Hallo dames Ik ben der weer ik snap er niks meer van?! Miss iemand? Me ovualtie test blijft een licht streepje aangeven. Heb ik dan geen eisprong? Bovenste is de oudste de onderste in vandaag van clear blue Alvast bedankt
Je moet lichte streepjes zien als negatief. Alleen strepen die even duidelijk of duidelijker zijn dan de teststreep zijn positief. De ene vrouw heeft altijd een lichte streep op haar ovulatietest, de ander alleen een paar dagen voor en na de ovulatie. Misschien test je in de verkeerde periode? Het is denk ik wel handig als je dezelfde soort testen gebruikt om zo goed te kunnen vergelijken. Je zou vandaag nog 1 van de kruitvat kunnen proberen, misschien is deze vandaag positief. Daarnaast is het handig om altijd rond dezelfde tijd te testen en als je het gevoel hebt dat de test bijna positief wordt, twee keer per dag op vaste tijden te gaan testen. Heb je veel gedronken 2 uur voor het doen van de test? Dat kan namelijk ook invloed hebben op de duidelijkheid van de streep. Ik heb ook wel eens gehoord dat het wel eens voor kan komen dat een vrouw een keer geen eisprong heeft.
Een vrouw heeft de gehele cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, LH in haar lichaam waarop een ovulatietest kan reageren met een licht tweede streepje. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Dan heb je je LH-piek te pakken. Hoe lang duurden je voorgaande cyclussen? Op welke cyclusdag ben je begonnen met testen? Goed mogelijk dat je eisprong nog moet komen.
Hoooii Me cyclus was 28 dagen het is pas me 3 de na me bevalling Ik geef borstvoeding,zou het kunnen dat ik door de borstvoeding geen eisprong heb?
Dat zou kunnen. Gebaseerd op een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. Je kunt dus het beste al starten met ovulatietesten op dag 9 en net zo lang doortesten tot beide streepjes minstens even donker zijn. Op welke dag ben jij begonnen met testen eigenlijk? Ik zie 4 testen met roze dop. Betekent dat dat je vanaf dag 14 pas bent begonnen met testen? Dat is dus te laat. Kans is aanwezig dat je eisprong op dag 14 of eerder al is geweest! Een ovulatietest geeft namelijk alleen de LH-piek weer (24 tot 48 uur) voorafgaand aan de eisprong en niet de eisprong zelf.