :)

10. Angarcia

Angarcia Actief lid

Jul 19, 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja inderdaad, lijkt net of het je darmen zijn, maar het zou ook een beginnende menstruatiepijn kunnen zijn.

Me banden zijn het denk ik niet, daar heb ik ook weleens last van maar dat is meestal een andere plek en een ander gevoel.

Ik kan de verloskundige om 13.00 uur bellen, anders moet ik het spoed nummer bellen en dat lijkt mij niet nodig.
    Ik laat het weten als ik meer weet.

11. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    komt wel goed! :D Als ge nu 39weken zijt en ge hebt een constante pijn in u buik die een beetje lijkt op buikgriep/menstruatiepijn zou dit een begin van de arbeid kunnen zijn :D (dat zeiden ze me gisteren toch.. jammer genoeg zette het door)

12. Angarcia

Angarcia Actief lid

Jul 19, 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nog maar 29 weken, dus van mij mag het nog wel ff blijven zitten... ;)

13. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    idd :D en wat zei de dokter?

14. Angarcia

Angarcia Actief lid

Jul 19, 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb de verloskundige net gesproken.
    Het is zo dat de kleine nu mogelijk een groeispurt aan het maken is.
    De een voelt dit wel en de ander niet. Ik voel dit dus duidelijk wel.
    Doordat ik het vooral voel bij inspanning, is het verstandig om alles wat ik doe in etappes te doen en tussendoor veel te rusten.
    De "menstruatiepijn" kan nog veel erger worden en als het echt zeer gaat doen mag ik eventueel een paracetamol nemen.

15. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Heb dit inderdaad ook wel gehad, menstruatie achtige/zeurende pijn in mijn onderbuik. Harde buiken regelmatig, en ook pijn in mijn boven buik.
    Bleek uiteindelijk een groeispurt te zijn.

Share This Page