Melchior: prachtig! Draag m hier vaak aan als mensen om inspiratie voor een jongensnaam met 3 lettergrepen vragen Livian: vind ik teveel 'van nu'. Ik hou meestal niet zo van die nieuwe namen die je ineens overal hoort. En denk daarnaast steeds aan het vrouwelijke Livia met een -n erachter geplakt Sylvester: vind ik ook nog steeds gaaf maar moet nog altijd aan die stoute kat van The Looney Tunes denken En aan oudjaarsavond (want dat betekent Silvester in het duits) Rivka: zou ik zonder -h doen. Vind m mooi maar anderzijds ook hard (door dat -ka). Thirza zou ik zo schrijven en niet anders. Prachtige naam. Wel een erg bijbelse associatie bij. Zelf vind ik het heel erg belangrijk dat de namen van de kindjes goed bij elkaar passen. Ik ben zo te lezen adhv. je 4e bericht net als jij (en misschien nog wel erger) Denkend in jullie straatje: Sylvian/ Silvian (mooie combi tussen Sylvester en Livian ) Fabian Caspian Julian Julius Thaddius Élian Eliàn Alewijn Boudewijn Gideon Roderick Jurriaan/ Jurriën Ariën Diëgo Josephus Greidanus Marinus Martinus Elia (unisex) Delia Celia Celine/ Céline Eline Juline Julia Thalia Eleiah Isaure Isore Isolde Elvira Enora Deborah Delilah Tabitha Juvia Izïa Mileda Milika Malayah Milia Maëlys Magali Philine Robine Bianca Aurora Quirine Demelsa Amanda Amara Maria Mylène Amélie Lisanne Suzanne / Susanne Suzette Claudette (al heeft dit officieel 2 lettergrepen) Beaudine (idem) Izaline (idem) Met name de meisjesnamen komen van ons eigen lijstje (en een paar van de jongens-) Misschien als naam met 4 lettergrepen nog Amarenthe of Amaranthe? Esmeralda en Esperanza vind ik ook prachtig trouwens Je mag me de naam van jullie oudste ook pb-en als je wilt, zodat ik nog gerichter mee kan denken.
Nog een paar die me te binnen schoten (misschien al genoemd) Caspare Baltazar Cornelis Maurius Marcelis Odilon Ovide Percival Severijn Theodor Baptiste Basile August Zacherias Zeger Isolde Johanna Quirine Dolores Justine Laetitia Madeleine Margaux Otteline Pernille Ulrika Ursula Zephira
De jongensnamen zijn niet mijn smaak. Gideon, wat iemand voorstelt, vind ik wel leuk. De meisjesnamen vind ik leuker als Rivka en Tirza/Thirza. Met een/de h erachter vind ik ze niet mooi.
Samen met mijn man alle lijstjes doorgenomen. Momenteel op onze lijstjes: Alexander* Gideon Julius Livian Melchior Nathaniël Olivier* Sylvester * we twijfelen nog een beetje of die niet te veel voorkomend zijn, maar vinden ze wel mooi, das belangrijker. Alexis Aurelie Elora Isolde Leonore Lorelei (ergens anders opgepikt) Marenthe Marynthe Allemaal bedankt voor jullie suggesties. We zijn een heel stuk verder
Door Lorelei moest ik ineens aan Lidewij denken, is dat niet wat voor jullie? De Lorelei is trouwens een rots langs de Rijn en er is ook een liedje over Mijn top 4 hieruit zou zijn: Melchior/Gideon/Olivier/Sylvester Aurélie/Marenthe/Elora/Isolde