shit, is dit '' Het '' gesprek ?? uhh

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by kippiekip, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier laatst ook die vraag. Maar hij geloofde dus niet dat ze uit mijn navel zijn gekomen ;) Ik heb eerlijk gezegd dat als mensen heel verliefd zijn, ze samen willen vrijen/knuffelen en dan gaat er een baby in de buik groeien en komt ie uit de vagina. antwoord: agatsie écht?? heb m dr niet meer over gehoord ;p

2. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier een zoontje van vier maar met de derde op komst is het nu ook regelmatig onderwerp van gesprek.

Heb verteld dat papa zaadjes heeft en mama eitjes en dat papa zijn zaadjes bij mama's eitje heeft gedaan en dat er nu een babietje groeit. En dat het heeeeeel lang duurt (wij vinden 9 mnd lang maar voor kinderen is het helemaal hun halve leven ;).
    En dat de baby dan uit mijn buik komt door een gaatje vlak bij mijn plasser (jongens hebben een piemel en meisjes een plasser bij ons ).
    Ik vertel ook regelmatig hoe groot het kindje nu is en laat het dan zien (zo groot als een banaan bv. ;)

Dit vertelt hij nu dus aan iedereen die het wil horen ;)

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Mijn moeder las ons al uit "het ei van mama" voor voordat we vroegen waar nou de babies vandaan kwamen. Ik vond het als kind een erg leuk boek. Nu vind ik er vooral leuk aan dat het best direct is en niet "als twee mensen van elkaar houden komt er vanzelf een kindje...". Het boek is heel duidelijk en laat je kind ook niet met vragen achter.

4. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet om heen draaien en gewoon eerlijk zijn in kindertaal. Hier dus uitgelegt aan zoon van 4 die vroeg hoe de baby uit de buik kwam, dat mama's een extra gaatje hebben. Een gaatje om te plassen, een gaatje om te poepen en een gaatje waar de baby uitkomt.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou niet de term knuffelen gebruiken. Dat doen kinderen zelf ook en daar komen dus geen kindjes van ;).

Wij hebben de term 'vrijen' gebruikt. Papa en mama gingen met elkaar vrijen, zaadje bij eitje in mama's buik, etc. M vond het matig boeiend :D

6. Hester

Hester Niet meer actief

Onze oudste ging mee naar de echo's toen ik zwanger was van zijn broertje en zag de buik (en dus de baby) groeien. Toen de baby groot genoeg was, werd hij geboren. Had ik even geluk dat ons tweede kindje via een keizersnede werd geboren :D Hij vond die snee heel cool en denkt nu dat alle baby's via een snee uit de buik komen in het ziekenhuis.
    Hoe ze erin komen, heeft hij me nog nooit gevraagd ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier op een dag.. zei dochterlief "mam, toen ik nog niet geboren was zat ik in jouw buik he?"
    "eh ja.. "
    "en waar was lotje dan?" (haar knuffel)
    "eh.. die lag daar op de verwarming"
    "ohja! en toen kwam ik uit je buik en heb ik lotje gepakt en toen mocht ik lotje meenemen toch!?"

tja.. :)

overigens snapt ze prima hoe het werkt met babies uit buiken..
    maar de exacte lokatie heeft ze nog niet naar gevraagd.. en heb ik dr dus ook nog niet uitgelegd.
    dat komt vast vanzelf

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi ... M zegt heel vaak: "toen ik nog in jouw buik zat ..." en dan komt iets onwaarschijnlijks zoals "... at ik iedere dag een lolly"

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou ook gewoon uitleggen dat de papa en de mama met elkaar vrijen en dat de mama dan zwanger kan worden. De meeste kinderen zullen 'vrijen' best accepteren. Als ze doorvragen, mag je er vanuit gaan dat ze er dus aan toe zijn om er meer van te weten. Dan zou ik ook gewoon vertellen dat de man zijn piemel (of plasser of hoe je het ook noemen wilt) in het gaatje (of verzin een andere term) van de vrouw stopt. (Ik las hierboven iets over drie gaatjes bij vrouwen: één om te plassen, één om te poepen en één om een baby te krijgen. Duidelijk zat toch?)

Ik weet dat dit voor sommige mensen een gevoelig onderwerp is en dat niet iedereen het geschikt vindt voor kinderen. Maar ik ben persoonlijk niet zo voor de flauwekul antwoorden. Kinderen komen niet uit de rode kool, niet van de ooievaar en een vrouw raakt niet zwanger door te knuffelen of simpelweg omdat ze verliefd is. Ik ben er dus voorstander van om het te vertellen zoals het is. En het mooie van een kinderbrein is: als ze er nog niet aan toe zijn, gaat jouw uitleg het ene oor in en het andere oor weer uit en blijft het niet bij ze hangen.

10. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    '

Die van de gaatjes kwam dus van mij. Ook ik ben niet voor de flauwekul verhalen. Straks is kind bang om te knuffelen of te poepen etc omdat daar babies van komen. Ik ben het liefst gewoon eerlijk in kindertaal, en de voorlichting zal zich met de jaren steeds wat uitbreiden.

Daarnaast heb ik de gaatjes wel uitgelegd terwijl ze beide met keizersnede zijn gekomen. Hem dus verteld dat als het via het gaatje niet kan dat de dokter dan een sneetje maakt.

11. Saskia78

mja dochterlief weet prima dat het uit "je plasser" komt
    en nee.. dat heeft ze niet van mij :)
    geen idee wie dat dr vertelt heeft eigenlijk.. wellicht iemand op school?

maar ze is regelmatig te vinden met een baby onder dr tshirt die dan netjes op de juiste plek geboren word :)

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik ben net zwanger van de derde en onze oudste zoon is ook 5,5. Hij weet het nog niet, maar ik verwacht wel dat hij zal gaan vragen hoe die baby in mijn buik is gekomen, als we het gaan vertellen.
    Ik denk dat ik er maar zoiets van maak: papa heeft een zaadje in mama's buik gestopt en daar groeit nu een kindje uit. En mama heeft niet alleen een plasgaatje, maar ook een speciaal babygaatje, en als hij groot genoeg is, komt hij daardoor weer naar buiten. Niet al te expliciet, maar hopelijk wel duidelijk genoeg voor zijn nieuwsgierigheid. En ze hebben hier al wel eens geitjes geboren zien worden, dus hij kan zich er vast wel iets bij voorstellen, ahum........

Ik vind het hele gebeuren van piemels in vagina's nog een hele stap te ver voor hem. Hij is op geen enkele manier geinteresseerd in seks, komt er verder ook niet mee in aanraking omdat hij weinig tv kijkt en niet computert, vraagt nooit ergens naar en zit niet aan zichzelf te frutten en ik voel niet echt de behoefte om die interesse aan te wakkeren.

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    heb hier uitgelegd dat als papas en mamas veel knuffelen zij een kindje kunnen krijgen...dat ze eerst een zaadje zijn en een eitje en dat dat dan een baby wordt...toen kreeg ik wel meteen de vraag van mijn 5 jarige zoontje hoe de baby er dan uit komt...en heb gezegd dat mamas daar een speciaal gaatje voor hebben bij hun plasser...
    wil hem geen onzindingen vertellen , hij is erg pienter...(maarja dat knuffelen moet wel anders ze zijn nog echt te klein dan voor het uitgebreide verhaal)...
    dus nu vragen ze ook steeds (dochter van 3 dus ook) was ik ook een zaadje en een eitje en jij mama en jij papa en de poes...en ze gaan ze iedereen af hihi

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nu ik deze topic lees schiet mij een leuke foto te binnen. Ik zou zeggen hou het vooral digitaal!! :D

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,970
    113
    Haha ik moet echt lachen om die digitale vergelijkingen ;)
    misschien kun je ook nog zeggen dat mama een hele coole 'app' in dr buik heeft en als ze een zaadje download van papa dat er dan een bestandje aangemaakt wordt wat een kindje wordt ;)

Toen ik in mijn klas (ben leerkracht van groep 1 t/m 4) vertelde dat ik zwanger was was ik ook wel bang dat er een bijdehandte vraag zou komen hoe die baby er dan in kwam, maar die vraag is er niet geweest. Wel vroegen ze of de baby ook schopte enzo.

Ik weet nog dat mijn moeder vroeger vertelde over een eitje in mama's buik (en dan zag ik ook een echt hardgekookt ei voor me) en als er een zaadje (zonnebloempitje) van papa bij kwam dan groeide er een kindje.. toen was ik een jaar of 5 denk ik. Ik heb me toen nooit afgevraagd hoe die twee dan bijelkaar kwamen... zover denk je niet als kind volgens mij..

Ik moet altijd lachen om het verhaal wat ik nou al van verschillende ouders gehoord heb dat hun kinderen er op een dag achterkomen dat hun ouders 'het' toch minstens zo vaak moeten hebben gedaan als dat er kinderen zijn :D en dit dan vol afschuw verkondigen (meestal zijn dit kinderen rond de 10,11 jaar)

16. Saskia78

@ikkie: en meer dan eens ook.. Want broertjes en zusjes.
    Dat het niet perse functioneel hoeft te zijn komt opkam nog niet in ze op :)

Share This Page