Hallo, ik verdraag de geur van chloor niet, maar wil wel graag hygienisch schoonmaken. Nu hoor ik dat dit ook met dettol kan, maar op de verpakking staat niet hoe je het dan moet verdunnen. Klopt dit (dat je er mee kunt schoonmaken) en hoe moet je het dan verdunnen? Of weet iemand een ander goed middel om bacteriendodend schoon te maken? Ik denk aan wc, koelkast aanrechtblad? Alvast bedankt van deze poetsvrouw
oh jee, hoe moest ik dat weten? Ik heb het vanmorgen flink gebruikt, ook nog in een grote dosis! vandaar m ijn vraag over verdunnen. Waarom is het schadelijk? En hoe erg is het (schrik van je hoofdletters GEEN!)
Jeetje zeg! Waar heb je dat nou vandaan?! Niks van waar. @Plientje: ik deed altijd een scheutje door wat water heen. Die geur kwam mij weer m'n neus uit , dus ben ik wat anders gaan gebruiken. Geen zorgen hoor, kan echt geen kwaad om dat spul tijdens de zwangerschap te gebruiken! Sopze!
Hoi, Het is al een poosje geleden, maar in mijn kraamstages (in de jaren '92/'94) mochten wij geen Dettol gebruiken, de reden weet ik eigenlijk niet meer. Ik zou er in iedergeval mee oppassen en eventueel goed navragen bij bijvoorbeeld de verloskundige of het verstandig om te gebruiken. Groetjes Monique
De link die Vera gaf is herzien in 2004 dus na mijn stages. Het is jammer dat ik de regen niet meer weet...... Monique
Toen ik op een zorg groep werkte daar moesten we alles schoonmaken met detol toen een collega zwanger was mocht ze dat niet meer vandaar dat ik ei dat het niet mocht.
Ik heb een fles detol gepakt en hier staat het volgende. Zwangerschap Er is voorzichtigheid geboden wanneer dit product word gebruikt tijdens de zwangerschp omdat er onvoldoende informatie bekend is over de effecten bij zwangerschap. Vraag uw arts of apotheker om advies
Wat je ook kan gebruiken...is http://www.nudos.nl/bam%20bam.jpg In principe is dit een kennel/catteryreiniger.Verkocht word het bij dierenspeciaalzaken en dierenwinkels.Dit product breekt de urinegeur af;eigenlijk net als chloor. Intussen kan het geen kwaad voor dier en mens en is het volledig biologisch afbreekbaar.Ik gebruik het voor de kennels van mijn honden en ook hier thuis voor de wc...Prijs is wat aan de hoge kant,maar het werkt perfect en heeft een milde mintgeur En dat vind ik ideaal nu ik zwanger ben en ook misselijk af en toe... Susi
Dettol is heerlijk spul om mee schoon te maken. Gewoon een klein scheutje in een emmertje is voldoende hoor.
Ik zou zelf ook niet weten waarom je tijdens je zwangerschap geen dettol mag gebruiken. Je moet toch sowieso voorzichtig aan doen met schoonmaakmiddelen? Ik was bijna iedere dag 2 keer, als ik thuis ben, mn handen met dettol (zo'n handpompje)
bedankt voor jullie reacties! Misschien heeft het ook wat te maken met de concentraties die worden gebruikt? Enfin, ik maak schoon met handschoenen aan en ik zal niet met mijn neus boven de emmer gaan hangen. Het gaat mij erom dat alles hygienisch schoon wordt, zeker nu mijn oudste zelf ook op de wc wil. Hij pakt met zijn handjes alles vast natuurlijk! maar als jullie nog andere middelen weten, tips zijn welkom!
ik ben gek op dettol, heb het ook door mijn hele zwangerschap gebruikt (ook tijdens mijn schoonmaakwoede en aanvallen) mag je gewoon en gerust gebruiken, ik deed gewoon een scheutje door het water.
Stomme vraag misschien... maar waar koop je die dettol die je gewoon voor bv je vloer kan gebruiken? Ik ben er ook helemaal gek op, maar hier in de supermarkt kun je alleen maar die handzeeppompjes krijgen...
@wendyp : ik deed altijd gewoon een scheut gewone dettol door het water en hup dweilen maar ! heerlijk dettol ! maar mag het niet gebruiken van hubbie , ruikt te veel naar ziekenhuis en hij is als de dood voor ziekenhuizen ! L.sybje
ik heb het ook gebruikt tijdens mijn zwangerschap en de kraamverzorgster gebruikte het ook dagelijks? @ wendy je kan het op de markt komen of bij een drogist. ik koop het altijd op de markt in doorzichtige flessen. prijs verschilt nog al van plaats tot plaats heb ik gezien maar rond de 5 euro liggen de grote flessen sommige vragen er ook 7 voor. wij hebben hier ook de hand zeep staan en die wordt heel de dag door na het toillet bezoek gebruikt en eventueel ook nog tussen door.
ik gebruik al ruim een half jaar dettol vloeren zelfs kinderspeelgoed maak ik er mee schoon gaat helemaal goed ik doe wel handschoenen er bij aan ik heb grote flessen daar tsaat wel op hoe je het moet verdunnen met water gr maria