Shoarma bestellen en wokken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angarcia, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook gwoon shoarma gegeten :D

2. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Je kan t zo gek maken als je zelf wilt met wat wel en wat niet te eten. Ik had afgelopen week in een normaal gesproken goed restaurant zalm besteld. Heerlijk bereid maar toen ik bij het midden kwam begon het raar te smaken; dat was dus gewoon nog niet gaar. Moet ik dan ook maar niet meer uit eten gaan in gewoon goede restaurants?
    Heb er overigens niks van gemerkt qua ziek zijn of wat dan ook hoor;)

3. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja maar zalm hoeft ook niet persé gaar te zijn..
    Met kip bijvoorbeeld, vind ik het toch echt niet kunnen als dat niet goed gaar is..!

4. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    als je je doner/shoarma gewoon bij een nette tent haalt is er echt niks aan de hand.

zelfde geldt voor een net wokrestaurant, alleen moet je dan natuurlijk niet alles eten (rauwe vleesdingen enzo)

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Shoarma is niet slechter of gevaarlijker als je zwanger bent...hou zelf niet echt van shoarma uit zo'n tent.
    Wat vreemd dat t zo onhygienisch is bij de wok....
    Ik heb heerlijk gewokt hoor, nou ja, liet t vlees op zo'n plaat bakken en vertelde dat ik zwanger was en of t goed doorbakken kon worden. Ze sneden t dan in stukjes en lieten t langer op de plaat

6. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik was toch echt wezen wokken in een sjieke tent hoor maar toch voedselvergiftiging en 6 weken opname ziekenhuis ;) zegt dus echt niks.

Het was toen 32-33 graden en als ze dan de producten ACHTER in de keuken (zie je niet) niet goed koelen of uren buiten de koeling hebben staan en jij eet dat uren/een dag later, Tsja dan word je zo ziek als een hond.. En je kunt echt niet weten of dat goed gekoeld is geweest of niet ;)

Ook is het zo dat je op moet letten of ze telkens een nieuw bord pakken. Als je rauwe vlees/kip pakt om gebakken te worden, moet je daarna wel een schoon bord krijgen. En ook kijken of ze de snijplanken gescheiden houden. Rauwe vis voor vis, kip voor kip, etc. En geen gaar vlees op een snijplank/bord waar rauw vlees op heeft gelegen.

De meest sjieke tenten kunnen dus ook onhygiënisch te werk gaan hoor.

Deel Deze Pagina