zwangerschaps cursis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    woensdag ga ik voor het eerst naar zwangerschaps cursis!!! Het lijkt me best leuk! ik heb gehoord dat het meer lang leve de lol is dan dat je er echt wat van opsteekt. Je bent daar natuurlijk met allemaal vrouwen die ongeveer net zo ver zijn als jou, dus dat is al heel erg leuk natuurlijk.
    Zijn er al meer April mama's to be die ook naar de cursis gaan? of andere mama's to be? En hoe vonden/ vinden jullie het?
    Ik wil ook nog graag op zwangerschaps zwemmen een paar keer. Lijkt me ook erg lekker en ontspannend in het warme water! :D

    groetjes.
     
  2. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ga je naar zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga?
    Ik vond zelf de yoga heel erg fijn (en ook gezellig natuurlijk).
    Gina
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik zou niet weten wat ik moet gaan doen....ik vind het een beetje eng om me op te geven hahahaha


    en Wanneer moet je je eigenlijk opgeven voor zo'n cursus ? bij hoeveel weken?
     
  4. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb zwangerschapsgym gedaan en ik heb mezelf opgegeven toen ik rond de 20 weken zwanger was, met 26 weken had ik mijn eerste gymavondje.
    Het is echt ontzettend gezellig, je zit er idd met meiden die even ver zijn als jij en het is heel leuk om ervaringen uit te wisselen en natuurlijk steek je er ook nog wat van op, tussen al het giebelen door ;)
    Ik zou het in ieder geval bij een volgende zwangerschap weer doen.
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik ga me opgeven voor de cursus Zwanger en in Vorm dat is in het wijkgebouw hier.
     
  6. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi,

    Ik heb me opgegeven voor de cursus samen bevallen. Dat kan ik samen met mijn partner doen omdat ik net als Saraah het eng vind om alleen te gaan. (beetje onzekerheid van mij denk ik).

    Ik heb nog wel gedacht aan zwangerschapsyoga omdat mijn schoonzus daar goede ervaring mee heeft, maar die cursus zat al vol toen ik belde. Ik heb gebeld toen ik 17 weken zwanger was.

    Dus volgens mij moet je best wel snel zijn! Maar dat kan verschillen per dorp of stad.

    Groetjes,
    Tamara
     
  7. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik doe aan zwangerschaps-yoga en het bevalt me goed. Ik had gebeld voor info en daar adviseerden ze mij om met 13 weken te starten, maar dat vond ik zelf een beetje vroeg. In ieder geval wordt aangeraden niet later als met 20 weken te starten, omdat je anders niet genoeg lessen kunt volgen om de ademhalingstechnieken onder de knie te krijgen.

    Het is dus zo dat je elk gewenst moment kunt starten, dat betekent dat de groep heel gemengd is qua uitgerekende datum. Elke 4e les is een partnerles en dat is ook erg leuk.

    Daarnaast ga ik 1x in de week naar zwangerschapszwemmen en dit is ook erg gezellig. Goed voor de conditie en na afloop lekker in het warme bubbelbad :D
     
  8. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja dat ga ik ook doen.. zwemmen!! :D
     
  9. 11 februari gaan wij een weekje op wintersport, ben een echte fan van het skien en ben ook echt van plan om op de latten te staan. Ik ben nu 13 weken zwanger en zal dan 16 weken zwanger zijn.

    Wij heeft er ook rond 16 weken zwangerschap op de latten gestaan en wat was je ervaring??

    Ben gelukkig nog niet echt dik en mijn skibroek krijg ik nog gewoon dicht. Heb mij wel voor genomen om het rustiger aan te doen en niet al te gekke dingen te doen. Skien is gewoon te leuk om niet te doen, zolang het natuurlijk verantwoord is. Maar ik heb begrepen dat je tot 20 weken elke sport mag uitoefenen. De baby zit nog zo goed verborgen, dat het risco zelfs bij vallen erg klein is.
     
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Ik heb me ook opgegeven voor gym, misschien een beetje vroeg maar mijn vriendin is 16 weken zwanger en we wilden proberen om bij elkaar in een groep te komen.

    Dit is gelukt maar betekend voor mij dat ik een beetje vroeger begin met de gym dan 'normaal' .

    3 april is het zover en gaan we beginnen, lekker met zijn tweeën.

    Groetjes
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat ik ga doen is ook gym, en dan via de "thuiszorg" vereniging. Dus ik krijg ook nog korting omdat ik er lid van ben geworden. Wel zo handig als je zwanger bent! je hebt je geld er meteen uit!
    Ik laat donderdag wel weten hoe het is geweest!
    Volgende week ga ik een keer mee doen met zwemmen.
     
  12. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik ga samen met mijn vriend naar een haptonoom Dit vanwege de ziekte in mijn rug.. Ik ga vrijdag voor het eerst... spannend.. suc6
     
  13. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik begin ook woensdag!! haha, grappig hé? Vaak op dezelfde dag naar de VK, dezelfde dag de pretecho gehad..

    Ben ook benieuwd hoe het zal zijn.

    Zwemmen moet je zeker doen, is top hoor. lekker ontspannend.
     
  14. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ik begin maandag 30 januari met de zwangerschapsgym ik was al begonnen met zwangerschapszwemmen ga morgen voor de derde keer
     
  15. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaa ja gekker moet het toch niet worden!!! alles hetzelfde tot nu toe! wat een toeval ;)
     
  16. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi,

    Bij de eerste ook zo'n zwangerschapscursus gedaan. Ik vond het niks, maar ik ben dan ook niet echt iemand die sociaal is zal ik maar zeggen.
    Het was inderdaad meer een klets avondje. Ik vond het wel fijn om te horen dat ik niet de enige was met bepaalde klachten. Toen we het puffen en dergelijke zouden gaan leren was ik al niet meer bij de cursus en was ik al (te vroeg bevallen) van onze zoon. En ik moet zeggen zonder de puf cursus lukt het ook. Je wordt goed geholpen bij de bevalling. Bij de tweede ook geen cursus gedaan en nu Angela zwanger is wil ze ook geen cursus.

    Als je er zin in hebt en je ervaringen wil delen is het zeker de moeite waard.

    Groetjes Diane
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben gisteren voor het eerst naar zwangerschaps cursis geweest!!! Was echt heel leuk om mee te maken. We zitten in een groepje van 8 vrouwen, en de mevrouw die ons les geeft is zelf net zo ver als ons zwanger, dus dat is erg grappig. Ze stopt er dan ook over een paar weken mee. Zodat we een andere lerares krijgen de laatste weken. In de 8e les mogen de mannen mee Ben benieuwd wat die er van vinden. We hebben gisteren besproken wie er allemaal zwangerschaps kwaaltjes hebben en zo. Ben de enige die last heeft van mijn bekken En we hebben grond oefeningen gedaan, maar sommige oefeningen kan ik echt niet mee doen, veel te pijnlijk helaas. Het duurt een uur en het liep zelfs uit! Over een week ga ik weer, niet volgende week, maar woensdag een week later. Hou jullie op de hoogte!

    Ik wil a.s. woensdag morgen naar zwangerschaps zwemmen gaan :D
     
  18. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ook ik ben gister voor het eerst naar de "puf-club" geweest! Normaal is het ook een groepje van 8, maar omdat de andere groep te vol was, hebben ze er eentje extra toegevoegd. nu zit ik met drie andere zwangeren op zwangerschapsbegeleiding. Erg erg leuk! Kon het gelukkig goed vinden met de andere aanwezigen. Dat zou anders wel eeen nadeel zijn, van zo een klein groepje. Onze mannen mogen ook de 8ste les mee! Verder is de inhoud van de les zo een beetje hetzelfde als bij Mouschy.

    Erg leuk om heerlijk te kletsen met vrouwen die even ver zijn. (net als hier, maar dan in real life) Kortom, de moeite waard!
     
  19. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Bij de 1e had ik gym gedaan, bij de 2e yoga. En dat laatste vond ik veel leuker. Dus nu ga ik weer op yoga. Bij ons (Rotterdam omgeving) kun je je opgeven vanaf 12 weken. Het is een cursus van 12 bijeenkomsten, waarvan 1 partnerles (als je partner mee wil, niet verplicht). En ik begin eind maart.
     
  20. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik wil ook zwemmen :(

    Maar hoe kom ik aan een adresje?! En word ut ook vergoed net zoals zwangerschapsgym?!
     

Deel Deze Pagina