Onze meid is inmiddels 3 maandjes en we zijn vandaag naar mijn zusje haar pretecho geweest en daarna bij hun een broodje gegeten. We waren in totaal met z´n 11 personen. Toen we aankomen was er niks aan de hand even bij oma op schoot, bij tante op schoot lachen naar iedereen. na 2 uurtjes begon ze te huilen en was niet meer te stoppen, dus ben ik met haar naar boven gegaan waar niemand was daar werd ze rustig en begon weer te lachen en viel uiteindelijk voor een uurtje in slaap. Vervolgens gingen haar flesje ook niet lekker vandaag, ipv 5 flesjes van 150 cc had ze vandaag 2 flesjes van 150 cc en de andere 3 100 cc en nog minder. Ik moest ff boodschappen doen en toen ik thuis kwam had mijn man haar een flesje gegeven en daarna was ze weer hevig aan het huilen....ik kom thuis en neem haar over en ze is stil en begint te lachen. Ik denk zelf dat ze nog te klein is om zo lang op visite te gaan (vandaag van 10:30 tot 15:30 uur), of zit ze in een soort van fase waarin ze aan drukte moet wennen ofzo? Als ik thuis met haar ben is er nooit wat aan de hand, huilt alleen als ze honger heeft.
Ben je nu voor het eerst met haar ergens op visite geweest?? Dan kan ik me voorstellen dat ze even moet wennen... en als je dan meteen zo lang weg bent kan dat voor haar natuurlijk wel vervelend zijn. Maar twee uur wakker is misschien ook wel een lange tijd? Mijn dochter gaat al vanaf het begin (vanaf dat ze een week of drie was) overal mee heen. Als het te druk is gaat ze lekker in de draagdoek, tegen mama aan en valt ze vrijwel altijd direct in slaap (haar wereldje is op die manier lekker klein). Vaak nemen we de reiswieg mee, dan kan ze in haar eigen vertrouwde omgeving slapen. Of er geluid is maakt haar gelukkig niet uit (sterker nog, als het stil is gaat ze echt niet slapen).
Als dat voor het eerst was, is dat natuurlijk heel heftig..! Ik zorg altijd dat mijn zoontje op zijn tijden kan slapen. Dus ook bij anderen. Kan/mag dat niet, dan kom ik niet.. is een beetje mijn motto! Of heel kort, zodat we weer op tijd naar huis kunnen. Ik neem tot nu toe altijd de reiswieg mee en straks een reistentje of campingbedje als anderen dat niet hebben. Ook probeer ik altijd één uitje per dag te doen, dus niet van hot naar her, bij iedereen op schoot en nog boodschappen doen. En als er ergens veel mensen komen (verjaardag of iets dergelijks), dan blijft Simon meestal bij ons twee of op een kleed/box. Heel soms mag 1 persoon hem wel even vasthouden, maar van arm tot arm doen wij niet (meer). Het is geen pop en als je met hem wit knuffelen, kom je maar langs of spreken we wel wat af. Mijn zoontje is al eens helemaal overprikkeld geweest na veel mensen en bezoek, dus zo proberen we het enigszins rustig te houden voor hem. Dus ik stem het heel erg op mijn zoontje af!
Ons zoontje raakte en raakt nu nog erg snel overprikkeld. We gaan dus ook altijd hooguit 1 uurtje op visite en er is 1 iemand die hem vast mag houden en meer niet. De meeste mensen snappen er geen drol van en kijken ons 'boos' aan, plus dat we een hele stortvloed aan commentaar over ons heen krijgen. Maar wij zitten een paar dagen met een ventje die totaal uit zijn hum is en niet wil slapen, terwijl zij nergens last van hebben en lekker kunnen slapen. Ik denk dus idd dat het allemaal net even teveel was voor je meisje.
We gaan wel vaker met haar weg hoor, naar het bos, strand, park, winkelcentrum etc etc. en op visite gingen we voor het eerst toen ze 4 weken was, verjaardag van mijn zusje....daar begon de ellende waren toen ook iets van 12 personen en na een uur ook vreselijk huilen en dat heeft wel 3 uur geduurd. ze is toen alleen bij mij en mijn man op schoot geweest. en verder gaan we weleens naar mijn ouders of schoonouders dat is verder geen probleem, gewoon ff een uurtje of 2 wat drinken en dan weer weg maar dan zijn er ook niet zoveel mensen, het gaat er echt om dat ze zo van slag is als het druk is bij mensen thuis (buiten heeft ze er geen last van) dus 11 mensen die doorelkaar heen praten/schreeuwen/kletsen/deuren dichtknallen etc etc. we zijn nu uitgenodigd voor een kinderfeestje van 1 tot 5 uur over 2 weken, komen zeker 12 kinderen en 30 volwassenen. Heb al besloten om niet te gaan......als ze al met 10 mensen overprikkeld is laat staan 42 personen. En we spreken deze personen toch nooit, krijgen nu voor het eerst een uitnodiging, mijn schoonouders vonden het vorig jaar daar ook al vreselijk druk en lawaaierig dus die gaan dit jaar ook niet meer. Gisteravond is ze pas om 22:00 uur in slaap gevallen. Vanochtend was alles weer goed, vrolijk, flesjes goed leegdrinken en ligt nu weer rustig te slapen.
Ja, hier precies hetzelfde. In drukke situaties blijft ze ook lekker bij haar papa/mama, bij een ander wil ze dan ook helemaal niet. Als iemand anders haar pakt zie je de paniek in haar ogen, dat wil ik dus niet. Als het te lawaaiig wordt, loop ik meestal even naar een rustige plek of we gaan gewoon naar huis (en als ze moe word ook).
Ik denk inderdaad dat het een beetje teveel was voor je meisje.. Toen I. 3 maanden was, was een half uurtje 'socializen' vaak al meer dan genoeg. Daarna begon ze te huilen en stopte pas weer als we weg waren uit de drukte. Zelfs als ik haar al die tijd bij me op schoot had gehouden. Vanaf 4,5e maand kon ze langzaam iets meer hebben, maar zelfs nu ze de 8 maanden is gepasseerd is 2 uur in de drukte wel de max hoor...en daarna moet ze echt naar bed!