Flesweigeren, hoe is dat bij jullie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Gentle, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia weigerde gisteren de eerste minuten de fles. Ze krijgt sinds een week 's avonds een fles, en voor de rest nog BV. Die fles is voor mij belangrijk, omdat het me meer rust geeft wat betreft de BV. Helaas was ze gisteren aan het rommelen. Met haar tong er omheen draaien, hoofd afwenden, het was echt lastig! Af en toe dronk ze een slok, en na een paar minuten pakte ze hem toch wel en heeft ze de fles leeg gedronken. Eergisteren was het ook al lastig, alhoewel ze toen sneller ging drinken.

Is dit het begin van het echt de fles weigeren, of is het tijdelijk? Ik baal er behoorlijk van dat het zo'n worsteling is. Ze draait, schopt, slaat erbij en het is zo niet een rustig moment om lekker d'r buikje vol te drinken :( Ik was zelfs al aan het bedenken of ik haar 's ochtends ook een FV zou geven ipv een BV, maar nu heb ik daar eigenlijk weinig zin meer in. Als het zo'n gevecht is, geef ik liever BV!

Iemand een tip?

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heb je geprobeerd haar lekker in haar eigen kamertje de fles te geven? mischien wilt ze liever in een rustigere omgeving eten. althans dat heeft maddox wel. ik geef geen bv maar als ik hem in de woonkamer een fles geeft is het niet te doen. slokje nemen zichzelf naar achteren gooien vervelend doen totdat ik met hem in zn eigen kamer ga zitten. dan drinkt hij zonder gezeur alles leeg.
    mischien zou je dat kunnen proberen.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb het probleem gevonden. IK! Ze wil van mij geen fles... Kan ik hier nog wat aan doen? Moet ik het steeds blijven proberen? Ik zou namelijk misschien wel verder willen afbouwen, maar dat kan niet als ze die fles niet van mij aanneemt!

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik denk dat het toch een kwestie is van blijven proberen. Ze assosieert jou natuurlijk ook nog steeds met bv wat ook logisch is.
    Gelukkig werkt het hier wel goed, hier ook 1 a 2 bv vervangen door kv, als ik vrij ben krijgt ze 1 fles van mij en als ik moet werken krijgt ze er 2 op kdv of elders. Hier houdt ze het flesje zelf vast, dat werkt prima, misschien kun je proberen of dat ze het zelf vast wil houden.

Deel Deze Pagina