behangen over een eerder laag behang kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke ik heb weer wat kun je behangen over een eerdere laag behang wat al eens geverft is?

ik heb dus foto behang gekocht voor onze slaapkamer dat wilde ik morgen dus even gaan doen (bezigheids therapie) maar nu kwam ik tot de conclusie dat mischien het eerdere behang waar we overheen gesoust hebben er wel af moet?

wie heeft een behanger schilder of zelf veel ervaring thuis? en kan mij antwoord geven

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik zou het eraf halen het wordt er niet mooier van.. En ook omdat je gesoust hebt heb je de kans dat het niet lekker pakt.. Zou toch zonde zijn foto behang is toch best prijzig

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou het er absoluut afhalen. Zeker als het geverf is, grote kans dat je nieuwe behang gaat bobbelen, of dat de onderste laag loslaat (vocht) of domweg niet houdt ...

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het beste is om het oude behang eraf te halen.
    Maar als het glad behang is en goed vastzit dan kan je er in princiepe wel weer over behangen. Al moet je wel opletten dat de verf er niet gaat doorschijnen na verloop van tijd.

Ook moet je zorgen dat je nieuwe banen behang verspringen zodat de oude en nieuwe naden niet gelijk gaan lopen, dat zou ook na verloop van tijd problemen kunnen geven.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou je nu toch aanraden om het oude behang er af te halen. Dit omdat je er al overheen geverfd hebt. De verf kan week worden op het moment dat je er behanglijm op doet en dan kan dat door de naden komen en op lichte plekken in het nieuwe behand doorschijnen. Ook " pakt" behanglijm minder goed op een geverfde wand. Dus helaas meis, je zult een dagje behang moeten gaan scheuren en iets langer moeten wachten op het eindresultaat. Maar dan kun je er als het goed is ook langer van genieten en is het resultaat mooier.

6. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ervaren behanger hier, ik zou het eraf halen, fotobehang heeft ook nog eens weinig reliƫf dus daar zie je alles doorheen. Tenzij je onderste laag heel strak erop zit en de verf absoluut niet loslaat, maar dat is niet vaak het geval.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    afhalen! Wij hebben alle slaapkamers fotobehang en je ziet elke oneffenheid. Dus ook daarna alle miniscule putjes plamuren en naschuren en bobbels weghalen.

maar zou je dat nu wel zelf doen? Het is nogal belastend voor je lichaam en fotobehang is wel onhandiger behangen dan gewoon behang dat je in banen hangt.

Deel Deze Pagina