Hoi, Ik heb zojuist een koortslip welkom mogen heten:x Echt al heel lang niet meer gehad!! Wel 2 jaar niet volgens mij. Ik weet dat het bij baby's echt gevaarlijk kan zijn, maar tot wanneer, welke leeftijd? Ik blijf met mijn gezicht maar goed uit de buurt van mijn dochtertje en ik laat haar graaiende handjes ook maar even uit mijn mond en gezicht
Anders ff Compeed Lippads kopen bij de drogist! Die kun je over de koortslip heenplakken. Het droogt de koortslip uit en de kans op besmetting is een stuk kleiner.
Hi Sunshine Dus je hebt ook een mond soa (zoals mijn zus en ik het grappend noemen). Schrik niet voor onderstaande boodschap, dit is in het ergste geval: Het eerste half jaar is het "levens" gevaarlijk voor je baby. Het kan een hersenbeschadiging veroorzaken met blijvend letsel of zelfs de dood. Het is heel verstandig om die compeed lipblaasjes pleisters te gebruiken en veel je handen wassen en desinfect te gebruiken. Geen kusjes en dingen als bekers/rietjes/tandenborstel delen. Ik had er 1 meteen na de bevalling en moest er spontaan van huilen. Het niet kunnen knuffelen van je kindje, hartverscheurend! Hopelijk ben je er snel weer van verlost. Alleen de blaasjes zijn besmettelijk he. Dus als er een korstje op zit is het al weer wat veiliger!
Oh ja dat was ook echt mijn ergste nachtmerrie om rondom de bevalling/kraamweek een koorstblaar te krijgen, Wat moet dat moeilijk zijn geweest voor je! En inderdaad een SOA lip noem ik het ook hier Ik wist dat het zo gevaarlijk was inderdaad maar niet tot welke leeftijd. Al zou ze al 16 zijn zou ik nog steeds uit haar buurt blijven. Heb het zelf trouwens pas op mijn 30e ofzo voor het eerst gehad! Zo jammer! Ga morgen die compeedlipblaasjespleisters(leuk woord voor galgje) maar gelijk halen.