shocking salaris

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Gisteren had ik een sollicitatie gesprek gezien ik binnenkort weer een baan mag zoeken.
    Zegt deze beste man : het salaris is 9,07 bruto per uur. Ik schoot in de lach.... serieus? en vroeg of hij wel wist hoe oud ik was. Dit is namelijk een tienersalaris!
    Zegt die man..... dat is tegenwoordig overal zo.....:$

Jeetje.... zijn we zo hard achteruit gegaan qua salarissen?
    Herkennen jullie dit?

Mag dit wel?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Min loom ze denken genoeg mensen die werkloos zijn dus ze kunnen t altijd proberen

3. xbabyxdx

Als je in de ww blijft plakken heb je nog meer! Tenminste.... ik wel. :)

Ik schrok er wel van om eerlijk te zijn.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, dat vind ik niet veel nee :$ Ik verdien 16,99 bruto per uur en ben 'maar' doktersassistente. Ik groei niet meer verder trouwens, of de CAO moet veranderen.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Tsja, hangt ook een beetje van de werkzaamheden af en hoe gewild de baan is. Dat maakt het voor hem makkelijker om te onderhandelen (tenzij ze een CAO aanhouden natuurlijk).

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    €8,66 is het minimum uurloon voor 23+. Vooral bij ongeschoolde baantjes hoor je deze lage bedragen want tja crisis en voor jou honderden anderen die liever dit uurloon hebben dan lage WW of bijstand.
    Werkgevers vinden die crisis niet zo erg denk ik want de ideale smoes om je zo'n flut loon te geven.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Oh dat is wel heel erg weinig.
    niet dat ik veel verdien ofzo.. 11.40 netto geloof ik. Maar ik ben pas 23 en ik werk in een supermarkt, heb dus geen doorgeleerde functie oid

8. xbabyxdx

Klopt! Maar het verschil met mijn salaris van nu ( nog ) en wat ik nu voorbij zag komen is wel héél erg groot.
    En inderdaad, mijn WW is straks nog meer dan dat ik zo n baan zou aannemen, niet echt aantrekkelijk om dan nog aan het werk te gaan zeg maar. Gelukkig heb ik in September alweer een baan er voor terug, en met een normaal salaris. :)

9. xbabyxdx

Dat salaris zou ik nog reëel vinden en zeker aannemen. :)

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Veel hangt natuurlijk af van de functie.
    En van waar je komt en wat je plannen zijn.

Als het maar voor een paar maanden is, zou ik het wel overwegen.
    Tenzij je meer kwijt bent aan opvang dan dat je verdient.

11. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nee... dat herken ik niet. Wat voor baan was t?

12. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ik ben 21 en ik verdien 9,05 per uur.. Ik vind dit voor mij best oké. 3 jaar geleden toen ik 18 was kreeg ik 3,66 😲.
    Ik werk ook maar 10u in de week dus er gaat maar heel weinig belasting van af dus hou opzich nog een leuk centje over om leuke dingen van te doen 😊

13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Inderdaad, ik zou er ook hard om gaan lachen en hem een hand hebben gegeven om te bedanken voor het 'geweldige' aanbod.
    Maar helaas gaat het overal zo.

Ik zit nu in de WW na mijn zwangerschap en moet dus ook overal dit soort aanbiedingen verwerken... niet dus... met WW ben ik nog beter af. Dan word ik ook maar zo iemand die liever thuis zit dan gaat werken hoor....

en eerlijk, ik wil oprecht graag weer aan het werk, maar voor zo'n hongerloontje kan ik niet twee kinderen naar de opvang brengen en er nog wat aan over houden ook.

14. xbabyxdx

Hulp in de huishouding :D

Dit werk deed ik "vroeger" voor ik de zorg in ging. Maar ik kan mij niet herinneren dat het zo laag was.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas herken ik het wel, mijn man verdient 9,75 Euro bruto per uur, hij is 36 jaar!

Hij is pakketkoerier en werkt zich dus het licht uit de ogen voor een zielig loontje maar goed, wat moet je anders?

Zijn vader is overleden toen hij 17 jaar was en met een opleiding voor kok bezig was, zijn ouders hadden een eigen zaak en toen zij vader overleed, is hij moeten stoppen met zijn opleiding om in de zaak te gaan helpen die helaas ook nog eens failliet ging.
    Daarna geen mogelijkheid meer gehad om te studeren en zonder diploma is een andere baan vinden dat pakketkoerier haast onmogelijk.
    Dat heeft hij al eens een jaar geprobeerd, gewoon op alles gesolliciteerd wat mogelijk was en overal werd hij afgewezen dus dan zit er niks anders op dan voor 9,75 Euro per uur te gaan werken :(

Oh en voor die 9,75 Euro per uur moet hij ook nog minimaal 17 succesvolle pakketjes hebben ingeleverd per uur anders is het minder!
    Dus als hij op 1 dag 170 pakketten meeneemt dan zou je zeggen 170 gedeeld door 17 is 10 uurtjes en dus 97,50 Euro nou NIET als hij van die 170 pakketjes maar 130 aflevert dan krijg hij dus ruim 7,5 uur uitbetaald en dat is circa 74, 50 Euro.
    De uren die hij in de ochtend naar het depot van de Post rijdt en de uren die hij terug rijdt naar het depot krijgt hij niet betaald, dus in principe is hij gemiddeld 11 uur per dag weg voor zijn werk en hij mag blij zijn als hij er 7 of 8 uitbetaald krijgt per dag.

16. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Zo zeg! Dat is echt niet overal zo. Ik verdien nu ongeveer 16 euro i/h uur werk dan welliswaar daar al 7,5 jaar. Hoop voor je dat jullie eruit komen en het cao eens goed doorlezen, dit word weleens vergeten.

17. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik verdien zelf bruto 14 euro en ben 28 maar mijn moeder werkt ook voor het bedrag wat je aangeeft, ongeschoold werk als huishoudelijke Hulp. vind het niet heel raar klinken :p het is voortaan een vrij normaal inkomen voor veel mensen.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben 22 en verdien 8,50 per uur, ben een secretaresse maar een starter en helaas liggen de banen voor mij (vooral in deze omgeving en als starter ) niet voor het oprapen.
    Het is weinig maar gelukkig is t alleen een extraatje.
    2 jaar geleden kon ik (op mn 20ste dus ) een baan krijgen voor 9 euro per uur, dat vond ik toen te weinig en heb afgeslagen.
    Kan me nu wel voor mijn kop slaan, het was een leuke baan en nu 2 jaar later verdien ik ergens anders gewoon minder dan dat.
    Ik weet niet hoeveel ervaring en welke diploma's je hebt maar helaas heb je soms niet veel te eisen en moet je blij zijn dat je iets vind.

19. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik werk nu een paar uurtjes in de schoonmaak, maar daar is het ook maar 9 nog wat terwijl een ander schoonmaakbedrijf 11 nog wat uitbetaalde ( werd er alleen niet aangenomen helaas)

Partner verdiend nu 11.60 via uitzendbureau maar mensen in dat bedrijf die hetzelfde werk doen ruim 18 euro, het is echt belachelijk hoe die lonen in elkaar steken.

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Yep het is schokkend. Ik ben 35, heb ruim 11 jr gewerkt na mijn hbo studie. Toen ik thuis kwam te zitten (ww) ging het nog, maar die is nu afgelopen. Bij sollicitatiegesprekken is het salarisvoorstel nu ruim onder het salaris van mijn 1e baan in 2002. Echt triest soms... Op basis van een 40-urige werkweek scheelt het vaak meer dan 1000 euro bruto.

Deel Deze Pagina