was niet zozeer op jou gericht. Sorry. Maar vind het best arrogant klinken als er wordt gezegd ja daar ga ik niet voor werken
Ooohh ik was mijn bericht al aan het napluizen. Ik snap je hoor! Ben zelf ook meer van het type hard werken, al vind ik dat mijn cao dat ietsje beter mag belonen
Klopt helemaal hoor. Vind echt sommige lonen heel laag, maar ik zou liever werken tegen laag salaris dan geen baan!
Ja dit is echt erg he ik vind het belachelijk dat het zo gaat. Iemand met dezelfde klachten maar die 20 euro verdiende word wel afgekeurd.
Als er helemaal geen vooruitzicht meer was dan zou ik ook kiezen voor een laag salaris. Maar voor nu heeft het niet zo heel veel zin.
Tja nou ja, weet niet of het arrogant is... om heel eerlijk te zijn zou ik ook niet uit bed komen voor een loon die lager ligt dan een ww uitkering (wat bij sommige beroepen dus inderdaad het geval is) want dan blijf ik wel wat langer in de ww zitten en zoek ik wel even door naar een baan die wat meer oplevert. Gelukkig zit ik niet in die positie trouwens!
Tsja, je moet van dat lage loon ook een gezin kunnen onderhouden... Als dat niet lukt met het lage loon en wel met je ww, dan zou je wel Gek zijn om jezelf bewust in de knoei te helpen. Buiten dat heb je je ww gewoon zelf opgespaard, ieder moet voor zich weten wat ze daar mee doen
Ik vind, voor je ww heb jij gewerkt. Per gewerkt jaar heb je toch 1 maand ww he? Of ben ik verkeerd? Als je werkloos bent heb je recht op je ww, dat is de tijd dat je op zoek kan gaan naar een andere goede baan. Dat is niet profiteren. als je ww verlopen is vind ik slechtere betaalde jobs afslaan wel profiteren want voor dat loon heb jij niet gewerkt.voor dat loon werken anderen en daar hoor je niet van te profiteren
Ik zou ww krijgen op basis van mijn laatst verdiende loon, dan ga ik echt niet een baan aannemen waarmee ik 9 euro bruto zou verdienen... sorry... maar heb al die jaren hard gewerkt en hard mijn best moeten doen. Dan ga ik niet van 23 euro terug naar 9 euro bij wijze van maar grote kans dat ik het nu verkeerd lees haha
Hier ben ik het helemaal mee eens. Tijdens je werk heb je altijd al een bedrag afgedragen zodat je straks inderdaad een WW uitkering krijgt. Ik vind het dus heel logisch dat je dan niet zomaar een baan aanneemt waarbij je minder gaat verdienen als in de WW. Maar mensen die bijvoorbeeld in de bijstand zitten en heel veel toeslagen krijgen waardoor ze ook meer overhouden dan wanneer ze gaan werken, daar heb ik geen respect voor.
Ik werk ook in de schoonmaak en verdien 12 euro en nog wat. Misschien dat er een verschil zit met het soort schoonmaakwerk. Ik doe namelijk pandjes. Ik weet wel dat een hoop bedrijven nu mensen zoeken voor de drukte van de zomervakantie.
Precies! Je moet wel je gezin kunnen onderhouden. Dus dan maar doorzoeken naar iets wat beter betaald en reëel is. Ik ben al blij met 10 euro netto per uur. Dat vindt ik redelijk.
Het lullige is alleen dat uwv je in de gaten houd en als zei een baan boor je vinden met minder uren/salaris dan heb je dat aan te nemen. Zo ben ik ook op mijn huidige werkplek terecht gekomen. Die is leuk hoor, maar de vlieger 'ik blijf wel wat langer in de ww zitten' gaat dan niet op. Ook ik heb een huis te onderhouden, ik kan ook niet gaan werken voor 9 euro bruto. Maar als het om een ww gaat het je soms geen andere keus.
Volgens mij is het gewoon gigantisch naar beneden gegaan in de afgelopen jaren. Bij ons verdient de oude garde zeer mooi maar de mensen die net binnenkomen worden met allemaal regeltjes laag gehouden. Als sommige mensen binnen het bedrijf horen wat de starters verdienen schieten ze in de lach en geloven ze het niet omdat ik bijv. een stuk hoger opgeleid ben dan de meeste daar en ze er automatisch vanuit gaan dat ik wel meer zal verdienen terwijl in realiteit de seceteresses bijv. een stuk meer verdienen. Ik denk dat sommige mensen die al langer werken zich dat echt niet realiseren. Ik ben allang blij dat ik een leuke baan heb en ervaring op kan doen maar ik vind het soms wel vervelend als ik mensen luid hoor verkondigen dat ze voor een bepaald bedrag niet eens hun bed uit zouden komen terwijl ik daar nog lang niet aan zit. Ik kwam laatst een oudere man uit een nabijgelegen bedrijf binnen die luidkeels liep te klagen dat hij met zijn starterspositie 25 jaar geleden zo weinig verdiende dat er echt niet van te leven was. Toen hij vertelde hoeveel het in euro's was vertelde ik hem dat dat tegenwoordig ook een starters salaris was en hij er 25 jaar geleden dus echt niet zo slecht bij zat
Dat is gewoon modaal volgens mij? Met een beetje opleiding en/of werkervaring zit je daar al vrij snel aan, zeker in het bedrijfsleven.
Ik snap je standpunt. Wat moet dat moet, en dat zou ik ook zeker doen. Logisch want beter iets dan niets. Maar voor nu is het niet haalbaar. Dat heb ik hier nog nooit zien gebeuren. Al vind ik het UWV/ WW sowieso krom. Zo deed ik vrijwilligerswerk ( 1 dag in de week ) om werkervaring op te doen en om meer kans te krijgen op werk. Het UWV deed moeilijk, want ik was niet meer volledig inzetbaar. Wat bleek nou uiteindelijk? Door daar 1 dag vrijwillig te werken, kreeg ik een baan aangeboden. Binnen een paar weken. Maar goed, het bedrijf waar ik solliciteerde in een zorginstelling was eigenlijk niet voor in de thuiszorg bedoeld. Dit was de vacature die gauw opgevuld moest worden, maar dat was niet de eigenlijke functie waar ik op solliciteerde. Nu heeft dat bedrijf laten weten dat er een andere vacature/functie beschikbaar is wat beter bij mij past. Hier van dachten ze eerst dat het niets voor mij was omdat het om de avonden ging. Maar juist de avonden vind ik prettig. Dus wie weet wordt dat wel iets.
Ik woon in Engeland en ik verdiende ongeveer 12 euro netto per uur als klantenservice medewerkster, zonder opleiding. Maar 9 euro vind ik ook heel weinig om te verdienen..Vooral bruto